• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

En of met cellen 0 en lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
637
Ik probeer een formule te maken alleen kom ik er niet helemaal uit.
In kolom C staat de formule alleen lukt het mij niet om de uitkomst in C3 en C6 te veranderen in ja


Voorbeeld


Bekijk bijlage EnOfNull.xlsx

mvg

Kasper
 
Wat wil je precies? Dit deel van je formule (EN(B2="";WAAR;B2>=0)) is sowieso heel vreemd; je hebt 3 vergelijkingen hier: B2 is leeg (B2=""), WAAR (dat is geen vergelijking, maar een uitkomst) en B2 groter dan 0 (B2>0). Deze 3 kunnen nooit allemaal tegelijk waar zijn, want als B2 leeg is kan BB2 nooit groter dan 0 zijn en omgekeerd. Dus wat wil je vergelijken?
 
vreemd en onlogisch maar dit is wat je vraagt

Code:
=ALS(EN(A2=0;B2=0;A2<>"";B2<>"");"nee";"ja")


Niels
 
Of deze variant:
Code:
=ALS(EN(A2>=0;OF(B2>=0;B2=""));"Ja";"Nee")
 
@OctaFish

Dan is het resultaat altijd ja in het vb van TS

edit: altijd ja

Niels
 
@Niels: Zoals je al schrijft een uiterst onlogische vraag. Ik opteer eerst voor een logische oplossing :). Maar ik ben benieuwd naar de logica achter dit probleem...
 
Zowel de formule van Niels28 & sylvester-ponte kan ik gebruiken.
Ik wil het gebruiken voor het automatich versturen van emails via een excel bestand.
Een bepaald tabblad wordt meegestuurd.
Bij de eerste keer versturen blijft de kolom B leeg en wordt daarna steed aangevuld.
 
andere insteek

Code:
=KIEZEN(SOMPRODUCT((Totaal!$A$1:$A$14=Blad1!F2)*(Totaal!$B$1:$B$14=0)*(Totaal!$C$1:$C$14=0)*(Totaal!$C$1:$C$14<>""))+1;"yes";"no")

Niels
 
Ik heb de code van Niels28 gebrobeerd alleen krijg ik ook bij de FMB yes te zien.
Ik heb van alles al geprobeerd maar ik kom er niet uit.
 
Dat komt omdat we zonder uitleg echt niet begrijpen wat jij wilt.

Code:
=ALS(G2=Blad2!$A$1;KIEZEN(SOMPRODUCT((Totaal!$A$1:$A$14=Blad1!F2)*(Totaal!$B$1:$B$14=0)*(Totaal!$C$1:$C$14=0)*(Totaal!$C$1:$C$14<>""))+1;"yes";"no");"no")

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan