• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Kolombreedte vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BHWB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Berichten
3
Hallo kenners,

Ik heb een sheet waarin een aantal mensen werken.
Nu is het geval dat al die mensen zelf aan de kolombreedte van de sheet gaan zitten rommelen (omdat de gekoppelde tabellen in Word er daardoor raar uit gaan zien). Ik wil eigenlijk de breedte vergrendelen, zodat ze wel in de cellen kunnen typen maar dat de breedte per kolom niet gewijzigd kan worden. Weet iemand of dit kan? en Hoe? Ik heb wel gezien dat je een heel bestand kan vergrendelen maar dit wil ik niet er moet gewoon in getypt en verandert kunnen worden, alleen de breedte niet.

Alvast Dank!

Gr. Bram
 
BHWB,

Even gezovht met de zoekmachine van "Helpmij", staat net boven de vragen "Doorzoek dit forum" en vond dit.
Kijk of je er wat mee kunt.
 
Ik begrijp het verband niet tussen de kolombreedte in Excel en een tabel in Word. Die hebben volgens mij geen verband met elkaar, omdat er alleen overdracht van gegevens plaatsvindt en niet van opmaak.
 
Bedankt voor je snelle antwoord.

Dit is echt niet wat ik bedoel, hiermee kan iemand nog steeds handmatig de breedte van de kolom groter of kleiner maken.
In het topic dat jij noemde werd besproken hoe je kan instellen dat er een maximaal aantal tekens in 1 cel kunnen.
 
Selecteer alle kolommen waarin gewerkt wordt
Rechtsklikken en Celeigenschappen >> Tab Bescherming.
Vinkje bij Gebokkeerd verwijderen.
In het lint Controleren >> Blad beveiligen.
Alles aanvinken behalve Vergrendelde cellen selecteren en Kolommen opmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan