# Help, mijn hoofdschijf heet I:\ in plaats van C:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyborx

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
5
Beste Forum helpers :)

Ik heb een probleem: Een vriend van me heeft geholpen mijn PC te installeren, maar helaas is er iets fout gegaan. De harde schijf staat op partitie I:\ in plaats van C:\
Dit geeft een hoop problemen bij software die de C schijf als reserve opslag gebruikt en ook kan ik de nieuwste flash niet installeren, dus ik kan niets bekijken waar je flash voor nodig hebt.

Schiet niet op dus, hoe kan ik die i schijf van naam veranderen?
Ik heb al in partition magic geprobeerd, maar ik kan de C niet meer kiezen omdat deze al in gebruik is door een van de kaartlezers :( irritant !

Please help! Thnx!
 
# Nog meer HELP! Mijn windows start niet meer op!

Gelukkig heb ik nog een andere compu, want dit gaat echt niet goed:

Mijn probleem: Mijn harde schijf met windows heette I:\ omdat tijdens het installeren de kaartlezer niet is ontkoppeld. Een van de kaartlezers heette dus C:\
Hierdoor kwamen allerlei programma's in de knoei omdat ze niet op C konder wegschrijven, kortom, hoop gezeur.

Nu heb ik met hulp inmiddels de kaartlezer uit de registry gegooid zodat C weer vrij was.
Met partition magic heb ik de windows harddisk van I:\ weer naar C gezet.

Toen ging het helemaal mis, partition magic vraagt of ik bij het opstarten iets van een hard disk partition swapper wil draaien om alles weer goed te zetten.. ik klik op OK en start opnieuw op.

Nu start mijn PC op, maar zodra het Windows XP logo in beeld komt loopt ie vast. (niet het eerste logo met het laad-balkje eronder, die gaat nog goed, daarna loopt ie vast)

Ik heb er geen verstand van, maar ik vermoed dat windows nog steeds de I: schijf zoekt en niet vanaf C opstart...

Please lieve mensen, ik heb deze PC echt nodig vandaag en zou enorm geholpen zijn bij de gouden tip... iets in de BIOS veranderen misschien, of moet ik echt windows opnieuw installeren :(

Thnx allemaal!
 
Dit gaat helaas niet werken. Alle verwijzingen in de registry van XP verwijzen naar I: ipv C:
Windows snapt dit niet meer en het is niet te doen om alles van I: naar C: te verwijzen.

Je zult de oude situatie weer moeten herstelen en een backup maken van je gegevens. Daarna zul je Windows opnieuw moeten installeren.
 
Hallo
Probeer een in veilige modus, dit werkt meestal wel. (F8 inhouden bij opstarten
Gebruik dan systeem herstel,
Je kunt hem terug zetten naar de datum wanner je dat dingtje inplugt.
Meestal bij dichts bij zijnde herstel punt.
Take it easy mikeo

Mvg sinic907
 
Zou mooi zijn als dat werkt maar betwijfel dat. Hij het partition magic gewerkt en dan helpt een herstel punt niet. De verwijzingen naar de juiste harddisken kloppen niet meer in Windows.
 
Ik heb je twee topics even samengevoegd. Het is niet nodig twee topics aan te maken over hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan