• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij VBA formulier om database te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssack

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2021
Berichten
58
Ten eerste mijn complimenten voor dit platform, kijk als een tijdje rond en heb ook een paar vragen gesteld n.a.v. problemen die ik had met wat excel bestanden.
Ik ben geen programmeur en snap totaal niets van alle commando's die in een VBA staan, maar door een beetje logisch puzzelen en de verbanden te zien in de code kom ik soms redelijk ver.

Nu heb ik bijgevoegd bestand op jullie platform gevonden waar ik een beetje verder ben op geen bouwen, ik heb wat invulmogelijkheden toegevoegd incl. de labels, alleen krijg ik deze in in mijn blad.
Kan iemand mij op weg helpen? kolom B tm M worden gevuld volgens bestaande VBA, aanvullen tm AV krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb in deze kolommen aangegeven om welk invoer veld het gaat en welke klom ik vrij wil hebben.
 

Bijlagen

  • frans1.xlsm
    82,3 KB · Weergaven: 28
Wat denk je dat .Resize(,12) doet/betekent.
Code:
.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, [B]12[/B])
 
Thnx 12 verwijst naar aantal kolommen, deze nu aangepast, zie onder, maar nog krijg ik een volgende fout melding.

Code:
Private Sub C_1_Click()
    For i = 1 To 12
        If Me("T_" & Format(i, "00")).Value = "" Then
           MsgBox "Niet volledig ingevuld!", vbInformation, "Niet compleet"
           Me("T_" & Format(i, "00")).SetFocus
        Exit Sub
        End If
    Next
    
    With Blad1