• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 werkbladen linken

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet wat ik fout doe maar hij doet het echt niet¿¿¿ snapperdeflap niets van doe exact wat jullie zeggen.

heldere ingeving

ik heb alle bestanden weggehaald.
opnieuw hier gedownload en verhip nou doet ie het wel.

het zal echt wel aan mij liggen hoor!
 
Laatst bewerkt:
Het werkt geweldig!! ik ben super tevreden Het werkt nog beter als wat ik verwacht had, ik hoef nl. niet maandelijks het rooster aan dagen aan te passen alleen op maand klikken en wallah.

Geweldig hoe jullie weten hoe dat moet.

Vinger :confused:Om het plaatje nou compleet te krijgen, zodat ik helemaal nergens naar hoef te kijken het volgende.

in vakantiekaart vul ik in wanneer iemand vakantie heeft.
bv van 1 t/m 10 januari

alleen bij 1 en 2 januari komt in de vakantiekaart 5 te staan, de rest zijn kruisjes, dit omdat er anders teveel vakantieuren afgeteld worden bij iemand ide maar een contract heeft van 10 uur.

De kruisjes geeft hij nu ook weer als V in het totaal overzicht.
nadeel hiervan is dat hij dit in mijn rooster ook weergeeft als V en V betekent dan weer 5 uur.

Hoe kan een X een kruisje worden in het totaal overzicht en dan zo dat hij in het rooster ook een kruisje zet

zie bijlage bij Jan hoe ik het bedoel in zowel versie sandra(2) als in het blanco bestand heb ik kruisjes gezet bij Jan, ik heb ook kruisjes gezet in verlofdagen (dit zou een code moeten zijn die het automatisch doet) en ik heb kruisjes gezet in blanco, dit zou hij automatisch over moeten nemen van de verlofdagen.

volgen jullie mij nog...
 

Bijlagen

  • blanco(1).xls
    57 KB · Weergaven: 12
  • versie sandra(2).xls
    56 KB · Weergaven: 16
Hoi Sandra,

De =WAAR kan uit de formule.
Excel ziet zelf of dit WAAR is of ONWAAR, dus overbodig.
Probeer onderstaande formule voor versie Sandra, blad verlofdagen, cel C3.
Code:
=ALS(ISLEEG(INDIRECT(ADRES(MAAND($A$2)+2;KOLOM();;;$A3)));"";ALS(ISGETAL(INDIRECT(ADRES(MAAND($A$2)+2;KOLOM();;;$A3)));"V";"X"))

en doorvoeren.
 
ik was te voorbarig.
In het rooster blijft bij alles de V zichtbaar en niet de Xjes,

ik vermoed dat in onderstaande code een X toegevoegd moet worden maar ik weet waar....

=ALS(ISFOUT(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A8 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(D$5)+1)))=WAAR;"";ALS(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A8 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(D$5)+1))<>"";"V";""))
 
Laatst bewerkt:
Is dit hetzelfde bestand als "Sandra(1)", maar heet "vakantiekaart 2010"?

Ik heb nu nog een extra foutwaarde aan de formule toegevoegd voor eventuele niet aangemaakte bladen.
 

Bijlagen

  • 17-01-10 sandra(1).xls
    69 KB · Weergaven: 17
Beste Harry,

nee is het bestand blanco

vakantiekaart is gelijk aan versie sandra(2)
de gegevens die hierin staan moeten zichtbaar worden op blanco maar dan ook de V en de X

dit is de code die ik er nu in heb staan.

=ALS(ISFOUT(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A7 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(D$5)+1)))=WAAR;"";ALS(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A7 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(D$5)+1))<>"";"V";""))
 
Hoi Sandra,

In C7, en doorvoeren.

Code:
=ALS(OF(ISFOUT(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A7 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(C$5)+1)));ISLEEG(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A7 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(C$5)+1))));"";ALS(ISGETAL(INDIRECT("'[vakantiekaart 2010.xls]" & $A7 & "'!" & ADRES(MAAND($A$5)+2;DAG(C$5)+1)));"V";"X"))

Ps.
vakantiekaart is gelijk aan versie sandra(2)

Bedoel ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Geweldig, het werkt helemaal zoals ik het wilde hebben, zelfs nog beter want ik hoef nu niet iedere maand aan te passen.

ik weet niet waar jullie je kennis vandaan halen maar ben er wel jaloers op dat al die codes niet bij mij zijn blijven hangen.....

Mijn dank aan jullie allen is erg GROOT

nu sluit ik deze topic als opgelost:thumb:
 
Geweldig, het werkt helemaal zoals ik het wilde hebben, zelfs nog beter want ik hoef nu niet iedere maand aan te passen.

ik weet niet waar jullie je kennis vandaan halen maar ben er wel jaloers op dat al die codes niet bij mij zijn blijven hangen.....

Mijn dank aan jullie allen is erg GROOT

nu sluit ik deze topic als opgelost:thumb:


Graag gedaan Sandra om het laatste stukje af te maken.
Ik dacht al, "aan deze vraag komt geen eind" :D:D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan