• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud van cellen makkelijk verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Berichten
222
Hoi hoi,
Ik heb een sheet die door meerdere mensen gebruikt wordt, deze mensen hebben nog weleens de neiging om te knippen en plakken, waardoor mijn lay-out totaal naar de knoppen gaan. Ik vraag me daarom af of het mogelijk is om de inhoud van een aantal cellen dmv een knop te kopieren en met een andere knop ze op een ander bednr te plakken. De kinderen die op bijgesloten sheet liggen worden namelijk nog weleens verplaatst van de ene plek naar de andere plek.
In de lijst moeten de letters "gr" niet gekopieerd worden en ook het aantal cc dat een kind krijgt want dit staat op de andere sheet.
Hoop dat ik duidelijk ben, anders hoor ik het graag.
Gr. Josh Bekijk bijlage MC_check.xls
 
In de lijst moeten de letters "gr" niet gekopieerd worden en ook het aantal cc dat een kind krijgt want dit staat op de andere sheet.
Kun je ook het bestandje plaatsen met deze andere sheet.
 
Voor het uploaden was het bestand net te groot, vandaar dat ik hem had uitgedunt.
Nu dan een link naar de orginele versie inclusief macro's
Gr. Josh
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je bestandje even "verminkt"
Dit alleen om te kijken of je met deze iets andere insteek kunt werken en om het bestandje hier te kunnen plaatsen.

Mijn idee was om een extra tabblad aan te maken met alle gegevens en dan via een dropdown menu de patient te selecteren en via vertikaal zoeken de gegevens er bij te krijgen.

Zo is het eenvoudig om alle patiëntjes op de juiste plaats te krijgen zonder kopieren en plakken.
 

Bijlagen

  • Copy of MC2.xls
    85 KB · Weergaven: 19
Het lijkt fraai, maar ik kom in de knel met de gegevens van de 2e lijn. Is het niet mogelijk om een macro te maken met kopieren en plakken op een andere plek?
 
Hoe bedoel je dat met 2e lijn?
In het gegevensblad staan de gegevens achterelkaar en in het unitoverzicht tabblad wordt het gewoon opgezocht.

In principe moet je dus alles invoeren in het gegevens blad en kun je dit daarna via puldown menu aan het juiste bed koppelen.
 
Ik bedoelde de rij eronder, maar sorry ik zag dat dit het wel doet. Ik zal dan een invulformulier eraan vast kunnen koppelen als er iemand word opgenomen, maar is het dan ook mogelijk om het knippen/kopieren helemaal uit deze xls te halen?
 
Dit ziet er perfect uit! Is het dan ook nog mogelijk om de gegevens uit de voedingslijst mee te plaatsen naar het andere bednummer, zodat ook echt werkelijk alles verplaatst word?
Is het mogelijk dat je kort uitlegd hoe je dit nou precies hebt gedaan, want ik probeer het zelf te snappen en het lukt me nog niet helemaal. Ik snap dat dit met verticaal zoeken te maken heeft, maar hoe stel ik dit nu precies in?

Gr. Josh
 
Als eerste is het werkblad beveiligd zodat er niet in geschreven kan worden.
Met uitzondering van cellen B3, B5, B7 enz.
Door de beveiliging is er geen formule te zien in de overige cellen.
Beveiliging eraf: formules zijn te zien.

Voor de rest heb ik gebruik gemaakt van 'bereiknamen' en 'vert.zoeken' zoals je al zei.
Voor een uitleg hiervan verwijs ik je naar de site gratiscursus.be.
Hier wordt alles en nog veel meer duidelijk uitgelegd.
Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben dan zijn wij bereid om je verder te helpen.
Vermeld dan wel even met welke versie van Excel je werkt.
 
Oh ja, ik was vergeten om de beveiliging eraf te halen. Die is meer voor mijn collega's, zodat ze er niet in kunnen prutsen. Maar is niet echt geheim hoor, het is; nicu
Volgens mij staat het verticaal zoeken ook wel in mijn boek, ik ga het er nog eens bij halen en verder uitzoeken. Heb het nog niet eerder nodig gehad....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan