Foutmelding: '-' is not a valid integer value

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartDB

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
25
Beste Forumleden,

Wij hebben in onze duivenclub een programma om alle vluchtinfo te verwerken en uitslagen te maken.
We gebruiken dit programma al zo'n 10 jaar.

Er zijn 2 soorten uitslagen in dit programma:
- De complete uitslag
- Krantenuitslag (Uitslag zonder geldprijzen)

Bij deze krantenuitslag krijg ik sinds dit jaar steeds de volgende melding: '-' is not a valid integer value.
Het rare is dat het dan één enkele keer wel eens werkt, zonder iets te wijzigen in het programma.

Iemand een idee hoe dit kan worden verholpen?

Alvast bedankt!
 
De melding klopt. Een '-' teken is inderdaad geen integer waarde. Verder valt er weinig anders over te zeggen dan dat het programma kennelijk de kranten uitslag leest en dat teken tegenkomt op een onverwachte plek.
 
Als ik het goed begrijp is het geen fout in de software, maar een verkeerd 'teken' in de te verwerken info?

Ik kan me niet bedenken waar die fout dan zou zitten.
Wij geven het uur van thuiskomst in en de volgorde van de duiven en het programma doet de rest.
Als er bij deze stap iets mis gaat, krijgen we daar onmiddellijk een melding, dus daar zit de fout niet.
 
Ik ken het programma en de uitslagen niet en kan alleen maar vertellen wat er gebeurt. Kijk eens naar het verschil tussen een kranten melding waar het fout gaat en eentje waar het goed gaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan