Game-PC rond €850

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephan W

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Berichten
26
Ik mag van mijn ouders een nieuwe pc (moet wel een deel zelf betalen) omdat mijn huidige pc al weer 6 jaar oud is. Mijn vraag is of jullie een pc voor mij kunnen samenstellen. Ik heb echt geen verstand van wat er allemaal in moet, dus wat uitleg zou handig zijn.

Budget: €850
Doel: Ik wil jaren lang de nieuwste games kunnen spelen (in een hoge kwaliteit), veel programma's tegelijk kunnen draaien en de pc moet ook regelmatig een nacht aan staan om te downloaden.
Hoe belangrijk is stilte?: Enigszins belangrijk.
Assemblage: Ligt er aan, misschien kan ik het wel zelf. Maar wordt dat wel duidelijk uitgelegd in een handleiding zeg maar? Zo niet, dan moeten zij het maar in elkaar zetten.
Opties: Wat wordt hier mee bedoeld?
Besturingssysteem: Windows 7 is toch het beste?
Andere software?: Gewoon wat nodig is om hem te kunnen laten draaien. En zit er ook wat software bij Windows 7 ofzo?
Hardeschijf: 1TB
Randapparatuur: Ik heb dit beeldscherm http://www.topproduct.nl/hardware/Monitoren_TFT/AL1916C/vid/883389/specificaties.html is het nodig om een andere te kopen?
 
U wilt graag een goede game pc voor de komende jaren als dat ook 6 jaar is gaat dat nooit lukken. Mr skyline u kiest een moeie voeding, maar een beetje aan de dure kant. Ik zou dan toch voor een goedkopere versie gaan. Kun je beter een 600watt van ocz kopen die iets goedkoper is. 600watt is veel voor deze pc, maar als u crossfirex(2 videokaarten) wilt draaien heeft u dat wel nodig. U zegt dat meneer later mischien beter zijn videokaart kan vervangen ik zou eerder een beter moederbord nemen en er dan eentje bij zetten heb je nog zelfs betere performance :thumb:. Door crossfire x hoef je de 5770 die je nu wilt kopen niet we te doen en kun je er later nog een bij kopen waardoor je weer goed kunt gamen. Link van benchmarks: http://www.hardware.info/nl-BE/prod...piXmJrKZsg,bGpkZpiamJTKZsg,bGpkZpiUmJjKZMg,!/
Dit heb ik samengesteld net iets te duur: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...213070]=1&product[226356]=1&product[244763]=1

Als u uw prijs niet wilt overschrijden dan zou ik voor de 5750 videokaart gaan link: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235982]=1&product[227078]=1&product[234729]=1

Toch zou ik liever voor 20euro meer de 5770 zien. Over het beeldscherm. Als u op hoge resolutie wilt gamen moet u een andere monitor zoeken. Omdat het beeldscherm, maar tot 1280x1024 gaat. Hierdoor zult u spellen niet zo mooi kunnen weergeven wat zonde is van die videokaart die u aanschaft. Ik zou een monitor erbij nemen, maar dat is aan u. Als u graag een monitor erbij heeft mag de prijs dan over de 850 gaan of moet het incl. zijn.

Groetjes,

Meer40
 
Laatst bewerkt:
Kan ik met die pc een jaar of 3 lang de nieuwste (zware) spellen doen?

Wat het scherm betreft: Dat moet dan maar, welke zou jij me aanraden?

En zitten er in die pc maar 2 USB poorten? Ik heb er namelijk minimaal 4 nodig.

Oohja.. en wat is nou het verschil tussen jouw voeding en die van Mr Skyline?
 
Laatst bewerkt:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[245423]=1&product[213070]=1&product[7517]=1

Voeding is meer dan genoeg, 600 watt. Een stille serie.
Kast is speciaal ontworpen om geluid terug te dringen. Eén van de beste videokaarten van het moment, sterke processor en goed moederbord.
Er zit montage (+ een jaar garantie) bij, daarom iets boven budget. Mocht je besluiten het zelf te doen zijn er op dit forum, andere forums en youtube genoeg handleidingen/filmpjes/tips etc. te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ronald ik snap niet dat u voor dat moederbord gaat kun je net zo goed het moederbord van skyline nemen. Ik zou het moederbord nemen dat ik aanrade, omdat je er een videokaart dan bij kan plaatsen anders heb je trouwens ook geen 600watt voeding nodig. En waarom een processor koeler als meneer niet gaat overklocken en wel op zijn centjes wil letten. Een beetje raar. Dan ook nog een dure kast erbij terwijl meneer stilte enigzins belangrijk vind en niet heel belangrijk. Let ook op het budget en de pc wordt niet veel beter van zo'n kast.

En over het beeldscherm wat mag het kosten?
Hoeveel inch?
Welke resolutie?

Groetjes,

Meer40
 
Laatst bewerkt:
Welke van de 3 samengestelde pc's is het beste dan? Of weet iemand iets beters wat rond de €850 kost? Ik snap er nu namelijk ff niks meer van :p
Zitten er echt maar 2 USB-poorten in die kasten? Ik heb er namelijk minimaal 4 nodig.

Het scherm: Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar je moet er wel goed mee kunnen gamen (ik weet niet welke resolutie en hoeveel inch).
 
Laatst bewerkt:
Over usb aansluitingen bij alle moederborden zit tegenwoordig aan de achter zijde iets van 8 usb aansluitingen dit moet geen probleem zijn.

Ik zou voor mijn systeem gaan. U wilt lang met de pc door bij mij samenstelling kunt u met oog op later een videokaart erbij plaatsen. Waardoor uw pc weer een stuk geschikter is om te kunnen gamen.

Over het beeldscherm:
Wat mag het kosten?
Hoeveel inch?
Welke resolutie?

Groetjes,

Meer40
 
Wat betekent overclocken eigenlijk?

En over hoeveel jaar (ongeveer) zou ik een andere videokaart moeten nemen dan?
Is deze videokaart dan wel goed genoeg?

Het scherm moet zo goedkoop mogelijk, maar je moet er wel goed op kunnen gamen (hoeveel inch en de resolutie weet ik niet).

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar zoals ik al eerder zei: ik heb helemaal geen verstand van computers.
 
Overclocken betekent: dat je je processor of intern geheugen harder laat draaien dan door de fabrikant word aanbevolen hierdoor slijt de hardware mogelijk wel sneller. Als je hier geen verstand van hebt moet je het niet doen.Dan kun je alles kapot maken. Deze videokaarten is zeer goed momenteel een van de betere twijfel daar aub niet aan. Het is een top pc!!! Over die videokaart kun je bijv over 2 jaar aanschaffen dan zullen ze ook goedkoper zijn.

Groetjes,

Meer40
 
Kwa beeldscher kunt u voor dit gaank link:
http://www.azerty.nl/2-1054-218606/lg-w2243s-pf-lcd-scherm-tf.html
Hoge resolutie 1920x1080
21.5 '' inch
130euro
vga aansluiting tegenwoordig is er ook dvi dit hoort beter te zijn, maar ik zie nog geen verschil heb zelf ook een vga monitor gekocht.

Dit lijkt me de meest toepasselijke monitor prijs niet te hoog en toch een hoge resolutie.

Groetjes,

Meer40
 
Oke bedankt voor de uitleg.
Dan kies ik denk ik voor jouw systeem.

Dat scherm lijkt behoorlijk veel op mijn tv (LG 26LH2000) :p
Maar ik wil tegelijk tv kunnen kijken en computeren, dus dan zal ik dat scherm er ook wel bij doen.

Dus waarschijnlijk kies ik dit systeem http://azerty.nl/winkelmandje/winke...213070]=1&product[226356]=1&product[244763]=1 en dit scherm http://www.azerty.nl/2-1054-218606/lg-w2243s-pf-lcd-scherm-tf.html
Dat wordt ff flink slijmen bij mijn ouders. Zij willen momenteel €550 betalen, maar ik heb geen €450 (alles in totaal kost dan namelijk €1000)..

Heel erg bedankt voor de hulp!
Mocht iemand denken ''ik weet iets beters'' dan zou ik dat graag willen weten.
 
Laatst bewerkt:
Is Windows installeren moeilijk? Dat moet je toch gewoon met de cd doen, en er zit toch een handleiding bij?

Oohja.. als je de pc eens opnieuw moet installeren moet dat toch ook gewoon met een cd?

Wat voor handleidingen krijg je bij het hele pakket zeg maar?

Zit er nog wat standaard software bij of moet je echt alles zelf kopen?

En hoe hard zal het geluid van de pc ongeveer zijn (met wat te vergelijken)? Hij staat namelijk in mijn slaapkamer.

Sorry voor de domme vragen, maar bij mijn computer (Packerd Bell) gaat het heel anders, gewoon tijdens het opstarten op F11 drukken en hij gaat opnieuw installeren (en Windows XP ook).
 
Laatst bewerkt:
Het zal niet heel veel geluid maken ben daar, maar niet bang voor. Als u voor het eerst windows gaat installeren is het best lijkt het moeilijk, maar het valt wel mee. Als u de pc opstart ziet u meteen in het begin staan welke knop dat u moet indrukken boot ''boot menu'' doe dit. Dan moet de cd al in zitten of u moet hem er dan in pc stoppen. Dan moet u kiezen waarmee u de pc wilt opstarten. Via harddisk dvd enz. Kies je dvd en windows 7 begint dan zal het niet zo moeilijk meer zijn.

Groetjes,

Meer40
 
Oke, maar zitten er nog wat handleidingen bij?

Zit er nog wat standaard software bij, of moet je echt alles zelf kopen?

En is het moeilijk om de pc opnieuw te installeren? Dat moet dan toch gewoon met zo'n cd/dvd?
 
Oke, maar zitten er nog wat handleidingen bij?

Zit er nog wat standaard software bij, of moet je echt alles zelf kopen?

En is het moeilijk om de pc opnieuw te installeren? Dat moet dan toch gewoon met zo'n cd/dvd?

Ja, er zitten handleidingen bij.
Standaard software zit erbij, zoals mediaplayer, internet explorer, wordpad enzo. De Office-suite moet je zelf kopen dan wel downloaden, net als Nero, virusscanners enzo.

En nee moeilijk is het niet, je moet alleen even zeker weten dat je dvd speler als eerste benaderd wordt om op te starten. Zorg dat de Windows dvd in de drive zit, start pc op, druk op een toets als je de melding krijgt en de setup start. Dan is het nog maar een kwestie van dingetjes invullen en kiezen, en voor de rest gebeurt alles automatisch.
 
Ik heb het vermoeden dat Meer40 maar wat uitkraamt. Ik vind zijn taalgebruik nogal raar en sommige dingen die hij vertelt kloppen helemaal niet.

1. Met het moederbord dat ik heb samengesteld kun je OOK een videokaart bij plaatsen , het moederbord ondersteunt ook CrossFireX
2. CoolerMaster is een zeer goed en betrouwbaar merk en 520 watt is voldoende.
3. DVI is vele malen beter dan VGA . Meer40 zegt dat hij geen verschil ziet , maar er is toch zeker niks voor niks DVI ? Ik merk wel degelijk verschil tussen VGA en DVI.

Ik vind dat meer40 allemaal onzin verkondigt en dat vind ik niet kunnen. Het systeem wat ik heb samengesteld is een stuk goedkoper en voldoet aan alle eisen. Meer40 stelt allemaal onzin samen en noemt dit vervolgens beter.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[232942]=1&product[35577]=1&product[244763]=1

Voldoet aan al jouw eisen. Ik heb exact hetzelfde systeem en het werkt als een zonnetje. De videokaart kun je eventueel over een paar jaar upgraden. Je kunt beter 1 nieuwe videokaart kopen dan een slechtere erbij plaatsen.

Azerty zet je systeem in elkaar en windows moet je zelf installeren maar dat is erg makkelijk.

Mijn computer ( zelfde specificaties ) is erg stil dus dat is ook mooi meegenomen.
 
Ik heb het vermoeden dat Meer40 maar wat uitkraamt. Ik vind zijn taalgebruik nogal raar en sommige dingen die hij vertelt kloppen helemaal niet.

1. Met het moederbord dat ik heb samengesteld kun je OOK een videokaart bij plaatsen , het moederbord ondersteunt ook CrossFireX
2. CoolerMaster is een zeer goed en betrouwbaar merk en 520 watt is voldoende.
3. DVI is vele malen beter dan VGA . Meer40 zegt dat hij geen verschil ziet , maar er is toch zeker niks voor niks DVI ? Ik merk wel degelijk verschil tussen VGA en DVI.

Ik vind dat meer40 allemaal onzin verkondigt en dat vind ik niet kunnen. Het systeem wat ik heb samengesteld is een stuk goedkoper en voldoet aan alle eisen. Meer40 stelt allemaal onzin samen en noemt dit vervolgens beter.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[232942]=1&product[35577]=1&product[244763]=1

Voldoet aan al jouw eisen. Ik heb exact hetzelfde systeem en het werkt als een zonnetje. De videokaart kun je eventueel over een paar jaar upgraden. Je kunt beter 1 nieuwe videokaart kopen dan een slechtere erbij plaatsen.

Azerty zet je systeem in elkaar en windows moet je zelf installeren maar dat is erg makkelijk.

Mijn computer ( zelfde specificaties ) is erg stil dus dat is ook mooi meegenomen.

Eindelijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan