IMG files openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phanz

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
128
Goedenmorgen,

de vraag is makkelijk hoe moet ik IMG files openen het zijn foto copieën

met als extensie IMG

Ik kreeg het niet geopend met Photoshop en ook niet met xnview ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvg

phanz
 
dan heb jij de vraag niet goed gelezen het zijn fotos geen IMG van bijvoorbeeld een backup of in die richiting..

IMG van Image
 
vreemd dat photoshop het niet kan openen. programma bij uitstek juist voor al dit soort dingen. Lijkt me eigenlijk dat er meer aan de hand is. Welke melding krijg je expliciet?
Het is daadwerkelijk img? staat er niet toevallig nog een andere extensie erachter maar is deze verborgen? ( via de verkenner naar extra, mapopties, weergave en dan extensies voor bekende bestandstypes verbergen uitvinken.)

Eerst maar de gemakkelijke manier :)
probeer eens Irfanview ; gratis programma. Ik gebruik het nu standaard.
http://www.zdnet.be/downloads/107991/irfanview-4-25/
 
irfanview werkte ook niet


011788.0001.0008.1.IMG


zo hete de documenten
 
haal die punten zodanig weg dat je nog maar 1 punt overhoudt. nl die van voor img. Er mag maar 1 punt zijn. Die voor de extensie. (extensie = bmp, jpeg, txt)
 
Gebeurd dan net zoveel als eerst ( niks ) als ik hem open met xnview krijg ik een groot wit scherm maar het bestand is wel 20 mb groot...

het zijn vrij belangrijke fotos voor het bedrijf dus tis wel een must dat we weten hoe we ze kunnen openen
 
*correctie, wilde nu ook iets zeggen over images..* lees dat het al gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd en er kwam niks uit maar het zijn Bouwtekeningen dus de size valt nog mee....
 
IMG.

Images..
Lees ik nu over iets heen? de applicaties die we genoemd hebben kunnen alles openen. dus daar ligt het niet aan.

Ik durf het haast niet te zeggen. Kan het echt niet een image zijn? Ipv een foto?


haha :p nee zijn gaan Images die je ken openen met alcohol of een ander dergelijk programma...
 
Meest eenvoudige oplossing lijkt me dan even aan de maker van de files vragen hoe en wat...

Misschien op een Apple gemaakt.....
 
nee het is niet op een apple gemaakt alle computers draaie hier op windows XP...

Maar ik ben er achter gekomen dat het Gescande fotos zijn maar kennen jullie hier wat mee? :p
 
die programma's die je hebt gebruikt ' irfanview' en zeker photoshop zouden dit met gemak moeten kunnen openen. Daar ligthet dus niet aan.
het zijn de bestanden die hier het probleem veroorzaken. Vandaar dus ook dat idee van mrmusic om het uit te pakken.

Andere analyse.
Gaan dit soort gevallen hoe je ze krijgt aangeleverd wel goed? (ervan uitgaande dat dit gebeurt) (pv = met t voor de mensen die twijfelen of het een t of d moet zijn op de vroege ochtend ;-) )
 
ja kep zelf ook al gekeken of het geen IMG bestanden zijn die je via alcohol of een ander dergelijk programma ken openen maar dat was het dus niet en de overdracht is ook goed gebeurd ( kan niks fouts aan gaa ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan