Error 1327. Invalid Drive: Z:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

baslens

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Berichten
18
Hallo,

Allereerst, ik heb speciaal voor mijn probleem hier een account aangemaakt, ben dus nieuw hier en weet niet of ik mijn vraag in de juiste forum categorie post.

Ik heb sinds vorige week een nieuwe ASUS laptop (Windows 7). Ben dus bezig met enige software te installeren, onder andere office 2010 en Adobe Reader. Echter krijg ik bij beide installaties een dezelfde foutmelding: ''Error 1327. Invalid Drive: Z:\''

Zie hier een screenshotje van de foutmelding bij de installatie van Adobe Reader: http://oi45.tinypic.com/2u47cox.jpg

Ik heb op internet al wat lopen zoeken naar mogelijke oplossingen, kwam daarbij onder andere bij deze 2 pagina's uit:
* http://consumerdocs.installshield.com/selfservice/viewContent.do?externalId=Q110636&sliceId=1
* http://robertlathanh.com/2011/01/er...stalling-or-updating-applications-in-windows/

Wellicht biedt één van beide de juiste oplossing maar ik snap niet wat er daadwerkelijk beschreven is, je snapt wel dat ik niet bepaald een wizzkid bent.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, graag dan de oplossing in simpele pc taal :)

Gr.
 
Prachtige trucs gekregen om het op te lossen (laat weten wat het opgelost heeft; laat ook weten of het probleem na een volgende herstart van de pc nog terugkwam bij andere software-installaties):
a. De oplossing uitvoeren die staat onder "Het probleem voor mij oplossen" op deze link
b. Maak snelkoppeling naar cmd.exe op je buroblad, rechtsklik erop kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
subst Z: "C:\Windows"
probeer daarna de installatie opnieuw.

Lukt b. niet of a. en b. lossen samen het probleem niet op, vraag je dan eens af of je ooit een Z: schijf hebt gehad (bijv. een externe harde schijf, memory-stick of ingestoken memory-card) of geprobeerd hebt schijfletter Z: met een gedeelde folder op je netwerk te verbinden of schijfletter Z: verbonden hebt gehad met een pc die nu niet (meer) aanstaat/beschikbaar is.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn nog meer tips geweest, hè...

Tijs.
 
Ook plan B uitgevoerd. In het CMD venster wordt geen reactie weergegeven:

http://oi48.tinypic.com/otnocw.jpg

Wat betreft eerder aangesloten hardware, ik heb afgelopen week een externe harde schijf aangesloten voor het overzetten van mijn bestanden van mijn oude laptop naar deze nieuwe. Deze wordt weergegeven als F:
 
Ok, ik heb nog niet alle links doorgenomen, maar blijkbaar werkt dat niet.

Meestal word drive Z: & dan het alfabet teruglopend tot er geen letters meer beschikbaar zijn, gebruikt voor Netwerkdrives.

Is er al geprobeerd om mogelijke netwerkdrives te verwijderen d.m.v (Ik zit in XP, maar Vista & 7 hebben het er ook ergens in staan) in Verkenner, Extra, Netwerkverbindingen verbreken?..

Ook kan het nog een via Internet verbonden externe schijf zijn, maar die moeten eigenlijk altijd expliciet willens & wetens geinstalleerd worden. Lijkt me niet het geval met een nieuwe computer.

P.S: Ok, Plaatjes nagekeken (Ik vond plan B dus niet zo een goed idee in dit geval, & kost misschien wat extra moeite om dat weer recht te breien, maar dat terzijde, viel te proberen).
Kan je nog eens de Opdrachtregel openen die je gebruikt om te installeren, & dan typ je:

set

Ga dan naar de rechterbovenhoek van het DOS-scherm, RechterMuisKlik het Opdrachtregel-icoon, kies Bewerken, Markeren, & selecteer dan de hele tekst in het DOS-scherm, nog een keer Opdracht-icoon, RMK, Bewerken, Kopieren, & plak dat dan even in Kladblok, haal je privegegevens even weg zoals Gebruikersnaam.
Selecteer dan alles & plak het even hier neer.
 
Laatst bewerkt:
Even over het SUBST gedeelte:
Heb je daarna de software installatie opnieuw geprobeerd? Wat je namelijk met SUBST doet is een extra schijfletter toevoegen, die verwijst naar een bestaande map. In CMD komt geen melding (behalve als het NIET gelukt zou zijn).

Tijs.
 
@dnties: Ja, heb geprobeerd opnieuw te installeren na SUBST Z: te hebben uitgevoerd
@The Knight:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>set
ALLUSERSPROFILE=C:\ProgramData
APPDATA=C:\Users\hierstondmijnnaam\AppData\Roaming
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
CommonProgramFiles(x86)=C:\Program Files (x86)\Common Files
CommonProgramW6432=C:\Program Files\Common Files
COMPUTERNAME=hierstondmijnnaam-PC
ComSpec=C:\Windows\system32\cmd.exe
configsetroot=C:\Windows\ConfigSetRoot
FP_NO_HOST_CHECK=NO
HOMEDRIVE=C:
HOMEPATH=\Users\hierstondmijnnaam
LOCALAPPDATA=C:\Users\hierstondmijnnaam\AppData\Local
LOGONSERVER=\\hierstondmijnnaam-PC
NUMBER_OF_PROCESSORS=4
OS=Windows_NT
Path=C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program File
s (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Windows\system32;C:\Window
s;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Progra
m Files (x86)\Windows Live\Shared
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH;.MSC
PROCESSOR_ARCHITECTURE=AMD64
PROCESSOR_IDENTIFIER=Intel64 Family 6 Model 42 Stepping 7, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL=6
PROCESSOR_REVISION=2a07
ProgramData=C:\ProgramData
ProgramFiles=C:\Program Files
ProgramFiles(x86)=C:\Program Files (x86)
ProgramW6432=C:\Program Files
PROMPT=$P$G
PSModulePath=C:\Windows\system32\WindowsPowerShell\v1.0\Modules\
PUBLIC=Z:\Public
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\Windows
TEMP=C:\Users\BASLEN~1\AppData\Local\Temp
TMP=C:\Users\BASLEN~1\AppData\Local\Temp
USERDOMAIN=hierstondmijnnaam-PC
USERNAME=hierstondmijnnaam
USERPROFILE=C:\Users\hierstondmijnnaam
windir=C:\Windows

C:\Windows\system32>
 
En 'netwerk drives verwijderen'...? Dat moet je me even goed uitleggen want weet niet hoe dat moet.
 
Een tip die ik zag ging over netwerk-gekoppelde schijfletters (met problemen).
Kijk eens of de Z: schijf 'onder water' ergens mee gekoppeld is/was:
Maak snelkoppeling naar cmd.exe op je buroblad (of gebruik die je nu al zou moeten hebben), rechtsklik erop kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
NET USE
Kijk of er schijfletters staan vermeld en wat daar achter staat.
Als er echter iets komt als: "No entries in list" of "Er staan geen gegevens in de lijst" (o.i.d.) dan is bovenstaande allemaal niet bij jou van toepassing.

Tijs.
 
''Nieuwe verbindingen worden opgeslagen. Er staan geen gegevens in de lijst.''
 
Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je het volgende probeert:
Maak een extra Windowsaccount aan, voeg die aan de Administrators groep (=geef die Administrator rechten), log uit van je normale Windowsaccount, log aan op het nieuwe Windowsaccount en kijk of je dan nog problemen hebt met de installatie. Indien niet, dan lijkt het me dat er toch wat mis is in de registry-waarden van je normale Windowsaccount.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nog geen reactie op posting #14?

Tijs.
 
Ok, dan geef ik het op. Hopelijk komen anderen nog met tips.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan