ZyXEL NSA325 Instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
58
Hallo,

Ik heb vandaag de zyxel nsa 325 gekocht met een 3tb WD hdd. Na het instaleren van het cd-rom krijg ik onder status 'uninitialized' bij het runnen van de wizard krijg ik vervolgens de melding cant connect to network. De NAS zit met een ethernet kabel achter een router. De router heeft een ander ip-adres dan de modem. Ik had ergens gelezen dat het iets te maken heeft met DNS settings. Klopt dit?

Kan iemand mij helpen voor een oplossing?
 
Dat kan best wel is kloppen. Lijkt erop dat hij het netwerk niet kan vinden, dns features zijn veel al toegekend door je provider en kan je niet veel aan veranderen. Lees dit is: http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/how-to-instellen-nieuwe-synology-nas-server/?PHPSESSID=0ee73b3d71ea88110c9f86907ec701bb

Meestal als je het nasje effe een rollback geeft naar fabrieksinstellingen en het opnieuw probeert doet hij het gewoon. Bovenstaande link geeft ook een niet al te uitgebreide handleiding met hoe makkelijk te instaleren en juist te navigeren naar een netwerk. Wellicht dat de grafische UI bij jou NAS niet helemaal overeen komt, maar het blijft hetzelfde verhaal. Alleen moet jezelf wat improviseren ;-)
 
Laatst bewerkt:
Welke NSA325? NSA325 of NSA325_V2?
En zit de NSA in hetzelfde (ip-)netwerk als de pc/laptop waar je de CD-rom op draait?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Laptop en NSA325 V2 zitten beide aangesloten met een kabel op hetzelfde router

Heb al geprobeerd om te resetten en heb ook de IP gewijzigd, maar zonder succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het zo interpreteer, zou de software op de CD de Zyxel automatisch moeten vinden, indien de pc/laptop op hetzelfde netwerk zit als de NSA (wat vlgs. je laatste informatie aan de hand is).
Begin eens helemaal opnieuw: Herstart je laptop, herstart de NSA, open de ip-configuratie van je laptop:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
Daarna de CD-rom starten en maak een schermafdruk van de gedetecteerde NSA en sla die op. Ga nog niet verder met de CD-rom.
Maak een nieuwe posting in deze vraag, upload via de Paperclip de schermafdruk en plak in je bericht de gegevens die in Kladblok open staan.

DNS zal er trouwens weinig mee te maken hebben, lijkt me, zo op eerste gezicht. En handleiding: hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig de vraag verplaatst van de upgrade sectie naar de sectie harde schijf.
 
Trouwens: Je kunt ook al het werk doen via de web-interface van de NSA, dus (via je browser) inloggen op het ip-adres dat je na detectie gevonden hebt in de utility van de CD-rom.
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: 1234

Dat wachtwoord moet je trouwens wel meteen wijzigen, dat wordt automatisch aan je gepresenteerd om te doen.

Tijs.
 
Ik heb ook via webbrowser bekeken wat ik kan doen, maar heb echt geen idee wat ik nou moet gaan wijzigen... Enig idee?

Moet ik dit natypen in CMD? cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
 
Laatst bewerkt:
Waar is de schermafdruk en de ip-informatie van de laptop waar ik om vroeg?

Tijs.
 
Moet ik dit natypen in CMD? cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt

of alleen ipconfig /all en daarn print screen van?
 
ZIe bijlage van ipconfig /all
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 121
En welk ip-adres heeft de NSA?

Tijs.
 
Qua IPv4 zie ik geen problemen:
Laptop op 192.168.5.100, NSA op 192.168.5.105, router op 192.168.5.1

Mijn suggestie is om IPv6 uit te schakelen op je laptop, voor dit moment.

Doe het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Klik 1x op je Ethernet netwerkverbinding, dan erop rechtsklikken en Eigenschappen kiezen.
Maak een schermafdruk van wat daar te zien is, d.m.v. Alt-PrtScn toetscombinatie en dan plakken in mspaint.exe. Sla die op en sluit mspaint.
In het nog geopende verhaal van de Ethernet netwerkverbinding: Schakel uit (door het vinkje erbij weg te halen): Internet Protocol Versie 6 (TCP/IPv6)
Klik zo vaak OK als nodig.
Start weer het programma op de de CD-rom, en kijk of, na selectie van de gevonden NSA en het klikken op "Run Initialization Wizard" je verder komt, dus geen "cannot connect to the netwerk" melding.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, ook weer een connection timeout... Ligt het aan iets anders? Of moet ik toch een andere NAS nemen oid? Heb ook een firmare update gedaan, ook zonder succes
 
Tsja, dan inderdaad met de leverancier contact opnemen en een alternatief apparaat (of geld terug) bespreken.

Tijs.
 
Ok, heel erg bedankt voor je hulp!

Waarschijnlijk haal ik dan maar een standaard externe harde schijf en blijf ik google drive gebruiken voor het uitwisselen van bestanden. De WD MyCloud lijkt me ook niks.
 
Als je een kwalitatief goede consumenten NAS wilt zijn er 2 merken: Synology en Qnap ( eventueel ook nog Thecus ),,,
Gebruik zelf al jaren naar volle tevredenheid Synology ( 2 en 4 bay NAS )...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan