• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculatie programma voor staalprijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb kolom "lengte tot."weer opnieuw voorzien van de formule": kolomH=kolomDxkolomF
Op een of andere manier was deze vedwenen.

Jos

Wijzig de macro in
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  [B6:B28,D6:D28,F6:F28,L6:L28,O6:O28,R6:R28,U6:U28,X6:X28].Value = 0
End Sub
er zat een foutje in hij maakte kolom H ook leeg, rechtermuisklik op je tab van het blad > programmacode weergeven en je komt in de VB editor waar de code staat
 
Laatst bewerkt:
Jos D,

Regel 7 gaat bij mij gewoon leeg (op 0)
De macro aangepast in kolom H blijft de formule nu staan.

Als ik op de knop klikt gaat alles op 0

De knop wordt nu niet afgedrukt (print)

Ik hoop dat het nu goed werkt.
 

Bijlagen

  • staalcalc (Hv40)1.xls
    61 KB · Weergaven: 36
Jos , je kan nu een nieuw tabblad toevoegen door op de knop te drukken .
 

Bijlagen

  • staalcalc (Hv40).xls
    85,5 KB · Weergaven: 42
staalcalc excel

Hallo Daniel,

Ik begrijp nu pas dat je in makro's werkt, echter daar moet ik nog op studeren, want ik weet niet hoe ik in een makro kom en die bewerk.

Daniel en Wim,

Het zal wel aan mijn programma liggen, maar als ik op de knop/knoppen "zet alles op nul"
druk gebeurt niets en de kolommen: aantal, lengte/st en lengte tot blijven gevuld met de oude waardes.

Wat doe ik fout!
 
Jos D,

Staat bij jouw de macro's gebruiken wel ingeschakeld?
 
Jos D,

Dit kun je vinden bij;

Links boven de Office knop / Opties voor Excel
Vertrouwenscentrum / Instellingen voor het vertrouwenscentrum
Instellingen voor macro's

Hier kun je een keuze maken.

Je komt bij de macro's door op Alt en F11 te klikken (deze gelijk indrukken)
 
Laatst bewerkt:
Jos D,

Volgens mij zit er nog een foutje in.

De formule bij stralen is maar D36 klopt niet met het Profiel.
Code:
=ALS(D6="";"";R6*F6*0,001*D36*VERT.ZOEKEN(B6;calculatie;21;0))
Volgens mij moet hij zo zijn, nu zoekt hiij het Profiel / Prijs
Code:
=ALS(D6="";"";R6*F6*0,001*VERT.ZOEKEN(B6;calculatie;3;0)*VERT.ZOEKEN(B6;calculatie;21;0))

Lukt het nu wel om alles op 0 te zetten?
 
staalcalc excel

ja, jongens, de amateur heeft het gevonden, bedankt!

Makro ingesteld, en zie het werkt, volgens mij heb ik nu de knop "Maak nieuw blad "niet nodig, want als ik deze indruk dan verdwijnen ook de beide knoppen in het werkblad.

Wat doet deze tweede knop nu anders als de eerste?


Jos
 
Jos D,

Wat doet deze tweede knop nu anders als de eerste?
Deze doet niets meer dan het eerste blad.
Misschien is het makkelijk als je even snel (tussen door) een andere opdracht moet maken.
Heb je de formule bij Stralen ook aan gepast?

Werkt het nu zoals je bedoeld?
 
staalcalc excel

Ja, Wim

Stralen is fout, ga ik gelijk aanpassen
Bedankt,

Jos
 
ja, jongens, de amateur heeft het gevonden, bedankt!

Makro ingesteld, en zie het werkt, volgens mij heb ik nu de knop "Maak nieuw blad "niet nodig, want als ik deze indruk dan verdwijnen ook de beide knoppen in het werkblad.

Wat doet deze tweede knop nu anders als de eerste?


Jos

Op het nieuwe aangemaakte blad zijn de knoppen inderdaad niet meer zichtbaar :eek: keer terug naar je blad 1 daar staan ze wel nog , je blad 1 kan je gebruiken als een soort sjabloon .
 
staalcalc excel

Opnieuw verder,

Ik wil nu het werkblad aanpassen de posnummers in kolom A dienen vaste regelnummers te zijn op dit werkblad.

De posnummers in het bestand op blad 2 hebben volgens mij geen functie, ik weet niet hoe deze hier terechtgekomen zijn, echter verwijderen geeft een conflict.

Verder wil ik het bestand op blad 2 uitbreiden tot 1000 posities en ook willekeurig nieuwe artikelnummers kunnen tussenvoegen, echter ook dit geeft problemen!

Hoe lossen we dit op

Jos
 

Bijlagen

  • staalcalc 1-11-2.xls
    67,5 KB · Weergaven: 32
Opnieuw verder,

Ik wil nu het werkblad aanpassen de posnummers in kolom A dienen vaste regelnummers te zijn op dit werkblad.
Hier raak ik niet uit :confused: graag wat meer uitleg of via je bestandje met een kleur aanduiden wat .

De posnummers in het bestand op blad 2 hebben volgens mij geen functie, ik weet niet hoe deze hier terechtgekomen zijn, echter verwijderen geeft een conflict.
Ik heb niet alles gevolgd en deze dienden als validatie voor de dropdown cellen , ik heb deze nu op je blad1 geplaatst kolom AZ

Verder wil ik het bestand op blad 2 uitbreiden tot 1000 posities en ook willekeurig nieuwe artikelnummers kunnen tussenvoegen, echter ook dit geeft problemen!

Hoe lossen we dit op
Bekijk of mijn oplossing wat voor je is , je wil op rij 11 een rij invoegen , selecteer dan cel A11 en klik op de knop " Rij tussenvoegen "

verder heb ik niet gekeken of de formules juist zijn
 

Bijlagen

  • staalcalc1-11-2(1).xls
    71 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
staalcalc excel

Hallo Daniel,

Betreffende de pos-nrs op Blad 1, deze zijn door mij aangebracht eenvoudig als regelnummers, zonder verder enige functie echter nu verandert er steeds iets waardoor deze regelnummers verschuiven met op "0" zetten zie blad 1.
pos 1 en 2 worden beide ook 0, terwijl ik gewoon de nummering 1,2,3,4,5 etc wil handhaven. Hoe los ik dit zonder conflict op?

Betreffende het invoegen van regels is mij bekend hoe dit gaat, echter bij het uitbreiden en tussenvoegen zag ik de pos nrs van blad 2 veranderen in een niet logische volgorde.
Maar je hebt deze nu verplaatst naar blad 1, dus ik mag aannemen dat dit geen conflict geeft.
Concreet vraag ik mij af of ik zonder meer dit bestand kan uitbreiden en regels kan tussenvoegen, past de groep "calculatie"(VERT.ZOEKEN binnen de profiel en prijsgegevens) zich steeds automatisch aan? of dient dit veld vooraf uitgebreid te worden.

Jos
 
Hallo Daniel,

Betreffende de pos-nrs op Blad 1, deze zijn door mij aangebracht eenvoudig als regelnummers, zonder verder enige functie echter nu verandert er steeds iets waardoor deze regelnummers verschuiven met op "0" zetten zie blad 1.
pos 1 en 2 worden beide ook 0, terwijl ik gewoon de nummering 1,2,3,4,5 etc wil handhaven. Hoe los ik dit zonder conflict op?
Ik heb de validatie weggehaald en je kan nu terug gewoon nummeren 1,2,3,4,5,etc.

Betreffende het invoegen van regels is mij bekend hoe dit gaat, echter bij het uitbreiden en tussenvoegen zag ik de pos nrs van blad 2 veranderen in een niet logische volgorde.
Als je dit via een rechtermuisklik op een rijnummer doet gaat ook automatisch de validatie range aangepast worden ( deze staat nu al veilig op 2000 )
Concreet vraag ik mij af of ik zonder meer dit bestand kan uitbreiden en regels kan tussenvoegen, past de groep "calculatie"(VERT.ZOEKEN binnen de profiel en prijsgegevens) zich steeds automatisch aan? of dient dit veld vooraf uitgebreid te worden.
Idem de range staat al op 2000 en als je invoegd met de knop of via rechtermuisklik op een rij en daninvoegen gaat ook hier de range mee .
Je kan dit steeds nakijken door Ctrl F3 te drukken daar staat de validatie .
 

Bijlagen

  • staalcalc1-11-2.xls
    72 KB · Weergaven: 36
staalcalc excel

Hallo Daniel,

Perfect, het werkt en is duidelijk,
Laatste vraag is hoe kan ik de profielgegevens van blad 2 ordenen van A-Z zodat ik op blad 1 in het pulldown menu van Profiel op alfabet kan zoeken.
Enkel de kolom Profiel op blad 2 rangschikken van A-Z gaat niet, want de overige gegevens worden niet meegenomen!


Jos
 
s

Daniel,

Reactie 2 als ik met de knop alles op "0"stel, dan worden alle Pos nrs ook "0"!

Suggestie?


Jos
 
Daniel,

Reactie 2 als ik met de knop alles op "0"stel, dan worden alle Pos nrs ook "0"!

Suggestie?


Jos

De macro is aangepast en je kan sorteren van A naar Z tot rij 2000
 

Bijlagen

  • staalcalc1-11-2.xls
    75 KB · Weergaven: 27
Beste Jos,

Misschien dat je hier wat aan hebt. (ik had gewoon zin om dit even voor je te maken)

Met vr gr
Jack
 

Bijlagen

  • staalcalc1-11-2(1).xls
    74 KB · Weergaven: 33
Beste Jos,

Misschien dat je hier wat aan hebt. (ik had gewoon zin om dit even voor je te maken)

Met vr gr
Jack

Jack :thumb: :thumb: ik heb het in de verbeterde versie van het bestandje gezet , visueel :thumb: zeker in dit soort van bestandjes
 

Bijlagen

  • staalcalc1-11-2.xls
    74 KB · Weergaven: 58
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan