Computer schakelt zich steeds uit!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt na het weekend kan ik pas aan een XP-cd komen maar ik zal het nog even laten weten als ik alles opnieuw heb geïnstalleerd of hij het dan wel doet.
maar klopt het wat die vriend dan zei dat:
/systemRoot/system32/config/SYSTEM met windows te maken heeft?
in ider geval bedankt :D
 
oei kan niks doen met de windows xp cd:S
als ik die opstart geeft hij aan:
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

zorg ervoor dat de schijven ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

wat kan ik doen :S?
 
Maak je gebruik van een SATA schijf of RAID-controller?
 
Dan heb je een sata schijf eerst drivers installeren in de beginfase van de setop winxp kun je aangeven dmv f6 diskette in je floppy plaatsen en hupsakee.:thumb:
 
dus gewoon de drivers op een diskette zetten en dan in windows XP setup op F6 drukken?
waar kan ik die drivers vandaan halen (ik heb er namelijk geen bij gekregen ik heb de PC tweedehands gekocht nog niet zo lang geleden maar ik heb wel van die man een CD en een diskette gekregen hij zij dat ik als ik problemen had met de PC die diskette erin moest duwen maar dan geeft hij aan: this is not a bootable disk.)
maar heb er wel een CD bij gekregen waarop staat :
intel - VIA series
support cd
-PC DIY Live Demo
-User Manual
-drivers
-Untilities.

moet ik die CD misschien erin duwen of heb ik niks aan die CD?
 
Geef eens eerst antwoord op de vraag of je wel een SATA schijf hebt of dat je via een RADI-controler werkt.
 
ziet eruit als een gewone schijf en linksboven staat:
APL MAXTOR.
en rechtsboven staat: Diamondmax plus 9, 160 GB SATA/150 HDD dus ik neem aan dat het een gewone SATA-schijf is
 
SATA schijven zien er hetzelfde uit als een IDe hardeschijf, alleen de data/stroom aansluiting is anders.

Welk moederbord heb je exact, dan kunnen we de SATA drvier opzoeken.
 
hoe kan ik die dan op mijn computer uitvoeren? ik kan hem niet vanaf mijn eigen computer uitvoeren omdat ie niet opstart en het bestand is te groot voor op een floppy?
 
Chips, foutje van mij.:eek:

Kijk eens op het moederbord zelf. Waarschijnlijk staat het type erop midden op het bord of tussen de pci(witte sloten).
 
er staat vanalles maar ik zal de meest opvallende dingen noemen:
1. ASRock
2. VIA
VT8237
0334CD TAIWAN

3. AGP 8X
USB 2.0

4. FSB800 ATA133
PDR400 5. ICH (dan zo'n geluidsicoontje)

5. SATA

6. P4VTB

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben?
Zo niet dan hoor ik het wel :)
 
Soms maakt de kleur wel uit. Het kan per type verschillen.
 
maar stel nou dat het wel het goede moederbord is wat we voor ons hebben ;) waar kan ik dan die SATA driver vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan