Gedeeld wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Goedemorgen,

Ik ben een beginnende gebruiker van Mac (heb sinds een half jaar een Mac Mini maar begin
er nu meer mee te spelen). De netwerkverkenning in Mac OS X is doorgaans erg makkelijk,
want openbare servers en computers verschijnen vanzelf links in de Finder onder Gedeeld.
Echter, telkens wanneer ik mijn Mac opnieuw opstart, is deze groep verdwenen uit de
balk. Na verloop van tijd (soms pas dágen later) zijn ze plotseling terug. Ik kan wel handmatig
verbinden met een server, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Hoe zorg ik ervoor dat Finder gewoon álle beschikbare servers en computers toont?
 
Ik weet niet hoe die dat vast houdt. Maar doorgaans zoekt hij het netwerk af naar beschikbare servers. Dat kan in sommige gevallen even duren. Dit hangt af van je netwerk/ router/ interne dns/ DHCP server
 
Mijn Mac vormt sinds kort een soort iTunes-servertje. De Mac haalt het op van de NAS
en anderen in huis gebruiken de gedeelde bibliotheek. Ik heb gewoon iTunes en een snel-
koppeling naar de Media-map op de server onder Inloggen geplaatst. Nu wordt hij gedwongen
bij het opstarten iTunes te starten, de media uit te lezen en de bibliotheek in het netwerk
te zetten.

Werkt perfect nu. Soms zet ik mijn Mac ook zonder monitor aan de stereo. Opstarten,
even wachten, en via de iPhone met Remote bedienen.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan