aanduiding ontvangst van nieuwe mail zen instellen van mail account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedemorgen

als e-mail gebruik ik het mailprogramma van Apple (MacOS Catalina) op mijn iMac. Mijn mail komt via de Exchange server van de universiteit . Ik merk nu op dat op de e-mail-icoon op de taskbar geen aanduiding meer komt van ontvangst van een nieuwe mail. Ik dacht dergelijke ontvangst werd aangegeven aan de hand van een cijfer in een roodgekleurde cirkel . Dit heb ik wel bv voor Messages.

Welke instelling moet ik doen om op dezelfde wijze verwittigd te worden over de ontvangst van een nieuw e-mail bericht, aub ?

Daarnaast moet ik ook melden dat indien ik in prefereces van Mail onder Accounts invul enable Exchange na bepaalde tijd dit wordt vervangen door icloud. Wat moet ik ondernemen op dat deze wijziging niet optreedt, aub ? Het grootste gedeelte van mijn mail komt via Exchange !


Met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Elke universiteit heeft toch tegenwoordig een Helpdesk? Vaak wordt de laptop ook nog via de universiteit gekocht.
Heb je hen al even gebeld of ga ff langs de balie.
 
aanduiding ontvangst van nieuwe mail en instellen van mail account

De eerst ontvangen reactie is een vriendelijk antwoord ! Inderdaad op de universiteit is een helpdesk maar de ervaring met Apple is gering daar de universirteit voor 90 % werkt met Windows.

Wat het tweede antwoord betreft heb ik system preferences genomen en dan notifications en bij mail alerts aangevinkt . Blijkt onvoldoende te zijn want ik zie geen effect. Er zijn nog verschillende rubrieken die kunnen aangevinkt worden maar ik weet niet dewelke

Allow notifications staat aangevinkt

Misschien heb je nog suggesties, aub

Een antwoord op vasleggen van account komt misschien later ?

Met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Ik heb alleen even gezocht en gevonden wat ik liet zien.
Verder kan ik je helaas niet van dienst zijn omdat ik geen ervaring heb met MacOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan