zyxel router onbereikbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
hallo ik heb het volgende probleem
mijn internet verbinding valt telkens weg en meteen weer aan nu heb ik het vermoeden dat mijn router het probleem is.
ik heb internet van alice en meteen achter de router van alice een zyxel router geplaatst om op meerdere pc's internet te krijgen (router van alice heeft maar 1 uitgang)
ik heb geprobeerd om in de router te komen via telnet en via de browser 192.168.1.1 en 192.168.1.254 maar ik krijg op beide geen respons.
de zyxel router heb ik een keer gekregen van iemand met een tiscalie verbinding.
als ik ip config uitvoer zie ik bij lan-verbinding ipv4-adres 172.19.3.9 staan en bij standaard gateway 172.19.3.1 maar dit is volgens mij de router van alice.
kan ik nu niet in de zyxel komen omdat deze als switch staat of doe ik iets fout

mvg gdus

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Omdat je blijkbaar over een draadloze ADSL-router praat als het om de Zyxel gaat zul je de Alice modem aangesloten hebben via een van de 4 LAN aansluitingen van de Zyxel. Dat betekent dat je het apparaat tot draadloze accesspoint en bedrade switch hebt gedegradeerd.

Enige manier om toegang te krijgen tot de Zyxel is handmatig een ip-adres in te stellen op de bedrade aansluiting een van je pc's/laptops, bijv. 192.168.1.99 met subnetmasker 255.255.255.0

Bedraad aansluiten aan de Zyxel en proberen de 'website' van de Zyxel te openen door http://192.168.1.1 danwel http://192.168.1.254 in te kloppen op je webbrowser.
Na afloop van de aanpassingen weer de tcp/ip instellingen terugzetten op die pc/laptop naar Automatisch een ip-adres verkrijgen.

Als dat niet werkt, dan de zyxel terugzetten naar fabrieksinstellingen, pc/laptop bedraad aansluiten en kijken of je er dan via bovengenoemde links er in kunt komen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo dnties

hartelijk bedankt ik kan nu in de router nu alleen nog kijken of ik het probleem kan vinden mbt het aan en uitgaan van de verbinding
mvg gdus

ik heb even in system/general/system setup gekeken en daar viel mij op dat
administrator inactivity timer op 5 minuten staat is dit goed of kan dit de oorzaak zijn? of moet ik deze op 0 zetten

administrator inactivity timer is de tijd vóórdat je (als je niets doet in de 'website' van de zyxel) je opnieuw moet inloggen. Dit ter bescherming als je tijdelijk achter je pc wegloopt en dan een voorbijganger even de instellingen van de zyxel zou gaan inzien en/of veranderen.
Het heeft geen enkele invloed op de werking van de router zelf.

Tijs.

oke dat is me nu duidelijk :thumb:
maar waar kan het eventueel aan liggen dat de router af en toe (vooral de draadloze) verbinding uitschakeld en meteen weer aanzet

Kijk, probleem is dat je de zyxel hoogstwaarschijnlijk nog niet goed hebt 'omgebouwd' naar draadloze accesspoint/bedrade switch. Dat betekent dat zowel de zyxel als je Alice-router zich bemoeien met het toekennen van ip-adressen aan bedrade en draadloos verbonden pc's (=op zowel de Alice-router als op de zyxel zal DHCP-server functionaliteit aan staan).

Wat je moet doen is het DHCP server-gedeelte uitzetten in de zyxel. Waarschijnlijk zal dat helpen.

Succes,

Tijs.

hartelijk dank voor het meedenken
volgens mij staat dhcp nu op N/A
is dit goed ? of moet je dit op een andere manier uitzetten

Als je iets heb omgezet en DHCP staat nu op N/A, dan lijkt het me dat je het goed gedaan hebt.

PS: Handleidingen voor Zyxel kun je (o.a.) hier vinden: ftp://ftp.zyxel.dk

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan