Computer schakelt zich steeds uit!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De driver hoort op de moederbord cd-rom te staan.
 
als ik de PC opstart met de moederbord CD
geeft ie aan dat ik een floppy erin moet doen om een serial ATA drive te maken.
dus ik doe dat en dan start ik de PC opnieuw op en geeft ie aan: This is not a bootable disk :S ?
 
en ik had nog een vraag (heeft ff niks met dit topic te maken) maar ik heb ook nog een oude PC en die is ook gecrasht (daarom heb ik deze "nieuwe computer" wat nu ook gecrasht is maar met de oude heb ik een ander probleem: namelijk dat er een virus op zit waardoor de PC de desktop steeds opnieuw opstart. maar waar moet ik dit posten bij welk topic?
als ik die PC ook nog erbij zou hebben dan is dat fijner met het bv. checken of jullie gepost hebben:p want nu moet ik steeds bij anderen op de PC checken en dat gaat ook niet altijd.
 
Geplaatst door crashme-eigepc
dan start ik de PC opnieuw op en geeft ie aan: This is not a bootable disk :S ?
Dit klopt, je moet opstarten met de Windows XP cd-rom. Tijdens de eerste (blauwe) schermen van de setup, wordt onderin aangegeven dat je op F6 moet drukken voor SCSI/RAID-controler. Dit moet je ook voor je SATA-controller doen. Een paar keer drukken, je zit namelijk nog niks gebeuren, maar verderop in de setup wordt er om die floppy gevraagd.
Geplaatst door crashme-eigepc
namelijk dat er een virus op zit waardoor de PC de desktop steeds opnieuw opstart. maar waar moet ik dit posten bij welk topic?
Vermoedelijk heb je het Sasser virus daarop te pakken.
Het opnieuw opstarten, kun je voorkomen door het volgende te doen.
Ga naar:
Start > uitvoeren > type hier shutdown -a (let op de spatie!!!) > klik op OK of druk op ENTER.
Nu zal de pc niet meer opnieuw opstarten en kun je deze laten scannen met bijvoorbeeld Stinger van Mcafee.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Deze kan dit virus eruit halen. Je moet wel via Windows update gaan updaten om een vervolg te voorkomen.
 
maar op die oude PC zit windows 2000 en daar heb ik juist geen CD-rom van. en hij doet zo raar met dat opnieuw opstarten al voor dat ik ook maar iets kan doen ik zal ff kijken wanneer ik tijd heb (vandaag mijn moeder en zusje jarig :D:p) en dan zal ik eens typen wat hij allemaal aangeeft.

maar in ieder geval alvast bedankt :D
 
ik heb inderdaad windows 2000 profecional op m'n oude PC.

en als ik de PC opstart dan krijg ik meteen als bureaublad achtergrond te zien:
security warning:

A fatal error in IE has uccured at 0028:C0011E36 in VXD VMM<01>+00010E36. Error was caused by Trojan-Spy.HTML.Smitfraud.c

* System can not funtion in normal mode.
Please check you security settings.

*Scan your PC with any available antivirus/Spyware remover program to fix the problem.


en dan komt er al voor dat ik iets kan doen dit te staan in zo'nschermpje van programmafout:

Explorer.exe heeft fouten gegenereerd en wordt gesloten door windows. U dient dit programma opnieuw op te starten.


hopelijk is dit genoeg informa0tie :)
 
Nou genoeg, je hebt ieder geval een Smitfraud infectie(spyware) te pakken op die pc.:(

Kun je nog wel in Veilige modus met die pc werken?
Zo ja doe dan eens het volgende:
Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.Vermeld er duidelijk bij dat je in Veilige modus bezig bent!!!

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

PS,
Hijackthis kun je even op een goed werkende pc downloaden en op een floppy zetten. Daarna kopieren naar de probleem pc in een aparte map. het gemaakte logje kun je weer op de floppy zetten en daarna op ASO plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
uhm.... heb een vet probleem :S me vader is erachter gekome dat die PC kapot is en nu mag ik niet meer op zijn computer dus wou ik ff vragen (zodat ik misschien snel de oude pc kan maken)
waar kan ik de opstartdiskette van windows 2000 kijgen? dan formatteer ik eerst de \pc en zet er dan windows 98 erop want daar heb ik wel alles van?
 
Je kunt met de Win98(se) cd-rom opstarten en de pc formateren. Je kunt ook met de Win2000 cd-rom de pc opstarten en formateren, alleen moet je dan de setup afbreken.

op www.bootdisk.com kun je alle opstartfloppy's vinden.
 
Uhm.... :shocked:
welke moet ik kiezen en hoe moet ik hem op de floppy zetten?
ik heb windows 2000 professional
 
ik ben van plan (de nieuwe PC) naar een reparateur te brengen maar dat kost veel geld en zaten we te denken dat het probleem misschien verholpen zou zijn als ik een nieuwe SATA - schijf koop en die erin doe.
dat bestand wat ie niet vind:

STOP: c0000218 {registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
/systemRoot/system32/config/SYSTEM
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of nietschrijfbaar.

zou dat kunnen kloppen dat met een nieuwe harde schijf dit probleem verholpen zou zijn?
 
heey =D lang niet meer gesproke.
De (nieuwe) PC doet het weer :D
het probleem was eigelijk heel simpel :p ik heb een speciaal beveiligd systeem waardoor ik windows alleen kan installeren als ik er een speciale floppy van het moederbord tegelijkertijd in heb zitten :p

Ik wou jullie tenminste wel bedanken voor al jullie moeite :D :thumb:

en ga nu proberen de oude PC te herstellen :D
maar weet niet welke bootdisk ik moet kiezne op de site want er staan er meerderen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan