• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met formule kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Ik heb een excelbestand en daarin komt om de paar regels dezelfde formule voor. Nu wil ik deze file aanvullen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de formule zodanig te kopieeren naar een nieuwe cel dat hierin hetzelfde komt te staan.
Formule staat in de bijlage.formule.JPG

Hoe moet ik dit doen?

Ronald
 
Plaats een excelbestand ipv een plaatje. De uitleg mag ook wel wat duidelijker.
 
Okee sorry. Bestand komt eraan.Bekijk bijlage Receptjes.xls

Wat ik dus wil is regels invoegen en dan de formules die in kolom E staan kopieëren. Dat lukt me dus niet...
 

Bijlagen

  • Beschikbare glasrecepten.xls
    325,5 KB · Weergaven: 25
Kopiëren en plakken? CTRL-C en CTRL-V lukt niet?

Greetz/Excelbat
 
Met een excelbestand wordt niet het hele bestand bedoelt maar een voorbeeld met een aantal rijen aan data met de verwachte uitkomst. Wat de vraag is heb je nog steeds niet uitgelegd.

Vlookup bij glas en binder is het kijken naar grondstofcode
Bij concentratie en binder kijken naar functiecode
 
Met een excelbestand wordt niet het hele bestand bedoelt maar een voorbeeld met een aantal rijen aan data met de verwachte uitkomst. Wat de vraag is heb je nog steeds niet uitgelegd.

Zoals ik zei: ik kolom E staat in elke cel tekst met daaronder een formule. Ik wil nieuwe regels invoeren en dan dezelfde formules erin zetten. Ik krijg die formules dus NIET exact gekopieerd.
 
In kolom E staan (behalve E1) alleen formules.
 
In kolom E staan (behalve E1) alleen formules.

Klopt, en die formules genereren een tekst die dus in de cel te lezen is. En zoals je ziet komt elke 4 of 5 cellen dezelfde tekst terug. Ik wil de complete inhoud van bijvoorbeeld cel E3 kopieëren naar nieuwe ingevoegde cel (in kolom E).
Ik krijg die formule echter niet gekopieerd (vanuit de voorbeeldbalk bovenin) zoals in dit tekstvak wél lukt: =VERT.ZOEKEN(D10;Grondstof!$A$2:$E$253;3;0) want dan krijg ik, wanneer ik op de cel klik waar het heen moet, meteen een nieuwe celverwijzing.
 
je moet de tekst in de formulebalk selecteren en dan kopiëren na het kopiëren moet je eens achter de tekst klikken om hem terug te deselecteren.
 
Graag gedaan.
Vergeet niet de vraag als opgelost te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan