Game-pc rond 1500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellebel

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Berichten
22
Hey allemaal,

Als eerste super dat er hier vrijwilligers zitten die me een beetje op weg kunnen en willen helpen! :thumb:

Ik wil na 3 jaar graag weer een goede game pc kopen. Mag ook kant en klaar zijn. (beeldscherm heb ik) Zie bijvoorbeeld wel aardige bij Paradigit, (extreme en enforcer bv) maar dan kom je al gauw rond de 2000. (mochten er goedkopere rivalen zijn dan is dat mooi)

Wat is voor mij belangrijk:

Spellen die er goed op moeten draaien zijn vooral WOW (zal niet zo'n probleem zijn ;)) en Battlefield 3
Krachtig/Supersnel, dus ook opstarten (SSD?)
Goede videokaart(en)
Opslag 1 á 2 tb
Windows besturingssysteem evt MS office~
Moet een aantal jaar mee kunnen
Uiterlijk/grootte maakt niet zoveel uit, het gaat me echt om de kwaliteit!


Heeft iemand goede tips want zie door de bomen het bos niet meer :) Budget kan evt wat omhoog maar indien niet nodig liever niet :p
Sorry als ik belangrijke info vergeten ben, maar dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Kelly
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al leuk uit, zie ook vaak pc's met 16gb geheugen, maakt dat nog wat uit? Of ligt dat aan samenstelling/samenwerking?
 
Ik heb wat samengesteld bij azerty:
KLIK HIER

Hierbij is plaats om te upgraden (een 2e HD 7970) en voor eyefinity te gaan (3 screen setup), je hebt ook een SSD van 256 GB erbij. Een i7 doet niets bij voor gaming, een i5 is zeker goed genoeg, die kan zeer lang vooruit. De HD 7970 is de beste single GPU van AMD. Hij blinkt vooral uit in het spelen in hoge resoluties. Als je maar met één scherm gaat spelen en niet van plan bent om te upgraden naar 3 schermen vind ik een budget van 1500 overkill, heb je niet nodig.

Edit: Met Windows erbij zit je op je maximum budget.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! :thumb:

@Loeri; Die Tweakers lijst is nice alleen zou ik dan een winkel moeten vinden die dat mooie lijstje op voorraad heeft en t voor me in elkaar zet. (Dat laatste dat kan ik niet haha:eek:)

@Bossie: Oke fijn die extra info! Ik gebruik idd maar 1 scherm. Wanneer is een i7 wél aan te raden? dus niet bij gamen en 'multitasken' dus.
Begrijp dat een enkele videokaart ook meer dan prima is dus? Zal vast wel met die HD 7990 :p En Azerty bouwt zo te zien de pc dus voor me in elkaar? Ff Windows erbij knallen en dan is ie helemaal compleet? Of missen we nog iets...

Fijn dat jullie zo meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Tja, hoe handig ben je? Ik wacht op onderdelen maar dan kan ik voor 700 euro een pc bouwen met 4,2 ghz, 32gb, en 2gb videokaart.
Wat wil je nog meer?

Je zou ook gewoon onderdelen kunnen zoeken op tweakers.net (en dan pricewatch) en zelf een pc samenstellen. En dan naar een lokaal computer bedrijfje gaan en vragen of ze het voor je in elkaar willen zetten, kost misschien 50 euro maar dan ben je maar 750 euro kwijt. Toch de helft goedkoper...
 
Klik
De fx8150 is dan makkelijk over te clocken naar 4.5 ghz en dan is hij een beest
de 2 7950's zijn ook erg sterk
1.5 tb
je moederboard heeft enorm veel pcie x16 sloten wat erg handig is
 
Voor gaming zou ik voor de Intel versie kiezen, bij benchmarks zie je (meestal) dat intel bovenin staat,
omdat dat soort processors meer voor zware programma's worden gedraaid
 
@David; ik ben absoluut niet handig :) (ook nog eens vrouw dus dat heb ik niet mee :p) Vraag me af of ik de mooie hierboven genoemde opstellingen zoals jij zegt voor de helft goedkoper zou krijgen door t zelf te doen. Zal t toch aan moeten schaffen (ook online) Koop t nu ook online bij scherp geprijsde winkels en Azerty bv vraagt maar 59,- voor montage. (Tweakers is ook een door mij veel gebruikte site btw) Maar goed, het is het overwegen waard om eens goed te kijken of er een groot verschil tussen bijvoorbeeld onderdelen bestellen bij Tweakers en bestellen en montage bij bv Azerty is.

Dus t moet zodra ik het gekocht heb, het liefst wel zo ongeveer in elkaar zitten. Daarna word ik er pas wat handiger mee ;) Om even je vraag te beantwoorden hehe :)

Laurens: Thanks! dat overclocken zou ik me in moeten verdiepen maar is deze pc echt een huge verschil met die van Bossie dan?
Overkill en dus meer uitgeven dan nodig hoeft ook weer niet, maar wil uiteraard wél t maximale uit de genoemde spellen en multimedia halen.
 
@Laurens
Een zeer onbetrouwbare SSD, en de i5 3570k is beter en waarom heb je een vloeistofkoeler van 100 euro? Ik denk niet dat ze voltage tweaking of zo gaat doen dus een gewone luchtkoeler is zeker genoeg. 2 HD 7950 is echt wel overkill en ze gaat niet eyefinity doen. Bovendien is er geen plaats voor assemblage en windows in je budget.
 
Hoi,

Misschien mag ik ook nog een duit in het zakje doen :D ik zou geloof ik voor deze gaan configuratie gaan ,

Daar kan je voorlopig wel de op gamen
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment neig ik t meest naar het systeem van Bossie, met Windows erbij dus zo;

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B476034%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B492067%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B469644%5D=1&product%5B485767%5D=1&product%5B196174%5D=1&product%5B491249%5D=1&product%5B434498%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B394013%5D=1

Iemand nog aanvullingen of zeggen jullie gewoon doen :)
Btw; kan iemand me wat (voor mij) belangrijke verschillen noemen tussen het Best Buy Tweaker High end systeem van Loeri en dus wat ik nu heb?
 
Wil je even deze vragen beantwoorden aub?

Zal je gaan overclocken? Niet, weinig of zeer veel.

Ben je van plan om in de toekomst te investeren in een 3 monitor setup?

Heb je liever een pc die je gewoon in de winkel haalt of kies je zelf graag de delen?




Voila :p
 
Wil je even deze vragen beantwoorden aub?

Zal je gaan overclocken? Niet, weinig of zeer veel. Heb me hier nog nooit in verdiept...waarschijnlijk niet (maar als dat wordt aangeraden zal ik me daar dus in moeten verdiepen)

Ben je van plan om in de toekomst te investeren in een 3 monitor setup? Nope

Heb je liever een pc die je gewoon in de winkel haalt of kies je zelf graag de delen? Maakt me niet zoveel uit, voorheen altijd uit de winkel.. Het gaat me nu wel om kwaliteit. Ik vertrouw nu dus volledig op jullie kennis en advies. Als ik dus iets of iemand heb die het betrouwbaar voor me in elkaar sleutelt kan dat ook.
 
@modag

Moet ze die HDD en die SSD dan niet in een raid 0 array steken? Weet het niet goed, ken niet veel van Raid, aangezien het moederbord maar 2 Sata 600 aansluitingen heeft. En HDD's hebben toch bijna geen prestatiewinst met een Serial Ata aansluiting van 6 GB/s.
Persoonlijk zou ik wel voor de Sapphire gaan (goede koeling en hogere clock).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan