• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij VBA formulier om database te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben weer een stukje verder. nu alle labels goed staan tot de kolommen.
Is mijn volgende vraag.... in mijn tabel wil ik bijvoorbeeld in kolom O een formule plaatsen, dat gaat, maar bij het invullen wordt deze overschreven door de data die ik invul.
Tevens het probleem dat als ik zaken wil wijzigen in het invulblad, ik alleen de eerste 12 velden krijg te zien.
 

Bijlagen

  • frans7.xlsm
    100,7 KB · Weergaven: 7
Gebruik het .xlsb bestandsformaat.
 
je maakt het uzelf wel moeilijk omdat sommige kolommen niet ingevuld of veranderd mogen worden.

Heel mooi!, dat is wat ik eigenlijk wil, maar wat ik al aan gaf hoe krijg ik een formule in een kolom "Nog geldig" bv formule =P3-VANDAAG() en formule =DATUMVERSCHIL(AF3;VANDAAG();"d")-3652
 
plaats eens een bestand met wat je feitelijk wil en met gegevens zoals je ze invult. dat moeten niet veel rijen zijn maar een een rij met enkel a b c hebben we ook niets.
 
Ik zie wat vreemds, in jou bestand. Als in bij kolom M "Einde aanwijzing" in het invoerblad de datum 22-12-2025 invul geef dit in de tabel een datum waarde 12-22-25356
 
Dat is ook een van de redenen om een bestand te plaatsen met de juiste gegevens aan t12 hebben we niet veel.
 
Bijgaand het bestand, je ziet dat in kolom F en M een vreemde datum komt, terwijl bij invoer de datum 01-01-2000 was opgegeven.
 

Bijlagen

  • frans3 (3).xlsb
    72,9 KB · Weergaven: 9
Wijzig dit:
"mm/dd/yyy"

Eens in dit:
"mm/dd/yyyy"
 
of
Code:
.Cells(x, i).Value = CDate(Me("T" & i).Value)
 
Laatst bewerkt:
nu we weten waarover we spreken hier een aangepast bestand. berekeningen gebeuren niet op het blad maar op de uszeform
 

Bijlagen

  • frans3 (3).xlsb
    85,8 KB · Weergaven: 14
Thnx voor de moeite die je neemt, maar het is net niet wat ik bedoel. Het klopt dat nu de ingevoerde datum wordt doorberekend, maar is niet realtime.
Als ik dus op 25-12-2022 een datum invoer, dan brekend het uszeform inderdaad deze door, maar met een formule in de cel wordt deze elke dag her-berekent, nu blijf de waarde staan van het moment waarop deze is ingevoerd/berekend.
Code:
Private Sub T13_afterupdate()
T13.Value = Format(T13.Value, "dd/mm/yyyy")
If IsDate(T13) Then
    T14 = DateValue(T13) - Date
Else
    MsgBox "Geen geldige datum"
    T13 = ""
    T13.SetFocus
End If
End Sub

idem voor opeenvolgende code's.
Kan dit ook in realtime?
 
Laatst bewerkt:
Dan zal het zoiets worden.
 

Bijlagen

  • frans4.xlsb
    90,4 KB · Weergaven: 11
Thnx man, zat ik zelf ook aan te denken in die formule, alleen krijg ik ook de opmerking (neen) ook als ik in een cel als ik geen datum in voer.
Heb je ook een formule die dit kan omzeilen?
 
als je alles volgens de regels doet kan je geen cel hebben zonder datum. Je hebt er zelf een controle op de datums ingezet. En het lijkt mij ook logisch als er geen datum is dat het niet geldig is, tenzij bij fraude gevallen.
 
Hoi, dat zou je denken, maar in dit geval niet, niet alle datums zijn verplicht, veel wel maar een aantal niet. Die gene die niet van toepassing zijn laat ik leeg of zet ik N.N.(niet nodig) neer en dan praat ik over vanaf kolom W.
 
Volgende poging
 

Bijlagen

  • frans4.xlsb
    88,1 KB · Weergaven: 7
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan