enter naar rechts plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat ook nergens in de code dat de bladnaam aangepast moet worden, maar komt voort uit je vervolgcodes doordat je geen gebruik maakt van enebleevents, met alle gevolgen van dien.
Code:
Sub Bladinvoegen()
'
' Bladinvoegen Macro
'


Application.EnableEvents = False
 With Sheets("basisxlt")
    .Unprotect
    .Range("f6").Value = .Range("f6").Value + 1
    .Range("f6").NumberFormat = """EH""0"
    .Range("c13:f37").ClearContents
    .Range("f5").Value = Date
    .Copy , Sheets(Sheets.Count)
    With ActiveSheet
    .Name = .Range("f6").Value
    .Protect DrawingObjects:=False, Scenarios:=False
   For Each it In .CheckBoxes
     it.Value = False
   Next
 End With
End With
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Oke Harry, ik probeer het te begrijpen :cool::cool:

Ik heb nu uit thisworkbook de code weggehaald, want die was dus overbodig ivm tabbladnaam, ;)

Als de naam van de klant nu NIET voorkomt in tabblad "klanten", kan ik dan automatisch de input opslaan in tabblad klanten ? (bv: op het moment dat er een nieuw blad wordt bijgemaakt, en de cel D5 is niet aanwezig in "klanten", dat er dan automatisch een code start, dat de gegevens wegschrijft ?
 
Postcode cijfers en letters gescheiden door een spatie, daarachter de woonplaats gescheiden door twee spaties.
Geen formules meer.

Zoals het bestand er nu staat wordt bij toevoeging gekeken of de naam voorkomt in blad klanten, zo niet worden de gegevens bijgeschreven (gesorteerd).
 

Bijlagen

  • factuurbarcode17042017.xlsb
    144,6 KB · Weergaven: 27
Harry,

Heb je bestand uitgetest, maar nieuwe klanten werkt niet ?
ik heb begrepen wat je uitleg ivm GEEN formules, en hoe "klanten" moet opgebouwd worden

Als ik in de codes ga kijken, lijkt het me, dat je de code bent vergeten in te voegen qua klanten toevoegen

Tom

In bijlage mijn test

Bekijk bijlage factuurbarcode17042017.xlsb
 
Dan heb je niet goed gekeken Tom.
 
excuses Harry :eek::eek::eek:

klopt
Code:
If c Is Nothing Then
  .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array([D5], StrReverse(Split(StrReverse([D6]))(1)), StrReverse(Split(StrReverse([D6]))(0)), StrReverse(Split(StrReverse([D7]))(2) & " " & Split(StrReverse([D7]))(3)), StrReverse(Split(StrReverse([D7]))(0)), [D8], [D9])
  .Cells(1).CurrentRegion.Sort .[A1], , , , , , , 1
 End If

maar werkt toch niet, als ik nieuwe klanten toevoeg, zie ik deze niet terug in tabblad klanten ? of kijk ik er over :shocked::shocked::shocked:

Update:
Ik heb nu pas door dat de velden input gevoelig zijn :), maar in belgie is de postcode enkel 4 cijfers (dus geen spatie nodig) en 2 cijfers, en 2 spaties voor gemeente ....
 
Laatst bewerkt:
Open het bestand wat ik plaatste.
In tabblad 'basisxlt' staan de gegevens voor een nieuwe klant.
Laat de code 'Bladinvoegen' lopen en zie dat er een nieuwe klant is gekomen op rij 56.
 
klopt helemaal

dus de input van postcode en gemeente is "spatiegevoelig" ?
maar in belgie hebben e achter de postcode geen letters ?

Zijn de andere velden ook spatiegevoelig ?

update:
ik zie verwijzingen naar D6 en D7
voor D6, wat gebeurt er als een huisnummer bv 110bus3 is, of 34D, enz
 
Laatst bewerkt:
Ja, ook adres.
Maak daarom een userform met textboxes om de gegevens aan te vullen of te wijzigen.

Voor je vraag over de postcodes.

Veranderen in.
Code:
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array([D5], StrReverse(Split(StrReverse([D6]))(1)), StrReverse(Split(StrReverse([D6]))(0)), StrReverse(Split(StrReverse([D7]))(1)), StrReverse(Split(StrReverse([D7]))(0)), [D8], [D9])
 
Harry,

heb je raad gevolgd en een userform aangemaakt

Alles werkt prima, enkel 2 issues die ik niet direct opgelost krijg

Vraag 1:
Als de data is weggeschreven naar "klanten", wil ik ook dat de database terug gesorteerd wordt A-Z

Vraag 2:
Als we het formulier sluiten, had ik graag gehad, dat de gegevens van het formulier, automatisch op het factuur ook wordt ingevuld, dus de cellen D5, D6, enz koppelen aan formulier

Ik bijlage mijn bestand aangepaste versie

Tom

Bekijk bijlage 297559
 
Test de code maar eens.
Code:
Private Sub CmdKlantToevoegen_Click()
 For j = 1 To 7
  Set txt = Me(Choose(j, "TxtNaam", "Txtstraat", "TxtNummer", "Txtpostcode", "TxtGemeente", "Txtemail", "TxtTelefoon"))
If Trim(txt) = "" Then
  MsgBox "Vul " & Replace(txt.Name, "Txt", "") & " in."
   txt.SetFocus
  Exit Sub
End If
Next j


 With Sheets("Klanten")
  .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array(TxtNaam.Value, Txtstraat.Value, TxtNummer.Value, _
    Txtpostcode.Value, TxtGemeente.Value, Txtemail.Value, TxtTelefoon.Value)
  .Cells(1).CurrentRegion.Sort .Cells(1), , , , , , , 1
End With


For j = 1 To 7
  Me(Choose(j, "TxtNaam", "Txtstraat", "TxtNummer", "Txtpostcode", "TxtGemeente", "Txtemail", "TxtTelefoon")) = ""
Next j
End Sub
 
Het wegschrijven van de data lukt PERFECT en gesorteerd :thumb::thumb::thumb:

kan het nu ook, dat de weggeschreven data direct in de cellen wordt geplaatst van de active sheet ?
Anders moeten we nog eens beginnen typen in de combox ?

Trouwens, ik vermoed dat er ergens iets blijft hangen, de combox werkt niet, en als ik dan eens verspring van tabblad, doet hij het opeens wel weer, beetje ambetante zaak he :cool::cool::cool:

Tom
 
Ik heb de code hier en daar wat aangepast, ik weet nu niet of je het nog kan volgen, anders moet je dit bestand maar gebruiken.

De comboboxen worden nu gevuld als je het werkboek opent (voor elk blad).
De combobox wordt bijgewerkt indien er iets verwijderd/bijgeschreven wordt in tabblad klanten.
De gegevens worden in B5:B9 geplaatst of verwijderd.

Kijk maar eens of er nog wat aan schort.
 
Alles overgebracht en getest.

Het "haperen" van de combox is volledig opgelost, werkt PERFECT!
Toevoegen en sorteren klanten eveneens :thumb::thumb:

het enige dat hij niet doet is volgende:

Ik voeg nieuw tabblad toe, zoek klant via combox .....
Klant nieuw aanwezig
Ik open dus het formulier
Vul alle gegevens in en duw op klant toevoegen, daarna duw ik op exit

Nu had ik graag gehad dan dat de cellen reeds D5 : D9 waren ingevuld (met de gegevens van de nieuwe klant )
Nu moet ik terug via de combox de klant gaan zoeken (en dat vindt ik dubbel werk ?)

Update:
Vraag ivm datum veld, eens we dit document in productie nemen, en ik voeg bv vandaag 5 pagina's bij 18/04/2017.
Ik open morgen de werkmap en voeg terug bv 3 bladen bij
Blijven dan de eerste pagina's op datum 18/04/2017 staan ? Dat is wel noodzakelijk
 
Laatst bewerkt:
In de herkansing.
 
herkansing geslaagd :thumb::thumb::thumb::thumb:

Had in mijn vorig bericht nog een update geplaatst

Code:
Update:
Vraag ivm datum veld, eens we dit document in productie nemen, en ik voeg bv vandaag 5 pagina's bij 18/04/2017.
Ik open morgen de werkmap en voeg terug bv 3 bladen bij
Blijven dan de eerste pagina's op datum 18/04/2017 staan ? Dat is wel noodzakelijk

Ik heb ook een sub proberen maken, voor elke factuur te laten automatisch opslaan:
maar er klopt iets niet :(:(:(:( want hij overschrijft telkens de opgeslagen factuur

Code:
ChDir _
        "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\Excel met Macro's\FacturenHomePartys"
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\Excel met Macro's\FacturenHomePartys\FactuurBarcodeFormulier.pdf" _
        , Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=False

Ik had graag de facturen opgeslagen met naam klant en datumveld, dus D5 en F5

Tom
 
Die datum blijft zoals die is.

Je wil het opslaan als Pdf?
 
Super in verband met de datum, das ook opgelost dan

ja, als pdf (ik wil ook graag, dan ik vanuit excel via gmail een mail kan sturen met die pdf in bijlage) dan zijn we er helemaal door :thumb::thumb::thumb:

Wat ook handig zou zijn, is een koppeling tussen de naam van de klanten en zijn facturen, dat ik ergens alle klanten met hun facturen gesorteerd kan raadplegen, of is dat een brug te ver :confused::confused::confused:
 
Code:
Sub pdf_maken()
 ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\Excel met Macro's\FacturenHomePartys\FactuurBarcodeFormulier" & Range("D5") & Range("F5") & ".pdf"
End Sub
Moet dat mailen gelijktijdig bij het maken van de Pdf of apart?
 
Harry,

Het mailen moet NIET gelijktijdig, ik werk met een knop op de factuurpagina, de reden hiervoor is dat de klant kan kiezen, factuur afdrukken op per mail krijgen.

Wat wel mooi zou zijn, is dat als we de werkmap afsluiten, op dat moment alle nieuwe facturen (tabbladen) worden opgeslagen.
Met private sub beforeclose of zoiets, alleen hoe kunnen we nakijken welke facturen er reeds aanwezig zijn

Dan ben ik zeker dat alle facturen zijn opgeslagen, anders vermoed ik dat er wel tabbladen zullen zijn waar de factuur niet wordt opgeslagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan