• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

countdown timer in spreadsheet met een vast eind tijdstip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cartucci

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2018
Berichten
65
Ik ben op zoek naar een count down timer in excel. Op internet is van alles te vinden maar net niet wat ik zoek. Ik zou graag het volgende willen:

- een bestaand spreadsheet (scoreformulier voor een spel) wordt geopend om 12.15 uur
- het spel wordt gestart door de timer te starten met een button naast het scoreformulier
- de timer loopt tot maximaal 12.45 uur
- in de cel waarin de nog te gane tijd wordt weergegeven, telt de timer af in minuten en seconden
- in de laatste 5 minuten van de nog te gane tijd wordt de cel rood opgevuld
- is de eindtijd bereikt, dan wordt in dezelfde cel knipperend weergegeven dat de speeltijd verstreken is

Kan iemand mij helpen om dit te bewerkstelligen?
 
Dat bestaande spreadsheet zie ik ook niet.
 
Ik zal bij eerste gelegenheid een voorbeeldbestand plaatsen. Wat ik zoal gevonden heb, is niets anders dan googelen op "count down timer excel". Hier komen diverse varianten voorbij waarvan ik de meest aansprekende heb getest. Die werkt maar doet niet wat ik zoek. Vandaar mijn opsomming van wensen die uiteraard uitgedund mag worden.
 
Die wensen lijken me op zich geen probleem maar dan is er inderdaad wel een voorbeeld bestand nodig.
 
Laatst bewerkt:
In bijgaand voorbeeld een code die je wel kan gebruiken. En min of meer probleemloos gevonden bij de eerste de beste zoekactie.
Vul in E1 een tijd in die iets meer dan 6 minuten in de toekomst ligt, en start de macro Timer (met de hand, die knop kan je zelf wel maken). In het voorbeeldje heb ik nu de macro zelf opgestart met een snelle tijd, zodat je kunt zien dat-ie werkt.
 

Bijlagen

  • Timer.xlsm
    17,1 KB · Weergaven: 68
Bedankt OctaFish, deze werkt idd zoals ik zoek. Knop etc. lukt zelf wel. Ik ga hier eerst eens mee experimenteren. Mocht er nog iets niet lukken, dan meld ik me weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan