welke virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie1983

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
ik heb al heel veel virusscanners gehad.Nou had ik AVG maar dat vertrouw ik ook niet meer,dus heb ik het verwijderd,maar ik merk nou dat mijn pc een stuk sneller is.
Maar ik moet natuurlijk wel een virusscanner hebben.Nou is mijn vraag:welke scanner is goed en vreet weinig cpu?want ik wil natuurlijk niet dat mijn pc langzamer word,want dat is zo'n ergenis:evil:.
Ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen.Alvast bedankt..

gr samantha

Oef, dit kan een topic worden van > 5 pagina's. Echt slechte scanners zijn er m.i. niet. Er zijn wel scanners die bekend staan om hun "zuigende" werking. Norton is er daar één van.

virusscanner

waarom vertrouw AVGscanner niet ?Het is een van de beste virusscanners en belast de computer nog het minst.Is mijn ervaring,:thumb:

ja weet ik,maar nu met die update,dan vind ik het allemaal maar eng.en nu ik het eraf heb gehaald,merk ik toch dat mijn pc veel sneller is.Nou misschien moet ik NOD32 weer gebruiken.Verder nog tips?

Oef, dit kan een topic worden van > 5 pagina's. Echt slechte scanners zijn er m.i. niet. Er zijn wel scanners die bekend staan om hun "zuigende" werking. Norton is er daar één van.

Je hebt inderdaad gelijk met het niet slechte maar zware virus scanners.

waarom vertrouw AVGscanner niet ?Het is een van de beste virusscanners en belast de computer nog het minst.Is mijn ervaring,:thumb:

AVG is een van dé ja, Avast is ook niet al te zwaar.

ja weet ik,maar nu met die update,dan vind ik het allemaal maar eng.en nu ik het eraf heb gehaald,merk ik toch dat mijn pc veel sneller is.Nou misschien moet ik NOD32 weer gebruiken.Verder nog tips?

Ik geef je groot gelijk. Zelf gebruik ik Avast Virusscanner (paid edition .. niet vragen van waar :D) maar gratis is het ook een bijzondere virusscanner. Het is niet te zwaar en het heeft ook heel veel functie's. Zoals de Email scanner. Als je mailt met outlook scant ie ieder mailtje op virussen. En zo nog wat meer.

Ik denk dat er helemaal niemand op de Helpmij is die genoeg kennis van zaken heeft om aan te geven wat de béste scanner is. Alles wat je leest zijn subjectieve meningen die door diverse reviews op het w w w worden ondersteund / of niet.

Je zal toch echt zélf moeten beslissen. Typ in Google bijvoorbeeld eens in

test virusscanners

en begin te lezen. Dan zul je zien dat er meerdere goede / snelle scanners zijn. Het wisselt ook van maand tot maand, welke scanners bepaalde problemen wél of juist niet vinden. Namen van scanners zijn derhalve erg subjectief.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er helemaal niemand op de Helpmij is die genoeg kennis van zaken heeft om aan te geven wat de béste scanner is. Alles wat je leest zijn subjectieve meningen die door diverse reviews op het w w w worden ondersteund / of niet.

Je zal toch echt zélf moeten beslissen. Typ in Google bijvoorbeeld eens in

test virusscanners

en begin te lezen. Dan zul je zien dat er meerdere goede / snelle scanners zijn. Het wisselt ook van maand tot maand, welke scanners bepaalde problemen wél of juist niet vinden. Namen van scanners zijn derhalve erg subjectief.

ben het met je roerend eens.Ook het surfgedrag zal een rol spelen bij een keuze denk ik.

ik ben bang dat je nu helemaal niet meer weet,welke keuze.
Ik zou wel niet zonder,op het net gaan.

Laatst bewerkt:
Ik ga nog een stap verder. Ik denk dat man / vrouw die er het meest verstand van heeft, een ervaren virusmaker zélf is.

Hij zij die één of meerdere ******* "goede" virussen maakt, deze op het w w w gooit en vervolgens met een stuk of 50 scanners aan de gang gaat, weet na enige tijd welke scanner de "beste" is.

Het is niet voor niets dat "gepakte" virusmakers niet zelden een vet contract krijgen aangeboden bij anti virusbedrijven.

Laatst bewerkt:
ik mail alleen met msn.Maar nou weet ik niet meer welke ik moet doen.:o

Gewoon bij je hotmail blijven. Wat je voor de lol wel eens kan doen (pas doen als je erachter bent welke virus scanner je gaat gebruiken) is het instellen van je outlook of het gebruiken van Windows Mail. Dan kan je gewoon zonder de internet aplicatie van hotmail te gebruiken mailen.

van avg krijg je als compensatie
een jaar lang gratis betaald avg, als compensatie
http://tweakers.net/nieuws/56764/avg-biedt-gratis-licenties-aan-getroffen-gebruikers.html
AVG biedt gratis licenties aan getroffen gebruikers

ik zou er bij avg blijven als ik jouw was. en hoezo veel cpu verbruik? dat ding staat toch niet constant te scannen.

zelf gebruik ik kaspersky, maar iedereen heeft hier wat anders haha
Behalve als het een scanner is die zodanig is geconfigureerd dat bij elk programma dat wordt geopend, een scan van dát programma wordt uitgevoerd..........................

zou ik uitzetten en een wekelijkse scan doen.
Gelet op wat je eerder (zie hieronder) schreef, was het mogelijk handiger geweest om dat er gelijk bij te zetten? Standaard instelling bij de meeste scanners is dat .exe files wél worden gescand. Niet iedereen heeft immers evenveel verstand van de werking van scanners.

van avg krijg je als compensatie
een jaar lang gratis betaald avg, als compensatie
http://tweakers.net/nieuws/56764/avg-biedt-gratis-licenties-aan-getroffen-gebruikers.html
AVG biedt gratis licenties aan getroffen gebruikers

ik zou er bij avg blijven als ik jouw was. en hoezo veel cpu verbruik? dat ding staat toch niet constant te scannen.
zelf gebruik ik kaspersky, maar iedereen heeft hier wat anders haha

Laatst bewerkt:
Gelet op wat je eerder (zie hieronder) schreef, was het mogelijk handiger geweest om dat er gelijk bij te zetten? Standaard instelling bij de meeste scanners is dat .exe files wél worden gescand. Niet iedereen heeft immers evenveel verstand van de werking van scanners.

niet iedereen is perfect, maar het is wel met rede neergezet.
ik vroeg waarom de cpu load zo hoog stond en doelde er op dat de harde schijf van sammie mogelijk continue gescand wordt.
mocht dat niet zo zijn, dan heeft ze mogelijk ook andere problemen met haar pc, omdat ik nooit last heb van slome pc tijdens de virusscan(ja ik weet dat de ene pc sneller is als de andere).

niet iedereen is perfect
Dat was exact de reden van mijn posting. Niet iedereen heeft evenveel verstand van alle zaken en zoals je het schreef deed je het voorkomen alsof scanners niet continue aan het werk zijn, maar dat zijn ze standaard theoretisch dus wél. Vandaar mijn opmerking over het handiger plaatsen van de aanvullende info over het uitschakelen.

Niets, je posting deed het alleen voorkomen alsof scanners meestal in ruste zijn tijdens een pc sessie, terwijl dat standaard eigenlijk met het uitvoeren van programma's precies andersom is en dát had je mogelijk mogen vermelden voor hen die er wat minder verstand van hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan