advies nieuwe pc voor mijn zoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

sus4n

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
25
Hoi,
Ik wil graag een nieuwe pc kopen voor mijn zoon.
Het moet een game pc worden, hijzelf had het over icore 5 en een nvideakaart (moest er sowieso in):confused:
Zelf heb ik er de ballen verstand van ;-)
Heb geen flauw idee waar ik aan moet denken maar budget is echt max 600 (incl. beeldscherm) is dit uberhaupt mogelijk?
hoor graag van jullie van tips van betaalbare pc's.
thanx
susan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb zelf eergisteren een nieuwe (game) pc gekocht, alleen die is iets duurder :p Daarom dacht ik misschien aan http://www.medion.com/nl/electronic...n=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=410016335
Als je een echt goeie game pc wilt zit je al gouw over de 800 euro, en aangezien er ook nog een beeldscherm nodig is en het budget 600 euro is gaat dat niet lukken :p
Nu is er nog een tarief van ongeveer €100,- over, daarvan kan je een mooi 21/21.5 INCH LED beeldscherm kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor € 600,00 mag u geen game pc verwachten. Mogelijk als u er zelf een bouwt zoals hier beschreven: http://tweakers.net/reviews/2570/3/...tie-mei-2012-budget-en-basisgamesystemen.html
maar daar komt dan nog eens de kosten van Windows bij.

U zou hooguit 2e hands een voor dat bedrag kunnen kopen, maar dan moet u wel goed weten wat u koopt en, zoals u zelf zegt, bent u een leek op dat gebied.
Ik zou er dan maar een kennis of familielid bijhalen die er verstand van heeft.
 
Die Medion PC heeft een on-board grafische kaart en dat is leuk voor wat algemeen internet en tekst werk, maar absoluut ongeschikt voor het serieuze game werk.
Tenzij u onder gamen een spelletje patient verstaat natuurlijk :)
 
Die Medion PC heeft een on-board grafische kaart en dat is leuk voor wat algemeen internet en tekst werk, maar absoluut ongeschikt voor het serieuze game werk.
Tenzij u onder gamen een spelletje patient verstaat natuurlijk :)

:S Wat wil je krijgen voor 600 euro :D
 
helaas laat het budget het niet toe...mssn ietjes meer???
medion is dat een budget pc?
verder wel van goede kwaliteit?
ik heb zelf net deze Medion AKOYA PC P5362 E en MEDION® AKOYA® PC P5267 D gevonden....
is dit iets?
 
Hoi,

Misschien is dit nog een optie of misschien hebben ze nog wat passender
 
je kan indd die van modag nemen en dan later een betere grafice kaart kopen als dat nodig blijkt te zijn

ik wist ook niet dat je dit al voor dat geld kon krijgen goede koop als je het mij vraagt
 
Maar let op, daar komt nog wel Windows bij (€ 100,00) en een beeldscherm bij die PC die Modag voorstelt.
 
Beste,

Ik heb het volgende voor je in elkaar gezet, zonder nvidia kaart, deze is van amd is een stuk zuiniger, en op sommige punten sneller(niet alle, de amd 6850 is nog sneller) als uw zoon echt een nvidia wil, is een alternatief de gtx 550Ti, hier is het lijstje met assemblage en zonder windows :confused: maar met het eerder genoemde beeldscherm net boven de 600 euro, hierop zal uw zoon aardig kunnen gamen, beter dan met de pc van dragoncomputers http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[358442]=1&product[482721]=1&product[7517]=1

Hier de link met 550Ti: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[358442]=1&product[7517]=1&product[395643]=1
Is iets goedkoper. Windows kost nog zo'n 80 euro extra, maar misschien kan u het via slim of andere instelling goedkoper krijgen?
 
ziet er goed uit van azerty.
dan wordt het helemaal inelkaar gezet thuis afgeleverd :)
is het veel duurder met een icore 7 en een nvidia NVIDIA GeForce kaart?
ik kan idd via slim windows aanschaffen.
 
Je zou met harde schijf nog iets duurder uit zijn, een I7 is nutteloos, met een I3 haal je zelfde gameprestaties als met de duurste I7 :p gaming gaat om de GPu dus daarom zou je nog een goedkopere I3 kunnen nemen, + harde schijf(*was ik vergeten) en dan een beter videokaart, een Nvidia zegt niet veel, je hebt ook Nvidia kaarten die prut zijn, en eveneens met amd, zo heb je nieuwere versies, oudere, snellere, langzamere enz. het is de prijs die je eraan uitgeeft!
Hier een lijstje, met een veeeeel betere videokaart, het is omdat amd prijzen heeft verlaagt nog misschien net te overwegen, maar wel met een I3, ook nog vrij vlot hoor! En in games maakt het zoals eerder gezegd niet veel uit, met assemblage+ 500GB harde schijf http://azerty.nl/winkelmandje/winke...541745]=1&product[364199]=1&product[537298]=1

Als je toch een I7 wil (totaal nutteloos) hier een lijstje, maar goed met een oud moederbord zou het te behappen zijn, maar als je nog wil upgraden en meer features wil hebben zit er een nieuwe chipset in(wel de goedkoopste) hier een indicatie, van prijs+inlevering op game prestaties: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...537298]=1&product[485532]=1&product[395643]=1
Bijna 700 euro! een I7 is misschien wel sneller met videobewerken, maar ik zou zeggen dat het daar niet waard voor is! Als ik de keuze had zou ik voor een goedkope I3 gaan, met een nieuwe chipset moederbord(wel intel bijv. B75 of H77(op dit moment de goedkoopste nieuwe moederborden), want amd is op dit moment niet de beste keus!) en dan met een 7850 van amd, als dat te duur is de 6870 van amd, of de 560/560Ti van nvidia(de Ti is overigens nog vrij hoog geprijsd) of je kan wachten op de 650/660 van nvidia en dan die proberen te kopen, ook een goedkope mooie kast erbij, 8Gb ram, 1333Mhz is goedkoper maar als het je budget toestaat 1600Mhz, en dan een goede voeding(goedkoop is vaak duurkoop:p) en dan later de I3 upgraden naar een nieuwe serie I5, want met de videokaarten die ik net aan heb geraden kan je alle games zeker wel medium/high aan(meeste nog wel high :D) verder veel suc6 met je pc, en sorry voor het lange bericht;)
 
jongens de GT630 is geen game kaart....
heb tot nu toe nog geen goede game pc's gezien

verder kan een Sandy bridge pentium processor alle games met gemak aan
je zoon stelt eisen die ten eerste niet echt helpen bij het spelen van games en niet haalbaar zijn met dit budget
een Core i5 is niet haalbaar verder kun je ook gamen met een sandy bridge pentium G860 ze zijn allebei gebaseerd op de zelfde technologie
je kunt in de verre toekomst dus alsnog upgraden naar een core i5 of i7 als je dat wilt

verder is de videokaart het allerbelangrijkste bij het spelen van games een processor zal vrij weinig impact hebben wat dat betreft
en sinds je toch geen geld hebt voor een high end kaart zal een zwakkere processor helemaal geen impact hebben
door een iets zwakkere processor te nemen hou je geld over voor een scherm en windows 7

klikerdeklik
 
Hier denken mensen toch teveel dat een videokaart een soort autonoom apparaat is.
Een videokaart presteerd net zo goed als de processor en chipset het toelaat.
Hier kan een bottleneck zitten.
Anders zou je wel een antiek celeronnetje toe kunnen passen.
Of een amd sempron +2000
Bespaart een hoop geld
 
voor huidige games klopt het bijna wel ja je hebt geen top of the line processor nodig om games goed te kunnen spelen
ik zie jou geen games spelen met een Core i7 2600 en een HD5450 maar wel met een Athlon II X2 250 en een HD7770
 
Aangezien het een computer voor je zoon is, kun je Windows goedkoop krijgen via surfspot.nl of slim.nl.

Verder kun je ook laten samenstellen bij Afuture, daar zijn de onderdelen over het algemeen iets goedkoper dan bij Azerty.

1gdiw.png


- De kast heeft een USB 3.0 aansluiting. Dit is erg handig als je snel data van en naar een externe harde schijf wilt overzetten.
- Verder heb ik er een SSD harde schijf bijgedaan, omdat je systeem hierdoor veel sneller aanvoelt.
Als je echter heel veel data wilt gaan opslaan en snelheid minder belangrijk is, dan kun je beter een gewone harde schijf toevoegen.
- Het geheugen is dual channel, dit is sneller en 4GB is voldoende.
- Tot slot zou ik een monitor nemen met DVI aansluiting, bijvoorbeeld deze: http://www.dixons.nl/catalog/product/view/id/25075?product_code=51111267
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld heb je wel een mooie middelmatige game pc:)

Behuizing: zwarte LW Venuz ATX gamer behuizing (front: audio & USB & USB 3.0) 3 x 120mm ventilatoren met een 600 watt voeding
Processor: AMD FX-4100 QUAD CORE 4 x 3.6GHz
Moederbord: MSI AMD® 760G+SB710
Geheugen: 8GB (2x4GB) PC3-1066 Mhz DDR3
Primairy Hardeschijf: 120 GB SSD
2de Hardeschijf: Toshiba 500GB SATA3 DT01ACA050 7200 32mb harde schijf
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 550 Ti met 2048MB GDDR3 PCI-E
Geluidskaart: 5.1 Dolby surround

http://www.dragoncomputers.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,1434/category_id,111/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,72/

Prijs € 534,99

Denk dat de PC nog boven jouw verwachtingen zo uit komt en inhoudelijk gezien geavenceerder dan bovenstaande post. Alleen Windows 7 zou je zelf moet overzetten van je ouwe pc
(Of je kan hem op de site aanschaffen voor 15 euro, bij een nieuwe aankoop van een pc).

Ook raad ik je aan om er een kennis bij te halen, die er wel verstand van heeft. Om je Processor over te clocken naar 4,2 GHZ en geheugen naar +/-1333 MHZ. Dan zou die niet er ver ten onder van doen van de I3 processor 2de generatie. (Op sommige vlakken zelfs beter presteren) De Intel CORE reeksen zijn meer bedoeld om zware programma's te draaien en of zwaar multitasken. Zou met deze ook wel gaan, maar minder vlot.
Enigste nadeel is dat AMD meer warmte produceert. Aangezien je 3 ventilatoren hebt en een goede processor koeler. Moet dit geen probleem zijn.

Misschien krijg je het nog voor elkaar om met deze samenstelling je videokaart nog wat over te clocken.

Op deze site kan je terug zien dat je op lage resolutie beter scoord en op hoge resolutie gelijkwaardig aan de I3 en G860. Aangezien we te maken hebben met een losse videokaart en niet een shared videokaart. Moet je er vanuit gaan dat we de hoge resolutie pakken. Daarnaast zou de grafische vormgeving van je Bureaublad wel sneller opstarten en hoger scoren door de ingebouwde Grafische chip(Aero) Zelfde verhaal als bij de 3de generatie intel chips. Omdat dit werkt als soort van crosfire combinatie. Nu zou de kloksnelheid van alles wat met grafisch te maken heeft beter scoren.
http://nl.hardware.info/reviews/2382/15/amd-fx-8150--8120--6100--4100-bulldozer-review-benchmarks-crysis-2

De videokaart scoord vele malen hoger, tot 40% sneller en betere pixelrate (Grafisch mooier). Wel verbruikt die 36 meer watt. Dus minder zuinig.
http://www.hwcompare.com/11894/geforce-gtx-550-ti-vs-radeon-hd-7770/

Bij de mediamarkt kan je voor 80 euro een mooie 21/22 Inch monitor halen full HD 1920x1024
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan