berichten versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Beste allemaal,
Ik weet ECHT niet waar ik deze vraag het beste stel... ik probeer het hier dan maar.

Ik sta nauw in contact met een school voor gehandicapte kinderen.
Met het drama dat zich eergisteren in Belgie afspeelde had de school graag de ouders verwittigd hoe er, als school, voor de kinderen gezorgd zou worden,... wat de planning was.
er werd opgemerkt dat er hier eigenlijk geen "tool" voor in huis was. De noodzaak voor iets dergelijks leek ons wel vrij groot.
Een mail versturen is 1 optie maar niemand heeft alle mailadressen van alle ouders in zijn mail-programma steken.
Een sms bericht sturen geeft het voordeel van de ouders sneller te bereiken, maar niemand heeft alle gsm nummers van alle ouders in zijn toestel zitten.

Er is WEL een database met beide gegevens, zowel de GSM nummers als de email adressen, in de school aanwezig

Kan er een acces-toepassing opgebouwd worden zodat, via de data in de database, iedereen van de ouders of verantwoordelijken een sms en/of een mail zou toegestuurd krijgen
Het is me een compleet raadsel of het sowieso kan en ook, hoe?

Bedankt voor jullie hulp (en hopend dat we deze toepassing NOOIT nog zullen moeten gebruiken)

JP
 
Ja, dat werpt allemaal ineens een heel ander licht op metadata en wat je er mee kan doen... Als die database is te koppelen aan een Access database, kun je in ieder geval het mail gedeelte makkelijk maken. Berichten/gsm versturen vanuit Access? Dat lijkt mij onbegonnen werk. Het is namelijk geen Microsoft protocol dat je gebruikt, en dan moet je zelf API's gaan aanspreken. Dat is serieus werk. Het is waarschijnlijk goedkoper en sneller om iedereen die dat niet heeft een Outlook.com email adres te geven...
 
Hoe doe je dat dan? Die mails in bulk versturen?
Die sms jes... Kan je van die gsm nummers een soort "string" maken die je dan kan importeren in je gsm om zo ineens alle nummers te hebben om je berichtje te versturen...
Of nog een andere oplossing, buiten access???
 
Hoi JEPEDEWE,
Mischien een idee? Maak een geheime groep aan op facebook en vraag aan alle ouders om lid te worden. Het telefoonverkeer en sms diensten waren de meeste tijd toch overbelast en er werd voortdurend gevraagd om gebruik te maken van de sociale media.
 
Helemaal los van access. Hier wordt sinds kort gebruik gemaakt van digiduif. Hierin kan je ook instellen dat je pushmail wilt via een app. Kost waarschijnlijk wel meer geld dan een access applicatie maar wellicht breder toepasbaar.

In dit draadje een code voor een mail naar meerdere emails: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-naar-meerdere-email-adressen?highlight=email
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...tomatisch-e-mail-te-verzenden?highlight=email

Overigens denk ik dat veel mensen op hun mobiel een notificatie krijgen bij nieuwe mail, of in geval van nood de website zouden kunnen raadplegen waar je een bericht kan achterlaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan