Zyxel P-2602HW-d3a valt steeds uit en geeft sotring als accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Omdat ik inmiddels een nieuwe 'hoofd'modem heb en de oude Zyxel P-2602HW-d3a niets staat te doen heb ik deze aangesloten als Accespoint (kabel tussen LAN hoofdmodem en LAN P-2602. In de P-2602 heb ik onder het kopje LAN de DHCP uitgezet.

In eerste instantie werkt het goed maar al snel vallen draadloze verbindingen met de P-2602 weg en computers die met kabel aan de hoofdmodem vastzitten hebben soms opeens ook geen internet meer. Dit laatste is op te lossen door de P-2602 los te koppelen en hopla, internet weer terug. Duidelijk dat het probleem bij de P-2602 ligt.

Maar wat kan ik er aan doen?

3 opties, weggooien (wat mij betreft) als ze niet helpen:
a. Vervang de netwerkkabel tussen de hoofdrouter en de Zyxel
b. Probeer/gebruik een andere LAN poort van de Zyxel dan die je nu gebruikt
c. Kijk na of op de LAN poorten van de Zyxel er misschien stof/vervuiling zit. Haal/blaas het weg als je wat tegenkomt. [Alleen blazen, niet met schroevendraaiers/pincetten aan de gang gaan.]

Tijs.

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost! Kan iemand mij verder helpen?

De genoemde optis van Dnties had ik al geprobeerd maar dat geeft geen oplossing!

Ik zou 'm wegdoen en een breedband wifi router kopen en die ombouwen. Gegeven wat je al geprobeerd hebt lijkt het me niet dat er iemand een tip kan gaan geven die je probleem oplost.

Tijs.

Zit inmiddels ook aan weggooien te denken. Kan je nog even toelichten wat het verschil is tussen dit apparaat en de genoemde breedband wifi router?

De manier van ombouwen is hetzelfde, alleen heeft een breedband router ipv. de ADSL lijn-ingang een WAN/Internet ingang, dus is de router generiek als router te gebruiken.

Natuurlijk moet je bij ombouw NIET de WAN/Internet ingang gebruiken, alleen de LAN aansluitingen (waarvan 1 naar de router(modem) van de provider die er vóór staat).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan