ZZ knop op toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martindg

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Goededag,

Op mijn toetsenbord zit een ZZ knop. Als ik daarop klik dan gaat de computer slapen(volgensmij).
En als ik dan op een toets klik gaat de computer weer aan. Alleen ik wil er een snelkoppeling op het bureaublad van maken,
is dat mogelijk? Want ik heb al rond gekeken op het internet en daar staat alleen slaapstand en sluimerstand. Maar dat is het niet.
Weet iemand wat het wel is?

Mvg,

Martin de Groot

In principe is het wel de sluimerstand. maar de vertaling van engelse begrippen naar nederlands is een puinhoop.

Indien je hibernate aan hebt staan doet windows standaard een "lichte" hibernate ipv de standaard slaapstand.

Klinkt alsof je alleen je beeldscherm uitschakelt. ZZ=beeldscherm uit en computer aan. Zou ook kunnen zijn dat je je screensaver activeert. Snap niet waarom je je een snelkoppeling wilt, die knop op je toetsenbord werkt toch prima en waarschijnlijk sneller dan een snelkoppeling.

Snelkoppeling kan je maken door in een .bat file shutdown /h te zetten. Hiermee gaat de computer in hibernate. Maar dan kan je hem alleen aanzetten met de aan/uit knop op je computer

Ron

Laatst bewerkt:
als ik hem via een slaapstand of sluimerstand een snelkoppeling maak, dan gaat de computer wel in die stand, maar als ik hem dan weer aan zet
gaat via via het bios, en het bios en de schrijf zijn beveiligd met een wachtwoord. En ik ga op vakantie en ik wil hem dan niet de hele tijd aan laten staan,
maar wel zodat ik hem op afstand aan kan zetten(daar heb ik al een programma voor) en met de knop op het toetsenbord gaat tie meteen naar windows toe.
Is daar geen snelkoppeling voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan