hoe krijg ik mijn data weer werkbaar??

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier de buurman weer

Nou heb ik echt je hulp nodig LangePier: (van anderen mag ook hoor!!)
1) zoals in een berichtje wat terug heb ik de registerkey (van de betreffende G schijf) rechts verwijderd, maar ook dat heeft niets geholpen. Hij komt trouwens NIET terug bij opstarten. En daar baal ik wel van, want hoe krijg ik die dan terug? Lijkt me nodig.
2) na wat studie op forums (fora...) leek het me het proberen waard om daar waar FIXBOOT niets hielp, ook eens een FIXMBR te proberen. Ook dat heeft niet geholpen, de schijf blijft onzichtbaar voor WinXP (behalve onder Hardware in App beheer)

Ik weet inmiddels dat trojans of virussen ook in het mbr van schijven kunnen gaan klooien en daarom dit uitgevoerd. ( en dat wordt dus niet breikt met een Format C:) Moet ik dat op die G schijf appart doen of bv FIXboot?
Laatste en misschien belangrijkste vraag: kan ik de Partitie (op die G schijf weggooien en dan een nieuwe aanmaken ZONDER dat de data weg zijn?
Ik krijg nl de indruk dat windows de bewuste partitie niet ziet, of maakt Schijf-Partitie niets uit?
gr en bvd TB
 
Waar is de buurman?:)

Maare, kun je met progje ( tip van wanderer), eens weergeven wat er staat, als je eerst je tweede harde schijf kiest, en dan de gegevens in regel 1, of een schermafdruk maken.

Overigens kun je alleen de mbr van de tweede harde schijf, met of de eerder genoemde parameters repareren, of met TestDisk, waar ik de link ervan al eerder gaf.

Over welke register key hebben we het hier?, de tip om ALLES rechts weg te halen? of alleen van die schijfletter?
 
Buurman en Buurman.....

Hoi LangePier en anderen,
1) Het progje zal ik morgen even downloaden en uitvoeren, komt in orde.
( en ik durf de voorspelling aan dat het de tweede schijf niet ziet....! ;) )
2)Zou het dus wel zin hebben een FixMbr op die tweede schijf te doen?
3) Ik heb gedeeltelijk gedaan wat je in het bericht van gisteren (Pag 2) van 18.49 zei:
quote....
Ook zou je dit kunnen proberen, ga met regedt32 in uitvoeren, naar de registereditor, zoek de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices, wis alles aan de rechterzijde, en reboot.

Alle verwijzingen naar de schijven is gewist, en die wordt opnieuw opgebouwd, bij opstarten...
unquote
Omdat ik dat niet goed durfde heb ik alleen de key van de G-schijf gewist. En dus niet alles rechts weggehaald. Wordt het dan wel echt opgebouwd bij herstart? Die G-key komt dus niet terug......
4) Wil/kun je nog de twee laatste vragen beantwoorden uit mijn laaste bericht hierboven?
Nou tot morgen maar weer en BVD, buurman TB
 
Je kunt rustig alles weghalen, bij die register key.

Ja, een mbr fix doen, maar dan wel met TestDisk, dat zou het op kunnen lossen, baat het niet, dan schaad het niet, in de herstelconsole is het een gedoe om de apparaatnaam op te geven, als je daar niet de goede schijf hebt, wordt gewoon de eerste schijf gepakt, wat dan ook gebeurd is, denk ik.

Je kunt overigens niet de partitie weghalen, zonder de data kwijt te raken.

Overigens weet ik niet welke vragen er nog niet zijn beantwoord.

Stuur de schijf op, met een retourdoos, heb je hem zeker dit jaar terug, geintje.:D
 
Buurman bij Els.....

Hoi Pier,
Ik heb het porgje van Wanderer gedaan en gelukkig is de schijf daarin zichtbaar.Zie bijlage.
Ik ga nu Testdisk installeren en uitvoeren.
Wat wil je daarvan zien?
gr BuurmanTB
 

Bijlagen

  • Schijf2.JPG
    Schijf2.JPG
    42,4 KB · Weergaven: 26
buurman is nu thuis....

Ik word nu een beetje moedeloos en dat gebeurt mij niet vaak.....
Heb de niet vindbare G schijf even fysiek losgekoppeld, toen alles opgestart. Terwijl de C: schijf er dus gewoon in hing kreeg ik iets van: F1 retry, F2 doorgaan; kan de systeem schijf niet vinden. Na F2 start gewoon WinXP op :confused: en alles OK. Toen gekeken of er nog iets van de niet aanwezige G schijf inzat. Nee alles weg.
Toen die G schijf weer aangekoppeld en opstart.
NIET TE VINDEN IN XP, alleen onder App Beheer-Hardware-Schijfbeheer.
Snappen jullie het nog?
gr TB
 
Aha, nieuw programma, buurman en buurvrouw.:D

Ik word nu een beetje moedeloos en dat gebeurt mij niet vaak.....
Heb de niet vindbare G schijf even fysiek losgekoppeld, toen alles opgestart. Terwijl de C: schijf er dus gewoon in hing kreeg ik iets van: F1 retry, F2 doorgaan; kan de systeem schijf niet vinden. Na F2 start gewoon WinXP op :confused: en alles OK. Toen gekeken of er nog iets van de niet aanwezige G schijf inzat. Nee alles weg.
Toen die G schijf weer aangekoppeld en opstart.
NIET TE VINDEN IN XP, alleen onder App Beheer-Hardware-Schijfbeheer.
Snappen jullie het nog?
gr TB

Ik wel, maar de rest, ik niet weten.:)

PS, ik denk dat de tweede schijf, als bootschijf staat, in de bios, dan kan hij hem niet vinden, en zoekt de volgende.

Hoi Pier,
Ik heb het porgje van Wanderer gedaan en gelukkig is de schijf daarin zichtbaar.Zie bijlage.
Ik ga nu Testdisk installeren en uitvoeren.
Wat wil je daarvan zien?
gr BuurmanTB

Maak er eens type 07 van, 44 is een partitie type van GoBack, heb je die software gebruikt?

Als dat niet werkt, gaan we verder met TestDisk.
 
Laatst bewerkt:
Hé, dat lijkt een spoor naar de verdachte....ze (ELS dus!) heeft geklooid met GoBack van Norton.
Nu nog even: Hoe zet ik dat 07 ipv 44 op die schijf terug? Kan dat met dat kleine progje?
gr buurmanTB
 
Hoi allemaal,

Ik lees ook maar even mee en hopelijk dat een "frisse" blik iets kan bijdragen :D

@boerdet

1) Bij het opstarten van die Doctor zegt ie:"Partition 1 on Harddisk 2 is not Unknown. The system is HPFS/NTSF. Do you want to correct this error?"
(ik denk dat dit progje bedoelt ....is unknown ipv is NOT unknown, maar dit terzijde)
Als ik Ja klik en opstart is er niets veranderd.
Misschien geheel overbodig,maar ik vraag het toch maar even,heb je een "trail" versie van Partition Table Doctor" of een werkende?
1) Bij het opstarten van die Doctor zegt ie:"Partition 1 on Harddisk 2 is not Unknown. The system is HPFS/NTSF. Do you want to correct this error?"
(ik denk dat dit progje bedoelt ....is unknown ipv is NOT unknown, maar dit terzijde)
Als ik Ja klik en opstart is er niets veranderd.
Verder kun je proberen,nadat je zoals in post 33 aangeeft,via General > Save ,de wijziging eerst op te slaan voordat je opnieuw opstart om te zien of dat iets helpt.

Het programma in dos draaien kan wellicht verschil maken.
Ja, een mbr fix doen, maar dan wel met TestDisk, dat zou het op kunnen lossen, baat het niet, dan schaad het niet, in de herstelconsole is het een gedoe om de apparaatnaam op te geven, als je daar niet de goede schijf hebt, wordt gewoon de eerste schijf gepakt, wat dan ook gebeurd is, denk ik.
Eerst een tip,gebruik in de herstelconsole de opdracht "MAP" (zonder de aanh. tekens) eens,dan krijg je keurig alle schijven\partities te zien.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

De mbr fix in Testdisk zou ik voorlopig zeker nog niet doen,naar mijn idee wordt er dan een "Fat32" mbr geschreven en de onderhavige schijf is NTFS voorzover ik begrepen heb!
Versions prior to 5.7, overwrite the MBR code with a copy of the Standard Master Boot Record (similar to MS-DOS's fdisk with the 'undocumented' /MBR switch).
Tijdens testen met dit commando kreeg ik "1234F:" te zien tijdens opstarten,zoals hier verder toegelicht.

http://www.cgsecurity.org/wiki/Menu_MBRCode

In tegenstelling tot boerdet ben ik van mening dat die 2e schijf wel degelijk te zien zal zijn in Testdisk ;)

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?


Greetz
 
Hé, dat lijkt een spoor naar de verdachte....ze (ELS dus!) heeft geklooid met GoBack van Norton.
Nu nog even: Hoe zet ik dat 07 ipv 44 op die schijf terug? Kan dat met dat kleine progje?
gr buurmanTB

Ja, dat kan, gewoon veranderen met set type en save changes, misschien is een reboot nodig.
 
Buurman voorlopig thuis

:D :D :D :thumb:

YES YES YES!!!!
Het is gelukt. De laatste oplossing van Lange Pier (verander 44 in 07 van de bootsector van de schijf) met het kleine progje heeft gewerkt! Ik ben helemaal gelukkig en ik denk Elsje ook! Ik vermoed inderdaad dat GoBack die bootsector (?) van de schijf had veranderd (leerzaam) en ik kan jullie verzekeren dat ik van deze sessie weer veel geleerd heb, niet alleen de oplossing. Wat kan iets toch simpel zijn als je het weet.....4 dagen klooien en drie minuten oplossen!
Ik wil hierbij Wanderer en vooral ook Lange Pier hartelijk bedanken voor de hulp. Als Els-j mij die twee flessen McCallan single Malt van minsten 12 jaar komt brengen, stuur ik er wel een door....:)
Hartelijk dank, Buurman=boerdet=Tijmen de Boer Hoofddorp
 
Vriendelijk aangeboden, maar je mag ze helemaal zelf opdrinken, en dan blijf je voorlopig ook wel thuis.:p

Simpel, hè, als je het weet.:cool:

Maare, niet de buurvrouw gaan slaan hoor, met chanteren krijg je meer.:D
 
Nou nog het grootste probleem: Hoe krijg ik de GROENE VINK (vraag opgelost)?
Of doen jullie dat?
gr TB
 
Nog een hoop te leren, buurman, dat is een goed teken.:D

Maare, rechtsonder, even naar beneden scrollen, en................
 
Ja dat had ik al gezien maar krijg dan een systeemmelding: Ongeldige actie ingegeven:confused:
Mogelijk een storing bij Helpmij....? iedereen heeft wel eens een storing tenslotte:D
Ik probeer het later nog wel eens.
gr TB
 
Mooi zo Lange Pier :thumb:

Greetz

Dit soort topics, is meer een vorm van cryptologie, het ontcijferen van hoe en wat er precies op staat, en dan nog.

Wist overigens niet, dat Ptedit zo los was te downloaden, van die ftp site, gelijk opgeslagen.:thumb:
 
Ja dat had ik al gezien maar krijg dan een systeemmelding: Ongeldige actie ingegeven:confused:
Mogelijk een storing bij Helpmij....? iedereen heeft wel eens een storing tenslotte:D
Ik probeer het later nog wel eens.
gr TB

Dat kan alleen de topic starter, Els dus.
 
Lieve hulpdiensten, het is met geen pen te beschrijven hoe blij ik ben!!!!!
Enorm bedankt voor al het mee denken! Enne buurman voor het uitvoeren van alle lastige dingen!
Geen mooier sinterklaas cadeau denkbaar! Super!
Gr Els J
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan