• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 werkbladen linken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sandra,

Met deze formule wordt hoef je hem nog maar 11 keer aan te passen. Namelijk de verwijzing naar de juiste maand. Voor het kopiëren van de formule.

Code:
=ALS(INDIRECT(ADRES(MAAND($A$2)+2;KOLOM();;;$A3))<>"";"V";"")

Daarnaast moet de notatie van de maand aangepast worden.
bijvoorbeeld in cel a2 moet dan 1-1 komen te staan. Door de eigenschappen op aangepast "mmmm" te zetten blijft de weergave van de maand wel gelijk.
 
dat kopieren en plakken speciaal die hebt ik

dat $ weet ik niet wat ik daar mee moet
en dat doortrekken naar beneden werkt niet hij houd jan zijn gegevens aan¿¿¿¿¿

zit er echt niet anders op dan iedere regel aan te passen?
 
dat kopieren en plakken speciaal die hebt ik

dat $ weet ik niet wat ik daar mee moet
en dat doortrekken naar beneden werkt niet hij houd jan zijn gegevens aan¿¿¿¿¿
Ik schreef het toch al niet getest die $ is niet nodig

zit er echt niet anders op dan iedere regel aan te passen?

Door eerst doordacht een opmaak te maken , kan je deze problemen voorkomen , en anders is het nu een 20 tal minuutjes werk voor een gans jaar ( verlof planning ) voor 11 mensen , laat ons zeggen 2 minuten per werknemer
 
Sandra,

De gegevens van Jan worden aangehouden, omdat bij het doortrekken van formules alleen de cel verwijzing veranderd (mits deze niet vast is gezet dmv $-tekens), de bladverwijzing blijft echter hetzelfde. Met deze formule heb je daar geen last van. De formule adres geeft de verwijzing die in de betreffende cel gebruikt moet worden.

Code:
=ALS(INDIRECT(ADRES(MAAND($A$2)+2;KOLOM();;;$A3))<>"";"V";"")

Zie mijn eerder reactie voor de kleine aanpassingen die je moet doen om het geheel goed werkende te krijgen.
 
sorry dat ik niet meer gereageerd heb maar ben letterlijk ziek geworden van die codes, :( nee geintje was echt ineens flink misselijk zal de details maar voor me houden.
ga deze week aan de slag met jullie adviezen.
mocht ik er niet uitkomen meld ik me weer.

tot zover heel erg bedankt!! :thumb:
 
Sandra , ik wens je beterschap en bekijk de code's eens :) maar k:eek:ts er niet van :p
 
waar in de code moet ik verwijzen naar jan?

=ALS(INDIRECT(ADRES(MAAND($A$2)+2;KOLOM();;;$A3))<>"";"V";"")
 
eentje met VWO op tablad "Sandra" en "jan" ;)

als ik kopieer en plak krijg ik overal groene driehoekjes in een cel
hoe kan het dat ik die bij jou niet zie terwijl daar wel de code staat?

zie bijlage de groene driekhoekjes zijn van mij, die vakanties zonder driehoekjes van Trucker.
 

Bijlagen

  • versie sandra.xls
    46 KB · Weergaven: 20
als ik kopieer en plak krijg ik overal groene driehoekjes in een cel
hoe kan het dat ik die bij jou niet zie terwijl daar wel de code staat?

zie bijlage de groene driekhoekjes zijn van mij, die vakanties zonder driehoekjes van Trucker.

Sandra , die groene driehoekjes zijn hier ooit op het forum al eens besproken en door Rudi ( Warme bakkertje ) een oplosing en klare uitleg over gegeven . Hoe doe ik die in een sneltempo weg :) ik selecteer alle cellen waar een de formule instaat en dan klik ik op het vierkantje en klik de foutmelding weg .
 

Bijlagen

  • versie sandra(1).xls
    46 KB · Weergaven: 27
Hoi Sandra,

Heb het zo aangepast dat je in ieder geval binnen dezelfde maand de formule kan kopiëren.
Als je dit voor de andere maanden ook toepast, moet de maand er wel als datum staan. Dus maart als 1-3-2010. Opmaak dan op "mmmm" zetten dan staat er in de cel weer gewoon maart.
 
Mijn dank is er enorm groot voor de hulp die ik van jullie heb gekregen.
Hoe jullie zo'n formule in elkaar zetten dat gaat mijn pet te boven, maar het werkt.
Ben een stuk wijzer geworden.

De vakantiekaart is klaar en het werkt geweldig!!

:thumb:
 
nou zat ik te denken, het zou nog handiger zijn als ik die vakantiekaart kon linken aan het rooster.

zie bijlage dat is het werkrooster, hierin zouden de vakantie's ook moeten komen staan.
Hoe verwijs ik naar dat bestand van de vakantiekaart?

geef ze een vinger en ze pakt de hele hand:p
 

Bijlagen

  • blanco.xls
    54,5 KB · Weergaven: 17
Sandra,

Is dit ongeveer wat je bedoelde?
Kan zijn dat het bij jouw niet werkt. In dat geval moet waarschijnlijk de verwijzing "'[sandra versie(2).xls]" even aangepast worden in de juiste bestandsnaam, die jij gebruikt.
 
dat ziet er even mooi uit!
maar ik heb het bestand versie sandra(2) opgeslagen maar er komt in dit nieuwe bestand geen V te staan op de dagen die jan vrij is?
 
als er direct moet komen staan dat iemand vrij is werkt hij niet...
of moet ik iets doen?
 
Even voor de duidelijkheid.
Je vult op de vakantiekaart van degene de dag in dat hij/zij vrij is.
Het overzicht verlofdagen wordt wel bijgewerkt?
Het rooster wordt niet bijgewerkt?

2 mogelijke problemen.
- Staat op het rooster de juiste maand geselecteerd.
- Je moet eerst nog op f9 drukken. "gegevens bijwerken / berekenen"
 
Even voor de duidelijkheid.
Je vult op de vakantiekaart van degene de dag in dat hij/zij vrij is. kloptHet overzicht verlofdagen wordt wel bijgewerkt? ja
Het rooster wordt niet bijgewerkt? nee dit wordt niet bijgewerkt.

2 mogelijke problemen.
- Staat op het rooster de juiste maand geselecteerd. ja
- Je moet eerst nog op f9 drukken. "gegevens bijwerken / berekenen" heb ik gedaan maar er gebeurd niets?[/QUOTE]
 
Sandra , ik heb zonet een testje gedaan > eerst in het bestandje " versie sandra(2)" heb ik wat verlofdagen bijgemaakt ( telkens 5 ingevuld ) daarna heb ik het andere bestandje " blanco " geopend de koppelingen automatisch laten bijwerken , de juiste maand geselecteerd en alles stond toch met een V-tje zichtbaar .
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, bij mij wordt het wel meteen bijgewerkt.
Begrijp dat het wel bijgewerkt wordt, wanneer je eerst weer een andere maand selecteert en dan weer teruggaat naar de vorige maand.

Je zou nog kunnen kijken of de werkmap op automatische berekenen staat in het menu extra/ opties. Maar met f9 bereik je normaal gesproken hetzelfde resultaat.

Werkt dit niet dan weet ik ook even niet waar het probleem zit. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan