Cronjob.php neemt geen zelf gemaakte catogerieën mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okee, succes! ☺
 
Ben weer helemaal opnieuw begonnen

In cronjob.php heb ik alle mysql veranderd naar mysqli krijg dan verder geen foutmelding meer in cronjob.php
Alles blijf ook op de site staan niets wordt verwijderd en feeds worden ook niet opnieuw ingeladen.
Alleen de categorie/feed die ik selecteer in het admin gedeelte (zie afbeelding) wordt verwijderd van de site en niet opnieuw ingeladen.

ik krijg dan wel de volgende foutmelding:

PHP Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future:
use mysqli or PDO instead in /home/de/domains/fwdb.nl/public_html/controller/config.php on line 46


$db = mysql_connect($config['dbhost'],$config['dbuser'],$config['dbpass']); <<< dit is regel 46
if (!$db){
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}


Als ik hier dan vervolgens mysql verander naar mysqli zijn alle categorieen en artikelen van de site verdwenen en hier loop ik dan dus ook vast
en weet niet wat hier verder te doen.

Hier kan ik de cronjobtime (cronjobs) in het script instellen
cronjobs admin (2).png

Hier kan ik ook in het script de feeds herladen maar ook hier wordt de betreffende feed verwijderd en niet opnieuw ingeladen
feedsherladen (2).png
 
Laatst bewerkt:
Maak er MySQLi van, heh!
Als het daarna stuk gaat, dan doe je iets verkeerd. Helaas is mijn glazen bol te wazig. Dus vertel eens meer over wat je precies doet?
 
Laatst bewerkt:
Ook als ik in regel 46 mysql verander naar MySQLi is alles van de site verdwenen, maak ik er weer mysql van dan staat alles weer op de site.
 
VOlgens mij is het al eens eerder geroepen in dit topic. Maar het omzetten van mysql-functies naar mysqli-functies is veelal niet alleen het toevoegen van een i. Check http://php.net/ en dan de functienaam erachter, voor uitleg over de functie.
www.php.net/mysqli_query etc
 
Dat heb ik al gedaan maar daar kom ik niet echt uit. Je moet al heel veel verstand van php hebben om te begrijpen waar het over gaat betreffende de overgang van mysql naar mysqli.
Misschien simpel bedacht van mij maar is er geen software die dat kan, het automatisch omzetten van mysql naar mysqli inclusief de bijbehorende veranderingen.
 
Verstand is er niet voor nodig. Je moet moet gewoon goed lezen en begrijpen.
 
Ja maar ik weet niet waar ik op moet letten tijdens het lezen en om de paar zinnen moet ik eerst weer gaan opzoeken wat ze bedoelen met sommige termen.
Wat voor de een logisch is kan voor de ander onbegrijpelijk zijn.
 
Gelukkig staan er ook voorbeelden op php.net, zijn er tutorials (phptuts -> aanrader!) en bestaat er ook een Google Translate.

Heel PHP en de programmeer-wereld is Engels. Als je hier niet goed in bent dan is het zeker aan te raden om een Engelse cursus te doen. En anders..... dan is het een kwestie van uitbesteden en je tijd anders benutten.
 
Ik heb hier ook al vaker gevraagd of er niet iemand is die er voor mij naar wil kijken maar daar reageert niemand op.
Of iemand waar ik bij langs kan gaan of bij mij langskomt en laat zien wat die doet en de bedoeling is.
 
Geeft de maker geen ondersteuning meer? Anders is het echt uitbesteden. Op phphulp hebben ze een vacatureforum voor zover ik weet.
 
Nee de maker laat niet meer van zich horen, die was een ander project gestart en had hier geen tijd meer voor om dit werkend te maken.
Had die ook kunnen zeggen voor de verkoop dat dit gedeelte niet werkte.
En jij doet dat niet php scripts controleren of werkend maken.
 
Ik geef wel hulp, maar een heel script ombouwen kost mij teveel tijd. Drie opties:

- Deprecated-meldingen uitzetten en het nog een jaar of wat uitzingen totdat je hosting naar PHp 7 over gaat en de MySQL echt verleden tijd zijn.
- Zelf proberen. Zie ook eens: http://phptuts.nl/view/26/
- Uitbesteden. Kijk bijv.eens op genoemde site.
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd hoe het verder is gegaan ☺.
 
Ik heb op verschillende sites gezocht naar een goed werkend affiliate script maar er is heel weinig te vinden.
Sommige geven geen eens antwoord en andere die nog op google staan met affiliate sites zeggen dat ze er mee gestopt zijn omdat het script verouderd was.
Ik heb er een gevonden die in het verleden het script heeft verkocht (volgens sommige oudere forums zijn hun ook de makers van dit script) waar het hier om ging maar die laat er niet veel over los.

Wat ik inmiddels wel weet is dat als je feeds inlaad en de standaard categorieën zou gebruiken die in de feed zitten de cronjob en feeds herladen wel zou moeten werken. Alleen bij heel veel feeds is de categorie indeling niet zo netjes en dat staat dan een beetje slordig op je site, vandaar dat ik zelfgemaakte categorieën wil gebruiken.

Ook heb ik op een site die goedkope programmeurs de vraag gesteld of het mogelijk is dit script werkend te maken maar tot nu toe nog geen reactie gehad.
Ik heb vorig jaar ook de site een keer zelf gebouwd met wordpress en wp all import maar dat werkte echt super traag.

Dus ik wacht nog even af misschien dat ik ergens antwoord op krijg.
 
Ik denk dat niemand een groot script als dit wil debuggen. Je kan zelf met trial and error uitzoeken naar hoe en wat. En anders denk ik dat je het moet uitbesteden.
Plaats anders eens een vacature op phphulp in het forum bijvoorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan