corrigeren van datum veld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Berichten
117
Goeie dag iedereen,

Domme fout ergens gemaakt die ik graag wil corrigeren.
Ik heb een datum veld in mijn database staan waar datums op +/- 3 verschillende manieren ingevuld zijn :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
weet niet waar de fout zit maar daar kom ik wel achter.

Wat ik graag zou willen bereiken is dat de datums geconferteerd worden naar een standaard indeling. dd/mm/jjjj

momenteel staan de datums op de volgende manieren ingedeeld (22 oktober 2006 als voorbeeld genomen)

10/22/2006
22-okt-2006
22-10-2006

ik realiseer me dat dit niet foutloos geconverteerd kan worden maar ja....als het grootste deel maar klopt....want momenteel is zoeken een drama :confused: :(

heeft iemand een idee hoe ik dit kan recht trekken? :eek: :D :love:
 
Tekstveld op datum zetten

Voordat je dit gaat proberen wel even testen op een kopietje.
Kopieer je verschillende dataformaten naar een nieuw tekstveldje in de tabel m.b.v bijwerkquerie. Zet dit tekstveldje vervolgens op het type datum ( zonder notatie) en al je data komen in het formaat dd-mm-yyyy (tenminste bij mij). Nu kun je als dit gelukt is bij notatie instellen hoe jij het zichtbaar wilt hebben. In jouw geval dd/mm/yyyy. Eventueel nieuwe data weer terugzetten naar het eerste datum veldje dmv bijwerkquerie nadat je ook daar de notatie op dd/mm/yyyy hebt gezet. Suc6
 
Laatst bewerkt:
helaas...geen succes.

ikheb het opgegeven.
alles handmatig aangepst en een reg file gemaakt die de korte datum weergave van de pc aanpast naar de standaard voor de access database.
daar was het namelijk mis gegaan.
evengoed dank voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan