Game PC MAX 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

matiasvane

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Berichten
15
Bonjour en goedendag, reeds lange tijd geleden heb ik eens een vraagje gepost omtrent het kopen van een computer.
Helaas deed ik dat 5 maanden voor het kopen en er werd mij dan ook gezegd dat het duizendmaal beter is een systeem samen
te stellen dichtbij de datum van aankoop. Wel ... volgende week koop ik een PC dus hier ben ik dan.



Ik ga allereerst enorm lastig doen en '''''eisen''''' stellen omtrent de aankoopwinkel :(
- Betalen doe ik het liefst aan de kassa
- Ik koop hem het liefst ( aan de kassa ) reeds in elkaar gezet
... hopelijk is dit alvast haalbaar :)

Nu, over de computer in het algemeen:
- Uiteraard prefereer ik een desktop
- De MAX prijs is 900 euro voor alles behalve een beeldscherm, muis en toetsenbord ... indien
het verschil monsterlijk groot zou zijn, storen enkele euro's meer mij niet.
- De computer moet Sterk zijn: hij moet liefst zo veel mogelijke nieuwe games zo hoog mogelijk draaien
- De harde schijf moet voldoen: ik store erg veel op mijn harde schijf en koop Games het liefst digitaal = talloze GBs
( voorbeeld games: Guild wars 2, skyrim, dishonored, Mass Effect 3 etc)
- De computer moet eerder stil zijn ... ik mag hem horen maar niet van onder aan de trap.
- De computer mag NIET warm worden, of te warm... dat is gewoonweg beangstigend alsof hij op het punt staat in lava te transformeren :(
- Uiteraard de basis-'zaken': USB-poorten, DISC-lezers, Draadloos internet modem-dingetje etc
- Ik twijfel tussen Windows 7 en Windows 8 ... ik vind die Destop-messteek schandalig ...

+

Het zou ook leuk zijn als iemand me een beeldscherm kon aanraden ( heb wel maar 100-150 euro ter beschikking daarvoor )



Ik bedank iedereen die deze belachelijk lange lijst leest alvast voor het lezen.

PS Ik woon in België ... mocht dat voor het afhalen van belang zijn.
 
kun je een aantal goede computer zaken opnoemen die een webshop/winkel hebben in belgie?
 
Laatst bewerkt:
Daar vraag je me wat :(
Ik heb weleens gehoord van Azerty of Alternate maar betwijfel of die een winkel in Belgie hebben.
Klassieke winkels zoals Vandenborre en Fnac ( giga-ketens) zijn dan weer nutteloos omdat die geen mogelijkheid tot
samenstellen bieden...

Verdorie :(

EDIT:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bij nader inzien staat op de website van alternate.be wel dat afhaling mogelijk is en zij een winkel in Antwerpen hebben ( perfect voor mij ).
Alternate.be zou dus ( indien deze winkel goed genoeg is) perfect zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets kan:

Grafische kaarten ATI PCIe Club 3D HD7850 Royal King 209,90*
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-BitSystem Builder, incl. ServicePack 1 99,90*
CPUs Socket 1155 Intel® Core™ i5-3470FC-LGA4, "Ivy Bridge" 184,90*
Voedingen Corsair CMPSU-500CX2x PCIe, Zwart 64,90*
Behuizingen Midi Tower Sharkoon Rebel 9 Aluminium USB3Zwart 49,99*
DVD-reWriters Serial-ATA LG GH-24NS12-x DVD-RAM, Zwart 17,99*
Behuizingen Koelers Arctic F12Zwart/Wit 5,99*
Moederborden Socket 1155 ASRock H77 Pro4/MVPSound G-LAN SATA3 USB 3.0 84,90*
Netwerk WLAN-Adapters Linksys AE2500-EUZwart 29,99*
Harddisks 3,5 inch SATA Western Digital WD20EARXCaviar Green 99,90*
Geheugen DDR3-1600 Corsair 8 GB DDR3-1600CML8GX3M1A1600C10, Vengeance LP 39,99*

888, samenstellen 34 euro = 922

Windows 8 is mogelijk wel goedkoper. Dit is een voorstel gebaseerd rond wat alternate.be heeft. Hun website is echter niet geheel gebruiksvriendelijk dus mogelijk zie ik wat betere alternatieven over het hoofd.
 
Ziet er goed uit ... al weet ik eigenlijk bar weinig van dit soort dingen :(
Zou anders iemand met meer verstand van zaken dan ik eens een second opinion kunnen geven ...?
Ik hoop dat je niet denkt dat ik je niet vertrouw of zo: ik apprecieer alvast de moeite alleen ontbreekt het mij het verstand om
te weten of dit echt een goed systeem is.

Toch bedankt en driedubbel bedankt indien dit systeem goed blijkt te zijn :)

PS Ik heb gehoord dat Windows 8 echt wel beter zou zijn voor Games etc ... ook al is die dan desktop onvriendelijk ... klopt dit?
 
Voor games biedt windows 8 eigenlijk niets. Er is geen performance verschil voor 3d
 
Tja. persoonlijk ben ik niet van het windows 8 kleurtjes festijn. Maar dat is persoonlijk. Ik heb een aantal windows 7 licenties en die ga ik niet zomaar wegdoen omdat Microsoft zonodig een tablet OS uit wilde brengen.

Ik zou zeggen het goedkoopste of waar je je het beste bij voelt :)
 
Ik heb nogmaals het systeem dat jij voorstelde "onderzocht" en:

1) Ik ga toch voor windows 8 gaan ...
2) Denk je dat er voor weinig meer een iets esthetischere behuizing kunt krijgen? ( uiteindelijk zal hij toch in het midden van de kamer komen te staan )
3) Over de Grafische Kaart heb ik gemengde reviews gelezen ... volstaat die heel zeker voor recente (en toekomstige) games?
4) Heeft deze PC eigenlijk draadloos internet (ingebouwde modem)?
5) Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden ivm scherm?

Alvast bedankt!
 
2) behuizingen waren zeer duur bij alternate. Geen idee of dat iets is in geheel belgie of specifiek bij alternate.
3) Het is het maximaal haalbare in het budget en de andere requirements. Het is een heel redelijke kaart, voor het budget, maar er zijn er nog vele betere natuurlijk.
4 Ik heb een wireless usb stick toegevoegd in mijn lijstje. Inbouw kaarten voor wireless gebruik ik zelf eigenlijk nooit meer.

5) Niet echt. Maar dat is afhankelijk van je budget en eventuele andere wensen qua resolutie en dergelijke.
 
Ok, bedankt! :)

Eén (van mijn) laatste vragen:
Hoe lang denk je dat deze computer voor Games zal meegaan?

Oh ja, en zou er nog veel gedaan kunnen worden met 50-100 euro ( dus ongeveer 950-1000 euro MAX) of
is dat prijs/kwaliteit de moeite niet meer?

Weet dat ik je hulp enorm apprecieer ! Zou anders niet weten waar te beginnen :(
 
De processor en moederbord moeten makkelijk 5 jaar meekunnen, tenzij er ineens een generatie extreem cpu intensieve games komt. De videokaart is nu een goede middenmoter. Als je daar nog wat extra uit kunt geven zou ik dat spenderen op de videokaart
 
Ok! En wat zou ik dan aan die videokaart kunnen doen? Spreek je dan over een heel nieuw model?

Alvast bedankt! ( Ik heb het gevoel dat dit echt een top-pc wordt)
 
Laatst bewerkt:
Kleine verandering:
Ik ga nu voor draad(vol)-internet, een modem/usb-connector is dus niet meer nodig.
Hierdoor bespaar ik 30 euro op het voorgestelde systeem ...

Wat kan ik specifiek verbeteren met 30 die 30 euro en het feit dat die 900 ondertussen eerder 950 is geworden....
 
let er wel op dat er ook nog assemblage kosten/installatie kosten bij komen tenzij je natuurlijk zelf de hele pc in elkaar schroeft
alternate.be laat zien dat assemblage kosten 39 euro is en installatie 25 euro is hou daar dus rekening mee

en wat betreft de videokaart is een HD7870 wel een goede optie
HD7870
 
Even voor de zekerheid:
Het beste systeem dat ik voor mijn geld kan krijgen is dus het voorstel van Wampier met als grafische kaart de HD7870?
 
kunnen we niet 100% zeggen prijzen zijn anders in België maar kan je wel vertellen dat het niet over priced is als je het vergelijkt met Nederlandse prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan