Game PC - ongeveer €1300

Status
Niet open voor verdere reacties.

pITT

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
22
Hallo allen,

Graag zou ik jullie advies willen vragen om een nieuwe gaming pc samen te stellen.
Het liefst zou ik zo'n kleine desktop willen zoals de Alienware X51. Weet alleen niet hoe makkelijk het is om daarmee zelf dingen te upgraden enzo, graag advies.

De prijs valt me ook nog mee van deze Alienware X51


Budget - +/- €1300
Doel - Voornamelijk gaming
Omgeving - Het liefst een stil systeem, watergekoeld schijnt hiervoor het beste te zijn.
Assemblage - Wil mezelf hier niet meer aan wagen, graag geassembleerd.

Besturingssysteem - Windows 7 Home Premium is prima, heb ik nu ook op mn laptop.
Opties / randapparatuur - Muis, monitor, geluidsinstallatie, headset en toetsenbord heb ik.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
die alienware x51 chassis is net een Xbox360 speciaal gemaakt voor bepaalde hardware upgraden is vrijwel niet mogelijk...
alienautopsyx51-gallery06.jpg

water gekoelde systemen moet je zelf installeren dit doen Webshops voor een goede reden niet (lekkage tijdens transport noem maar op)

een pc kan ook erg stil zijn met lucht koelers zolang je maar de juiste kast en fans aanschaft
 
Laatst bewerkt:
Maar zoals een processor, grafische kaart en intern geheugen. Kan dat worden aangepast in die Alienware? Zo te zien wel?

Wat vinden jullie van dit Alienware systeem? Prijs/kracht verhouding?
 
eh een paar dingetjes:
1: ietsjes te klein :p
2: slechte luchttoevoer denk ik zomaar
3: op het plaatje zie ik maar 1 fan en die is bestwel klein dus ik denk eigenlijk dat ie totaal niet stil is
4: en in zon krappe kast kan je misshien wel wat irrietante fluitgeluiden krijgen zo krap
5: voor een alienware logo betaal je al te veel + dat het volgensmij van dell is en persoonlijk heb ik daar slechte ervaringen mee
6: omdat alles tegen elkaar aan zit denk ik dat hij ook wel redelijk veel warmte afgeeft

dit is allemaal naar mijn mening en wat ik ervan gezien heb hoor.

EDIT: wat zit er voor moederbord in? dat bepaald deels de snelheid en 8gb geheugen 1600 is maar 44 eur he.

succes.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, maar ik begrijp dat deze niet op ervaring met dit soort systemen gebaseerd is. Ik lees voornamelijk, je zou "misschien"... :). Als ik met een vliegtuig op vakantie ga kan hij ook "misschien" neerstorten, dus geen doomdenkerij plz maar feiten :p
Dell brengt zo'n apparaat niet op de markt als hij in de fik vliegt of als een straalmotor klinkt lijkt me.
Is er iemand die ook een soortgelijke grootte van systeem heeft?

Zijn er mensen die alternatieven weten hiervoor?

Wel wil ik benadrukken dat dit niet een "must" is, het zou fijn zijn als het systeem klein is, maar niet perse nodig.
 
Laatst bewerkt:
zoek een mooie kast uit voor een redelijke prijs en ik zal kijken voor je maar bij alienware moet je denken dat je 10-20 eur per onderdeel meer betaald, bovendien staan niet eens alle onderdelen op de lijst want het moederbord ontbreekt en dat lijkt me een addertje onder het gras dell kennende

EDIT: wil je kunnen overclocken?
 
Laatst bewerkt:
wil je overclocken of niet nodig? en een ssd of hdd of allebij?
 
Laatst bewerkt:
Nee overlclocken is wat mij betreft niet nodig.

HDD is prima
 
ziet dit er goed uit?, ik vind het een monster pc :p vooral de videokaart en hij heeft een z77 chip

kast: CoolerMaster Silencio 550 Midi-Tower USB 2.0 USB 3.0 Zwart
processor: Intel Core i5 3570K 3 4GHz 1155 Box
geheugen: Corsair Vengeance Low Profile Blue 16GB PC3-12800 (DDR3-1600) ( KIT OF 4)
optische drive: LG GH24NS90 24x zwart
koeler: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition s775 939 1155 1156 1366 AM2 AM2+ AM3 AM3+ FM1
koelpasta: Spire 457 25GR Zilver Grijs
besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit SP1 Dutch
voeding: CoolerMaster Silent Pro M700 700W Modulair
assemblatie: Assemblage van uw pc door 4AllShop
harde schijf: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 1TB 3.5" SATA-600
moederbord: Asrock P67 Extreme4 Gen3 1155 4x DDR3 4x SATA-300 4x SATA-600
videokaart: MSI Radeon R7970-2PMD3GD5/OC 3GB GDDR5 PCI-e 3.x 16x

totaal
€ 1333,95
 
Hoi,

Denk dat deze optie dan nog wat beter is incl ssd
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het uitzoeken!!

Wat is het verschil tussen die XFX en MSI kaart? Alleen het bedrijf dat het verkoopt? :p
Het werkgeheugen is wel de helft van de azerty website, is dit iets cruciaal?
Wat is nu het verschil tussen SSD en HDD? is dit iets waar je wat van merkt?

Veel vragen, maar het is 10 jaar geleden dat ik me eigen pc gebouwd heb toendertijd haha
 
Hoi,


Nee alleen het merk videokaart is verschillend alleen die van mij is het een 7950 en van bforbattle een 7970 videokaart een ssd is gewoon rapper met opstarten en laden van programmm's (is toch wel lekker hoor) en in mijn ogen is 8 gig geheugen meer als voldoende en kan late als nog naar 16 uitgebreid worden;)
 
ik heb 16gb voor de toekomst :p en trouwens western digital caviar black sata-600 is een van de snelste hdd's als ik jou was zou ik nog even wachten met ssd's totdat ze iets goedkoper zijn. de radeon 7970 is gwn pro en beter dan de radeon 7950 persoonlijk vind ik msi chil maar ik heb nog nooit een xfx gehad tis gwn het bedrijf die de koeling enzo eromheen bouwd en soms zelfs dat niet

EDIT: modag je hebt geen thermal paste wat wel nog nodig is bij die koeler ik weet niet of dat bij assemblatie zit?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan