computer wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
54
hallo jongens,

mijn computer die gaat aan en meteen weer uit. na 1 seconde ongeveer. dit betekend dus ook dat hij niet door de bios heen gaat. ik heb geen idee wat te doen of wat kapot kan zijn of hoe ik dit moet testen iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?

ik wist hier niet het goede doelforum voor dus heb het hier maar geplaats.

Mvg, Niels | alvast bedankt!
 
Gaat het om een laptop of een desktop?
Heb je hier misschien water of iets dergelijks overheen laten vallen(ook de kleinste druppels?).
Hoor je een piepje tijdens het opstarten, zoja hoeveel en hoelang?
Is het een nieuw systeem?
Heeft deze computer het al eerder gedaan?
Weet je zeker dat alle kabels goed zitten en de voeding groot genoeg is voor je computer/videokaart?
 
Het gaat hier om een desktop deze is inmiddels al een paar jaar oud en heeft het niet eerder gedaan. Je hoort geen piepje. Het enige wat je hoort is de hardeschijf even opstarten en daarna zijn voeding wordt afgekapt. Voor de rest nog geen problemen mee gehad.

Mvg , Niels
 
misschien een nieuwe voeding kopen
of even de binnekant van je computer schoon maken
 
voordat er ook maar iets gekocht word

wat zijn de pc specificaties?
is dit een zelfbouw pc of merk pc?
zit er nog garantie op?

Heb je zelf een klein beetje know how van hoe een pc in elkaar zit?

vaak betekent dat als een pc niet door zijn post komt er kortsluiting in een component bevind
dit kan in vrijwel ieder component zitten en hoeft niet perse de voeding te zijn

als je het aan durft kun je alles 1 voor 1 los schroeven en dan iedere keer kijken of de pc wel wilt door starten
tot dat je alleen de voeding het geheugen en de processor overhoud.
 
Helemaal mee eens. Uitbouwen. Ik zeg: begin met het geheugen want dat kan verkeerd zijn en de computer kan al starten met slechts één reepje. Controleer ook eerst of de batterij vol genoeg is. Meestal is dan de systeemtijd niet goed meer en daarna gaat de Setup op standaard waarden en tenslotte kan de bios de apparaten niet meer herkennen. Daarom volgt er geen reeks van piepjes die de fout kunnen aanduiden en ook niet het piepje wat klinkt als de bios wordt doorlopen. Computers reageren wel verschillend op te lage batterijspanning. Deze is bij een knoopcel 3 Volt.
 
Jongens ik denk dat de aan uit knop stuk is in de behuizing enig idee hoe ik dit kan oplossen of een nieuwe kan kopen?
 
Is er dan echt wel genoeg spanning? Zit het stekkertje ervan op het moederbord los? Het kabeltje nog heel en niet open geschuurd door een scherpe rand? De aan/uit knop zelf is alleen een contact denk ik. De pennetjes even verbinden zou voldoende moeten wezen. Zo niet dan is er wat anders aan de hand en zal het knopje nog goed zijn.

Mijn computer ging totaal op zwart toen de netwerkkaart versleten was.
 
Er waren al eerder problemen met de knop. Moest deze ook vrij hard indrukken voordat hij aan ging. Heb alles al los gehaald allerncwerkgeheugen en voeding en processor er nog op deed het nog steeds niet. Vandaar dat ik nu denk dat het aan het knoppie ligt. Iemand een idee waar ik een nieuwe kan kopen of een tijdelijke kan gebruiken dwz iets anders?

Mvg, Niels

Iedereen alvast bedankt voor de hulp!
 
De aan en uit knop zit op het moederbord aan twee pennetjes. Je kan deze twee gewoon even kortsluiten - zonder kabeltje er aan of met behulp van een ander kabeltje. Dan weet je of het de knop zelf is die kapot is. Misschien staat er Pwr btn bij. anders is het in de handleiding te vinden bij Front paneel aansluiting. Het 3 Volt batterijtje is gecontroleerd? Je kan de knop zelf misschien tot leven wekken met wat contact spray. Ter vervanging is iedere knop geschikt en we weten natuurlijk niet welke kast je hebt.
 
je kan ook de reset switch op de pinnetjes van de power switch plaatsen
dan gebruik je de reset switch om de pc aan te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan