• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
143
Hallo,

Ik ben bezig in Excel een bestand te maken waar ik per persoon in bij kan houden aan welke evenementen deze met zijn hond heeft deelgenomen en wat daarvan de resultaten zijn.
Ik wil dit doen doormiddel van dropdown vakjes en met een som voor de totalen. Ik zou hier gaag een formulier voor hebben in VBA bijvoorbeeld, maar zou niet weten hoe te beginnen.
Ik heb een voorbeeld van wat ik in Excel heeb gemaakt bijgesloten.
Is er iemand die mij op weg wil helpen zodat ik dit inelkaar kan zetten?

Hoor graag hoe ik een en ander voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    13 KB · Weergaven: 38
Kan je hier iets mee doen?
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd.xlsm
    72,9 KB · Weergaven: 53
Goedeavond Emields,

Bedankt voor het bestand.
Ik ga hier mee aan de slag.
 
voldoet het een beetje, anders moet je maar een representatief voorbeeld plaatsen uiteraard mett fictieve gegevens.
 
Goedemiddag Emields,

Ben er mee aan de slag gegaan maar het wil mij nog niet helemaal lukken.
Heb wel het een en ander aangepast maar nu werkt het niet goeed meer.
Ik heb een voorbeeld bijgesloten van wat ik er nu mee gedaan heb.

Het is de bedoeling dat de gegevens die ingevoerd worden onder knop Lid invoeren worden opgeslagen onder het blad honden.
Dat tijdens het invoeren van een nieuw lid het lidnummer handmatig ingevoerd moet worden want wij gebruiken unieke nummers.
Dat er een keuze kan worden gemaakt bij het veld Reu / Teef.

Het is dan de bedoeling dat bij het invoeren van de gegevens onder de knop Invoeren uitslagen evenementen deze gegevens worden opgeslagen onder het blad Wedstrijden

Als men dan de uitslagen wil bekijken dan moeten deze getoond worden onder het blad Evenementen.
Op dit blad kan men dan het lidnummer of naam van de persoon of hond ingeven waarna de gegevens opgehaald worden van het blad Wedstrijden en getoond worden in het blad Evenementen.

Ik weet het is een heel verhaal en weet ook niet of het mogelijk is wat ik graag zou willen.

Hoor graag hoe ik een en ander voor elkaar kan krijgen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld hondenwedstrijd.xlsm
    138,6 KB · Weergaven: 20
zonder te weten wat je feitelijk wil heb ik er dit van gemaakt, excel is uitermate geschikt als rekenblad voor tekeningetjes ben je beter in een ander programma.
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd.xlsm
    190,3 KB · Weergaven: 16
Goedemorgen,

Ziet er goed uit.
Alleen werkt de knop Bekijk Uitslagen evennementen niet.
 
bij deze ook opgelost.
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd.xlsm
    174,4 KB · Weergaven: 21
Hoi Emields,

Werkt super zo op een kleiniheidje na.
Bij het invoeren uitslagen evenementen kun je in het veld soort evenement en het veld behaalde resultaten maar een keuze maken uit 3 mogelijkheden,
en dat terwijl ik daar veel meer mogelijkheden heb ingevuld op het tabblad waar de informatie van wordt opgehaald.
Weet niet of dit simpel op te lossen is?
Deze 2 velden zouden net zo'n soort lengte moeten hebben als plaats of keurmeester.
 
Aan te passen in tabblad formules--> namen beheren , ik heb de bereiken dynamisch gemaakt tot 50 rijen.
Wat bedoel je feitelijk met "bijlage"
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd.xlsm
    171,3 KB · Weergaven: 19
Ok bedankt, dat moet lukken.
Met de bijlage is het de bedoeling dat zodra je gegevens invoert van een evennement ook een bijlage kunt uploaden.
Deze bijlage zou dan doormiddel van een symbool aangegeven moeten worden in het vakje onder Uitslagen bekijken.
Als men dan op het symbool klikt dat men de bijlage kan bekijken doordat deze in een apart venster geopend wordt.
 
Waarom zou je dat willen opslaan? dubbelklik op het blad wedstrijden in een cel en de lijst wordt gefilterd.
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd.xlsm
    176,4 KB · Weergaven: 26
Bij elk behaald evenement krijgt men een certificaat met daarop de punten die behaald zijn en de handtekening van de keurmeester.
Dit certificaat moet nu telkens gemaild worden naar de administratie om aan te tonen wat het rseultaat is.
Door dit als bijlage te kunnen uploaden in het scherm invoeren uitslagen evenementen heeft de administratie meteen deze bijlage ter beschikking en hoeft deze niet apart gemaild te worden.
 
Hallo,
Hier ben ik weer.
Heb de afgelopen 2 1/2 week gezocht en van alles geprobeert om het voor elkaar te kriijgen dat ik tijdens het invoeren van gegevens van deelgenomen evenementen een afbeelding/bijlage kan uploaden.
Helaas tot nu tor nog niet gelukt. Heb ook nergens iets kunnen vinden dat me op weg helpt.
Wellicht dat er hier nog iemand weet hoe ik dit het best kan doen?
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd (6).xlsm
    176,4 KB · Weergaven: 27
door eerst en vooral te vertellen waar de afbeeldingen en of bijlagen staan.
 
Goedemiddag Emields,

Er staat nu onder de knop invoeren uitslagen evenementen een invoerveld met als naam bijlage, dit moet nog veranderd worden in een knop/button met de naam bijlage uploaden.
Als je dan alle gegevens van het evenment invoert moet doormiddel van de upload knmop/button een afbeelding kunnen uploaden en opslaan.
Het gaat hierbij altijd om een fabeelding van het werkboekje of een certificaat dat door de keurmeester is afgetekend als bewijs dat het opgegeven resultaat klopt.
 
Hallo allemaal,

Is er niemand die weet hoe ik een bijlage kan uploaden als ik de gegevens van een evenement heb ingevuld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan