handleiding Grafische kaart installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivano33

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Berichten
51
hey

Ik heb al met de zoekfunctie gezocht enz. maar ik kon het niet vinden.

Heeft iemand een goed online handleiding over hoe je een Grafische kaart installeert (zo zal ik het maar even noemen) als je nu een onboard vid kaart erin hebt zitten.
ook graag met info over drivers etc.



Alvast bedankt
 
In dit geval niet zo moeilijk:

- maak de pc kast open
- steek de nieuwe videokaart en het juiste slot
- sluit eventueel benodigde stroomkabels aan op de videokaart
- pc kast weer dicht
- monitor op nieuwe kaart aansluiten
- pc opstarten
- benodigde drivers van de bij de kaart geleverde cd installeren
 
hey

Moeten er perse stroomkabels naartoe? (ik heb ze wel op m'n voeding)

en moet de monitor rechtstreeks op de videokaart worden aangesloten (of de ehm... stekker waar die nu al inzit)

en zo ja moet je het monitor draad dan naar binnen leiden want mijn grafische kaart komt niet bij de achterkant uit


en bedankt voor de snelle reactie :)
 
hey

Moeten er perse stroomkabels naartoe? (ik heb ze wel op m'n voeding)

en moet de monitor rechtstreeks op de videokaart worden aangesloten (of de ehm... stekker waar die nu al inzit)

en zo ja moet je het monitor draad dan naar binnen leiden want mijn grafische kaart komt niet bij de achterkant uit


en bedankt voor de snelle reactie :)

Of er stroom kabels aan de videokaart moeten, is per kaart verschillend, bij de een wel en bij de ander niet.

En de monitor aansluiten aan de aansluiting van de nieuwe videokaart buiten aan de achterkant van je kast
 
dus als ik het goed begrijp moet de kaart wel aan de achterkant uitkomen?
 
ohhh

maar als ik mijn videokaart nu erin zou doen dan zit er geen gat voor aan de achterkant

of moet ik die zelf maken ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Geen gat in je computerkast bedoel je? Probeer eens iets duidelijker te zijn...
 
Als het goed is, zit er een ijzeren plaatje, deze kan je er uit halen, dit verschilt per kast. (Ik neem aan dat je bedoeld dat je videokaart aansluiting niet naar buiten de kast kunnen omdat er een stukje metaal voor zit). Als je de kaart in je pc hebt zitten (op het moederboard en de stroomkabel erin), dan moet je waarschijnlijk nog een bios reset geven of aangeven dat je de onboard niet wil gebruiken. Een bios reset gaat sneller, maar dan verwijder je wel dingen (dit is niet zo erg, het enige wat gedelete wordt is de volgorde waarin je pc moet kijken van waar hij wil opstarten (first boot-device) en als je pc hebt overgeklokt, dan zijn de instelling ook weg.) Als het goed is doet je kaart het op het moment dat je pc opnieuw opstart.
 
srry (ben er niet bij met m'n hoofd) :)


Als ik mijn grafische kaart (volgens de op afstand gegeven maten) in het PCI-E 16x slot zou steken komen de aansluitingen wel aan de achterkant van de computerkast uit maar zonder gaten ervoor. (dus ik zou mijn monitor niet aan kunnen sluiten) Dus moet ik dan zelf gaten maken voor de aansluitingen zodat ik ze door de achterkant kan doen en de monitor kan aansluiten?
 
dank je swallav

Ik zal is even naar dat uitneembare plaatje gaan kijken ;)

Nu heb ik nog maar 1 vraag: Hoe reset je je bios?

Ik had begrepen dat je bij je BIOS instellingen kan komen door op F2 te drukken als m'n PC opstart. Maar dan?
 
EM61SM/EM61PM is je moederbord toch??

Goed, daar zit dus een pci-express poort op.
1582_1209364472.jpg


Het gaat dus om die blauwe vrij lange sleuf. Op het plaatje onder de witte.
Bij jou kan het ipv blauw een andere kleur hebben, maar die poort is het.

In de kast zit een beschermplaatje, welke je met de schroevendraaien af kan breken (moet vrij makkelijk gaan: anders doe je het verkeerd). Let op dat je de juiste sleuf pakt.
 
Ik heb de uitneembare stroken gevonden :)

Dat is nu weer gedaan



en Mr Music

Als je de kaart in je pc hebt zitten (op het moederboard en de stroomkabel erin), dan moet je waarschijnlijk nog een bios reset geven of aangeven dat je de onboard niet wil gebruiken. Een bios reset gaat sneller, maar dan verwijder je wel dingen (dit is niet zo erg, het enige wat gedelete wordt is de volgorde waarin je pc moet kijken van waar hij wil opstarten (first boot-device) en als je pc hebt overgeklokt, dan zijn de instelling ook weg.) Als het goed is doet je kaart het op het moment dat je pc opnieuw opstart.


Zie wat Swallav zei
 
Ik heb de uitneembare stroken gevonden :)

Dat is nu weer gedaan



en Mr Music




Zie wat Swallav zei

Bios reset is absoluut NIET nodig! Bij plaatsing van videokaart wordt de interne kaart automatisch disabled
 
Ok zodra de goede vid card binnen is (ze hadden een verkeerde gestuurt)

Zal ik hem erin zetten








Bedankt voor alle reacties!
 
vergeet niet om eerst de drivers nog te deinstalleren, voor je de nieuwe videokaart plaatst.

En altijd stekker uit het stopcontacts als je bezig bent met de hardware.
 
vergeet niet om eerst de drivers nog te deinstalleren, voor je de nieuwe videokaart plaatst.

En ook dat is niet nodig wanneer de huidige kaart een onboard videochip is!!
Onhandig zelfs, gewoon niets aan doen!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan