511-CPU fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Racingboy

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Berichten
97
Hoi,
Mijn pc lag al een lange tijd aan. ongeveer 4 dagen zonder eens af te leggen.
Nu leg ik hem gisteren uit en wou hem terug opstarten en kreeg volgend voorval.
Ik duw de aanknop en ik kreeg eerst een zwart scherm met daarop de tekts "511-CPU fan not detect. Auto Shutdown"
Dit heb ik een paar keer gezien en als ik hem nu wil opstarten krijg ik gevoon een zwart serm.
Wat kan dit zijn?

Mijn Dank.
 
CPU ventilator kapot, of zit vast door stof, of stekkertje ligt ernaast, of [als je geknutseld hebt], stekkertje op de sysfan connector gezet i.p.v. op de cpufan connector.... om te beginnen.....

Heb je recentelijk in het BIOS gewijzigd, of opnieuw geflashed? Dan kan daar ook het probleem zitten......

Draait het ventilatortje naar jouw idee goed dan kun je die fandetectie in bios uitzetten....... dan is op het moederboard de snelheids detectie wijlen..... [komt vaker voor....]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn pc eens uitgeblazen en er zat inderdaad zeer veel stof op mijn ventilators.
Als dit gedaan was heb ik hem terug onder spanning gezet en als ik de stekker instak hoorde ik een klik. Maar als ik op de knop duw gebeurd er helemaal niets.
Wat kan dit zijn?

Mijn Dank
 
Gaat de fan op de CPU niet draaien?
Dan is die hoogstwaarschijnlijk aan gort.....

[Die korte klik komt door het onderspanning zetten van je voeding]
 
Aan gort = stuk, kapot, naar de verdoemenis, te barsten, wijlen, brak..... gewoon niet meer te repareren, dus moet je hem vervangen.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan