• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 werkbladen linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrav

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
280
Ik heb een vakantiekaart met daarop de maanden + dagen indien iemand vakantie wil vul ik daar het aantal uren in van het contract.

Nu heb ik een totaal overzicht van alle medewerkers en wil ik de gegevens uit bovenstaand werkblad gebruiken om te zien wie er allemaal vakantie hebben.

voorbeeld sandra heeft vakantie 1,3 en 5 januari is op iedere dag 5 uur ingevuld
nu moet op het totaaloverzicht op 1,3 en 5 januari V komen staan, maar op de dagen dat ik niet vrij ben moet dan niets komen staan.

Hoe doe ik dat?
 
Sandra,

Zou je een voorbeeld bestandje kunnen plaatsen (zonder gevoelige info)
Dat maakt het helpen wat makkelijker.
 
Misschien kun je een .xls bestandje uploaden hier op het forum met wat de bedoeling is.
 
zie bijlage bestand 1 staan de uren die ik in bestand 2 als V wil hebben
 

Bijlagen

  • bestand 1.xls
    22,5 KB · Weergaven: 57
  • bestand 2.xls
    19 KB · Weergaven: 49
Bijvoorbeeld met:

Code:
=ALS('[bestand 1.xls]Blad1'!$E$3<>"";"V";"")

Dit zet je in elke cel op het overzicht met de verwijzing naar de juiste datum op de vakantiekaart.
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld met:

Code:
=als(sandra!B3<>"";"V";"")

Dit zet je in elke cel op het overzicht met de verwijzing naar de juiste datum op de vakantiekaart.


Je verwijst alleen naar het blad "Sandra", maar je zal toch ook naar het bestand moeten verwijzen.
vb.
=ALS('[bestand 1.xls]Blad1'!B3<>"";"V";"")

Edit: net voor mij aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Je verwijst alleen naar het blad "Sandra", maar je zal toch ook naar het bestand moeten verwijzen.
vb.
=ALS('[bestand 1.xls]Blad1'!B3<>"";"V";"")

Edit: net voor mij aangepast.

Had die reactie geplaatst voordat ik de voorbeeld bestanden had.

Aanvulling voor Sandra,

Voor de totaal kolom is het misschien handig om de volgende formule te zetten:

Code:
=som(B3:AF3)

De totalen worden dan bij wijziging meteen bijgewerkt.

Met vriendelijke groet,
Jelte
 
Laatst bewerkt:
nou was ik te snel.....

hij doet het inderdaad voor sandra (ik sleep de 1ste cel naar de 31ste)
maar de persoon er onder als ik dan alle cellen van sandra doortrek naar beneden klopt het niet meer¿¿¿¿ hij pakt dan alle vakanties van sandra voor het hele jaar

als ik iedere persoon apart aan moet maken ben ik nog wel even bezig.....12 maanden x 11 personen.....

kan dit sneller???
 
Sandra , bekijk deze verlof planner ( wel geen uren ) maar indien je dit wenst kan er telkens een rij worden ingezet met de opgenomen uren .
 

Bijlagen

  • jaar_verlof_planner.zip
    29,3 KB · Weergaven: 75
ziet er goed uit maar ik heb me te houden aan de vakantiekaart zoals wij die krijgen.
Daarnaast als iemand vakantie heeft voor een week kost dat maar 10 uur omdat diegene 10 uur op contract heeft bij een ander 20 uur.
 
oeps mijn schuld omdat ik 2 bestanden stuurde.
het is maar 1 bestand met tabbladen.

de = som heeft mi geen meerwaarde dan tel ik alleen de totalen op.
De totalen heb ik in bestand 1 al.
het gaat mij om:
bestand 1 heeft 5 staan
in bestand 2 moet op dezelfde datum V komen staan als ik in bestand 1 de 5 aangeef
 
Beste Sandra , is het dit ? 1 bestandje
 

Bijlagen

  • bestand 1(1).xls
    45,5 KB · Weergaven: 65
ja en nee

ja ik heb de V op het tabblad zoals ik bedoel
nee ik wil van iedere medewerker in januari zien wie er vakantie heeft
zie bijlage ik heb het tabblad verlofdagen aangepast en er 2 tabbladen met namen bij gezet
die 2 moeten ook in het tabblad verlofdagen komen
 

Bijlagen

  • aangepast bestand.xls
    55 KB · Weergaven: 46
de = som heeft mi geen meerwaarde dan tel ik alleen de totalen op.
De totalen heb ik in bestand 1 al.

Ja dat begrijp ik. Maar ik bedoelde de totalen in bestand 1, dat zijn harde cijfers. Als je daar een formule van maakt, dan wordt bij het invoeren van een vrije dag meteen het totaal bijgewerkt. Zoals de totalen nu in bestand 1 staan, moet je ze handmatig bijwerken. Onnodig werk lijkt mij.
 
beste breuk132

dank je voor de tip echter doordat ik gevoelige gegevens weggehaald heb, heb ik ook de codes die er in stonden weggehaald. (natuurlijk niet in het origineel bestand :)
 
Iats al dit dan ? ;)
Edit : even ter info met een voorwaardelijke opmaak indien > 5 uur heb je aan 1 blad genoeg
 

Bijlagen

  • aangepast bestand(1).xls
    44,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
ja dat is wat ik bedoel

alleen nu nog zo dat als ik bij jan de code invul ik hem naar beneden door kan trekken naar sandra,

want hoe hij jij alle dagen van jan naar rechts doorgetrokken zonder de kleuren aan te moeten passen?

EDIT: de vakantie uren kunnen varieren zijn niet altijd 5 stel dat iemand 1 uur eerder gaat, we hebben ook mensen die 3 uur werken.
 
Laatst bewerkt:
eentje met VWO op tablad "Sandra" en "jan" ;)
 

Bijlagen

  • aangepast VWO(1).xls
    46,5 KB · Weergaven: 63
ja dat is wat ik bedoel

alleen nu nog zo dat als ik bij jan de code invul ik hem naar beneden door kan trekken naar sandra,

want hoe hij jij alle dagen van jan naar rechts doorgetrokken zonder de kleuren aan te moeten passen?

EDIT: de vakantie uren kunnen varieren zijn niet altijd 5 stel dat iemand 1 uur eerder gaat, we hebben ook mensen die 3 uur werken.

Er bestaat iets als kopiëren en plakken speciaal " enkel formule " :p en de andere is de $ die je kan gebruiken .
de eerste rij via copy and past spec. en dan selecteren en doortrekken , zonder te testen !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan