zyxel 2602HW-D3A als Switch met SIP

Status
Niet open voor verdere reacties.

BPE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
4
Beste lezer.

Mijn zoon heeft een woning gevonden, hier krijgt hij internet die bij de verhuurder binnenkomt.
Vanuit mijn oude Tiscali/Telfort adsl heb ik nog een Zyxel 2602 HW-D3A staan, deze wil ik als Switch gebruiken en als sip point.
Voordat ik het daar installeer ben ik nu thuis achter mijn Fritzbox aan het kijken hoe dit gaat.
Met behulp van dit Forum ben ik zover gekomen dat ik het internet draadloos en met kabel werkend heb, kan zowel in mijn fritzbox als in de Zyxel inloggen en instellingen maken.
Dit met behulp van een vast IP adres in de Zyxel NAT/UPN/Firewal uitgeschakeld.

Maar met het instellen van het budgetphone nummer blijf ik steken, krijg dit wel werkend op mijn Fritzbox direct, maar vanuit de Zyxel niet.
Alle instellinge geloof ik wel aan en uit gehad.

instellingen staan als nu in de plaatjes.

Vraag is, kan ik de sip wel werkend krijgen als ik de Zyxel als router gebruik achter een ander modem??

Vast bedankt voor uw geduld en moeite van het lezen.

mvg
 

Bijlagen

  • Sip instelling.JPG
    Sip instelling.JPG
    48,3 KB · Weergaven: 62
  • Zyxel status.JPG
    Zyxel status.JPG
    93,6 KB · Weergaven: 64
Mijn idee hierbij:
SIP points achter een andere router zullen wel gaan, maar niet met jouw apparaat. Ik vermoed namelijk dat alle SIP/VOIP verkeer over de Zyxel WAN/Internet aansluiting gaat, en die is nu niet in werking/niet aangesloten.
Lijkt me dus dat je een ander apparaat nodig hebt voor jouw doel, dus een apparaat dat in het netwerk van zoonlief wordt gezet en van daaruit SIP verbindingen opzet 'naar buiten'.

Wacht gerust op de mening van anderen hierbij. :D

Tijs.
 
Even aankijken

Bedankt voor het meedenken Tijs,

Had dit gevoel al, even aankijken of misschien iemand nog een oplossing weet anders op zoek naar een betaalbare sip point.

Gr.

Bert
 
Je zoekt zoiets dus, ik heb er ook een (oude nr 2001):
http://www.tcshop.nl/product_info.php?products_id=1234
SPA112_illustratie_m_450x368.jpg
 
@andre@home: Zoiets ja, dus NIET een (naar accesspoint/switch omgebouwde) ADSL routermodem, zoals de TS heeft. :D

Tijs.
 
@andre en @tijs, ik was er al bang voor, jammer vond het wel een mooi plan bedankt voor het meedenken.
Fijne avond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan