zyxel modem maakt wel/geen verbinding (tiscali)

Status
Niet open voor verdere reacties.

houthuizen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
ik heb een zyxel modem type>prestige 2602H-61c de modem verbreekt (tiscali)het internet kontakt voor ongeveer 1 minuut en vervolgens start hij vanzelf weer op waarna ik weer voor ongeveer 10 minuten kan internetten en dit blijft zich konstant herhalen,nu heb ik gemerkt dat als mijn computer uit staat en de modem aan en is direct aangesloten op het punt waar de telefoon kabel binnen(geen splitter) komt dezelfde problemen blijft houden dit gaat als volgt > PWRSYS lampje blijft konstant branden de lampjes van DSL en INTERNET gaan uit en dit blijft zich blijvend herhalen ,wie kent dit probleem?

Ik zou je e-mail adres even weghalen ivm oa spam.

Heb je de laatste firmware op je modem staan ? Anders zou ik Tiscali bellen en een ticket laten maken want hij lijkt op en modemprobleem.

modem probleem

hoi,
bedankt voor je reactie,ik heb de laatste firmware geinstalleerd maar dat was niet de oplossing ,ik heb inmiddels tiscali gebelt en ze zouden een nieuwe modem sturen maar of dat de oplossing is????

Waarschijnlijk wel want er zijn meer van dit soort gevallen

Nou het modem is niet het probleem maar de stroomadapter wel. Ik heb zelf die problemen gehad en héééél veel anderen ook. Tiscali heeft op een gegeven moment niet alleen degenen die die problemen hadden een nieuwe adapter gestuurd maar iedereen die het bewuste modem van hen had gekregen. Op de een of andere manier is er toen een hele partij adapters (die je in het stopcontact steekt voor de stroom) die niet goed waren bij de modems verzonden (foutje van de fabriek, niet van TIS). De nieuwe adapters zijn veel platter dan de vorige en sindsdien heb ik ook geen problemen meer.

Succes:thumb:

modem probleem

stier herman,
wat ben ik blij met deze mededeling!! ik ga tiscali dit direct voorleggen,ik krijg deze week wel een nieuwe modem toegestuurd ik hoop maar dat daar de nieuwe stroom adapter zit bijgesloten?
voor alle zekerheid het gaat wel om het zyxel modem type>prestige 2602H-61c ? klopt dit?
hartstikke bedankt voor deze reactie.

Yep,

that's the one. Ik heb zelf dezelde modem hier. Het gaat voor zover ik weet om de adapters van de Zyxel Prestige 2602H serie ongeacht of hij Wireless is of voor een analoge of ISDN telefoonlijn. Het is een en dezelfde kast maar met een iets ander binnenwerkje.
Niet bellen met TIS want die adapter zit er echt wel bij en een nieuw modem is nooit weg, toch??
wacht het rustig af, komt wel goed.

p.s. het kan zijn dat het ff duurt voordat je verbinding hebt met TIS als je de modem voor de eerste keer aansluit. De DHCPserver van TIS geeft om de 2uur een IPadres af aan nieuwe MAC-adressen (modems). uiteindelijk blijft je internet LED vanzelf branden. Dat geld enkel voor de eerste keer, daarna synchroniseerd hij meteen als het modem is uitgeweest omdat het MAC adres van je modem dan bekend is bij de server van TIS.

succes.

Laatst bewerkt:
houthuizen zei:
stier herman,
wat ben ik blij met deze mededeling!! ik ga tiscali dit direct voorleggen,ik krijg deze week wel een nieuwe modem toegestuurd ik hoop maar dat daar de nieuwe stroom adapter zit bijgesloten?
voor alle zekerheid het gaat wel om het zyxel modem type>prestige 2602H-61c ? klopt dit?
hartstikke bedankt voor deze reactie.

Ze weten dat blijkbaar de adapter een probleem is dus ze zullen je niet alleen het modem zenden.

modem probleem

stier herman en upsidaisy,
nogmaals bedankt voor de informatie,het is voor mij een stuk duidelijker geworden,ik wacht nu op mijn nieuwe modem en dan maar hopen dat alles goed werk?
groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan