HDD wil niet gepartitioneerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
254
Goeden middag,

ik heb in mijn pc een hdd van 500 gb zitten en die is opgedeeld in 2 partities, een van 25 Gig waarop XP staat en een van 450 Gig.
Nu wil ik met PM 8 die partitie van 450 opdelen in nogmaals 2 schijven maar PM 8 geeft aan dat die 450 gig helemaal vol staat maar in werkelijkheid staat er nog geen 15% op. |Ook weet hij de naam van de schijf niet weer te geven.

Ps Win XP staat er pas nieuw op en in de vorige versie deed hij precies hetzelfde.
Ook in computerbeheer kan ik geen partities maken.

Partition ---------- Type ---------- Size mb ---------- used mb ---------- unused mb ---------- Status ---------- Pri/Log
C schijf ---------- NTFS ---------- 25.000 ------------ 16,000 -------------- 9.000 --------------- Active --------------- Primary
(+) ---------------- Exten ------------450.000------------- 450.000 ----------- 0.000 ----------None --------------------Primary
D schijf ---------- NTFS ------------ 450.000 ----------- 450.000 ----------- 0.000 --------- None ------------------ Logical

Er zal wel iets fout zijn in schijfindeling. Bij voorbaat dank
 
Vista had ik er in de vorige versie ook op staan maar daar werkt PM 8.0 niet goed, kreeg eigenkijk dezelfde problemen als nu onder XP. Moet vista er wel nog op zetten
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is eigenlijk dat ik op die 450 gig een gedeelte wil gebruiken om er vista op te zetten maar dat gaat dus nu niet omdat ik de partitie niet kan maken.
 
Vergeet Partition Magic, en gebruik even andere tools om partities te vergroten of te verkleinen of te maken.
Kijk even in deze discussiedraad voor 2 gratis alternatieven.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan