Bios error -> helemaal vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Internall

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
82
opgelost

Denk dat het probleem is opgelost,

Ik heb contact opgenomen met technical support van asus, ze zeiden dat het geen bios corruption was.

Dit was de antwoord op mijn vraag:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Not a bios corrupted issue, my friend.

please open the case ,and just install 1 stick memory on the 2nd blue dimm slot,

then Please reset CMOS defualt by clear CMOS by:

1. Cut the power supply for whole system and open your case;
2. Take out the Cmos battery from the battery socket;
3. Install your battery with "reverse side" that means turn the battery 180 degree and put in into battery socket;
4. Hold about 30 seconds, then take out the battery and install it normally;
5. Plug the power cord and Power on .

can you boot it up?

if system can boot up with single stick ram on 2nd blue dimm slot,

please try to! flash bios again,

then add the another ram on.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook heb ik er nog over na zitten denken om mijn bios te "hotswappen" zoals dat heet

Dus nieuwe bios chip erin (dezelfde als je had natuurlijk) computer starten, dos opstartdisk, als er staat A:\. Haal je de nieuwe bios los, en zet je de oude erin. En flashen maar! Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van omdat het allemaal best risicovol is.

Bedankt voor al julie reacties!:thumb:

Groeten

Friso
 
Beste beste helpers,

Ik heb vanmiddag mijn bios geflasht. alles leek goed te gaan. hij flashde prima, pc opnieuw opgestart, en wat blijkt, hij geeft een error:

CMOS Checksum bad
USB Device over current status detected.
The system will shut down in 15 seconds.

Al m'n usb zooi eruit getrokken, dezelfde error....
Ik dacht laat ik weer terug gaan naar de oude bios, dit lukte ook niet, namelijk error:

Error! This BIOS is too old, maybe it's compatible with this motherboard.

Ik zit dus gewoon vast, ik kan niks meer met die pc.
Even wat algemene info voor geval dat:
ASUS A8V
AMD 3000+
1GB DRR2
256mb Ati radion 9250
Maxtor 120gb (Win XP SP2)

hopelijk heeft 1 van jullie de oplossing.

Alvast bedankt,

Friso
 
Laatst bewerkt:
En we waarschuwen zo vaak op dit forum om niet te flashen tenzij het echt niet anders kan omdat er zo vaak wat fout gaat. Jammer genoeg heb je niet eerst even op het forum rond gekeken. Ik ben bang tenzij één van de experts op dit forum een ander idee heeft het een afgelopen zaak is.:(

Ik hoop dat er iemand nog een idee heeft voor je!
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat m'n pc kaput is?
sry dat ik niet gelezen heb...

En nog even een update:
Het batterijtje van m'n pc was los, dus nu geeft hij ook nog als foutmelding aan: Time/date not set

En als jullie echt constateren dat hij kapot is, wat raden jullie aan voor een nieuw motherboard? (socket 939 AMD, SATA)
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee is er weinig hoop meer en dat maak ik op uit ervaring met deze berichten op het forum maar blijf hoop houden er "lopen" een paar knappe koppen op dit forum rond.
 
weet wat je is kan proberen batterij uit je moederbord en resetten die hap 1 op de 10 is het gelukt maar zo te horen is er weinig hoop.
maar probeer t
 
nog wat info:

Op de bios chip zit een sticker met deze gegevens:

A8VR7
0213
8516
VMB2

Het lijkt ook wel asof die chip in in soort hokje zit, waardoor je die chip makkelijk kunt vervangen. kan je niet gewoon een nieuwe chip kopen, of moet er tog maar een heel nieuw moederboard gekocht worden?
 
Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Het proberen waard in ieder geval.
 
wat je nog is kan proberen is nog een keer flashen met een flashutility dosopstart diskette maak deze op een andere computer aan is bij mij ook een keer gelukt. Het probleem zit in het flashen of spanning van je voeding als deze net te laag is geweest op het einde van het flashen dan ben je gewoon de pieneut en dus kun je niks meer maar het is alleen de bios weg is ook wel de bin file genoemd als je deze terug kan plaatsen met een flashutility dan ben je hopelijk gered probeer is bij de fabrikant te kijken voor de dos diskette.

weet je wat ik zo vreemd vond waarom wou je deze flashen uberhaupt dit bordje is helemaal niet nodig om te flashen ik ken het bordje goed en de compatiliteit is perfect dus eigenlijk een beetje raar.

hier nog de link voor de bios utility http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=A8V
 
Laatst bewerkt:
Ligt wel degelijk aan de BIOS

Afgelopen dagen heb ik tegoedertrouw mijn BIOS geflashed, waarom? Omdat dat nodig was voor wat ik met mijn pc wou doen. Dus naar ASUS gesurfd, ik heb een ASUS A8V deluxe moederbord en keurig netjes de benodigde software + de laatste stabiele versie van de BIOS gedownload. Volgens ASUS is dat versie 1017.

En toen gebeurde het. Flashen ging 100% prima maar de computer ging kaput!!! USB errors zoals hierboven beschreven en niet meer willen opstarten. Na wat research op het web (ik heb gelukkig 2 computers staan) bleek dat veel mensen deze problemen kregen na het installeren van de 1017 versie van de BIOS.

Afijn, alle kabels van de USB poorten losgetrokken, alle pci kaarten verwijderd uit de computer en zo kaal mogelijk geprobeerd op te starten. Na diverse malen de BIOS gereset te hebben lukte het 1 keer om op te starten. De MsDos diskette met deze keer een andere BIOS nl. versie 1014 zat er al in. Opnieuw geflashed en de kabels / kaarten weer aangesloten. Problemo foetsie en met de 1014 versie van de BIOS ook niet meer gezien. Zoals overigens de computer community in de wereld.

BEDANKT HE ASUS. Tof jongens dat jullie mijn pc verprutsen met gammele software.
 
Je kan beter een nieuw topic openen i.p.v je vraag in die van een ander te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het niet als een vraag maar meer een ervaring die wordt gedeeld.
Het topic is inmiddels al belegen, dus lijkt het mij beter deze maar te sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan