Error 1327. Invalid Drive: Z:\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Start regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
Kijk wat er in rechtervenster staat als waarde van Public
Meld terug wat er bij jou staat. Zou (normaal gesproken) moeten zijn: %SystemDrive%\Users\Public

Tijs.
 
Ok, ben ik weer...

Euuhhhmmm... Eigenlijk is dit probleem te complex om via een forum op te lossen...

We weten nl. niet de oorzaak waarom die Z: uberhaupt bestaat, noch waarom die in de Omgevingsvariabelen naar Z:\Public verwijst. Met als gevolg dat Installatie-Programma's het publieke, de door Alle gebruikers gedeelde Installatie-Map niet kunnen vinden.

Ik, & anderen alhier vast ook wel, kan je natuurlijk van hot naar her sturen, bv. autoexe.nt & config.nt nakijken, via msconfig een netwerkcontrole laten uitvoeren, etc.., etc.., maar de kans om de oplossing te vinden is op zijn zachts gezegd, erg klein.

Probeer nogmaals Netwerkverbindingen verbreken... (Windows Vista/7):

Start, Computer, Organiseren, Indeling, Menubalk tonen.
op de Menubalk: Extra, Netwerkverbindingen verbreken...

Zoek in het Dialoogvenster dan of er ergens een Z: staat, selecteer die dan, & verbreek die dan. (OK, Sluiten, Herstarten.)

Lukt die niet omdat het er niet is, meld het dan weer even terug.

(Zal je vast wel doen zo te merken) ;)

Ik ga ondertussen alvast even opzoeken hoe het subst Z: weer ongedaan te maken...
 
Laatst bewerkt:
subst ongedaan maken is nogal simpel. Er zijn 2 mogelijkheden:
a. Herstart de pc (subst overleeft geen herstart)
b. Subst Z: /d

PS: Zie dat ik nog een reactie heb gegeven op de ombouw van %public% in mijn vorige posting.

Tijs.
 
Oh! Ok, had ik nog niet gezien toen ik begon te schrijven Tijs!... ThnX! Ik ook weer even vrij... :)
 
@dnties: Ik denk dat we hiermee een stap dichter bij het oplossen van het probleem zijn! Wat er volgens jou zou moeten staan, staat er niet. Wat er wel staat is ''Z:\Public''. Overigens ook bij ''ProfilesDirectory'' staat ''Z:''. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.

Screenshot:

http://oi46.tinypic.com/332ywl3.jpg

Ik neem aan dat de volgende stap rechtermuisknop op ''Z:\Public'' is en dan ''Aanpassen''??
 
Je kunt ze beiden aanpassen,
dus:
De inhoud van ProfilesDirectory aanpassen naar %SystemDrive%\Users
en
De inhoud van Public aanpassen naar %SystemDrive%\Users\Public

Daarna de computer herstarten en nog eens kijken of de melding weg is én of in de registry (in de lijst met omgevingsvariabelen) die Z: verdwenen is.

Tijs.
 
Fijn om te horen! :) Ook te danken aan TheKnight die had gezien dat Public naar Z:\ verwees (had ik zelf niet opgemerkt, dus overheen gekeken).

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan