zwevende bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
501
als mijn Pc soms een herstart maakt , begint hij met een blauw scherm voor hij windows geheel opstart.
in dit blauwe scherm krijg ik dan de zien dat ie bezig is met het herstellen van " zwevende bestanden" , dit duurt zeker een minuut of 10. hij doet dit alleen met de ex-HD waar enkel muziek (MP3) op staat.
probleem is dat ik vaak veel muziek kwijt raak na dat herstellen. muziek die het voor het "herstellen " wel goed deed
vraag....wat houd dat herstellen in , en hoe komt het dat ik daarna MP3's kwijt ben.
 
Al een keer de bestanden veilig gesteld en die disk opnieuw geformatteerd?
 
waarschijnlijk bevat de schijf erg veel fouten het is verstandig in zo'n geval de schijf op fouten te controleren en op zo'n maniet dat hij en het bestands syteem controleert en herstelt en ook de schijf zelf !
 
bedankt voor jullie snelle reactie..
bestanden veilig stellen gaat een beetje moeilijk . de schijf staat voor de helft vol met MP3's ( een kleine 250 gig). en die wil ik ook niet graag kwijt..
er staan ook een aantal mappen op die ik niet kan verwijderen en of openen.
probleem is dat ik met mijn toetsen boort ook geen veilige modus kan opstarten. bij een opstart werkt mijn toetsenboort niet , en kan dus mijnbios of wat dan ook niet bereiken.
als iemand een manier heeft hoe ik ook naar veilig modus kan gaan ( vanuit win XP)
 
tja , heb ik niet...dacht dat dit toetsen geval het wel zou doen...Microsoft.. werkt echt geweldig ...als de Pc geheel is opgestart...
 
ik zou toch eerst schijfcontrole doen denk dat je daar veel meee opschiet
 
Je vindt die dingen toch bij wijze van spreken in elke prullenbak? Een willekeurige kennis zal toch wel een toetsenbordje ongebruikt hebben liggen? Zorg er wel voor dat het andere toetsenbord niet dezelfde (USB) aansluiting heeft als je huidige, maar PS2.
 
oké...

ik denk dat ik veilig modus toch echt nodig heb om bepaalde mappen te kunnen verwijderen..

ik ga op zoek naar een ander toetsen geval..
 
Met een systeemschijfje (bijvoorbeeld bart pe) kan je file's of volledige mappen verwijderen op je HHD.
Het systeemschijfje draait op zichzelf, heeft windows van je pc niet nodig.
Het werkt wel aan een lage snelheid - maar om een probleempje op te lossen voldoet het wel.

Groeten - Peggy
 
Kijk 's of de optie "optimaliseren voor snelle verwijdering" is aangevinkt op de externe schijf ! rechtsklik-eigenschappen-hardware-selecteer externe schijf-eigenschappen-beleidsinstellingen

Bepaalde schijven uitsluiten van schijfcontrole
- Klik op Start, Uitvoeren en typ daar regedit en druk op Enter
- Ga naar de volgende entry: HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ BootExecute
- Rechtsklik op BootExecute, kies Wijzigen en verander de waarde in: autocheck autochk /k:x * (de x staat voor jouw externe schijfletter)
- Sluit het Windows-Register af
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan