• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Sorry voor als mijn uitleg niet duidelijk was, zal het hieronder nog een keer proberen.
Het is de bedoeling dat leden straks zelf hun uitslag van het evenement waaraan ze hebben deelgenomen doorgeven doormiddel van de knop Invoeren uitslagen evenemeneten.
Zodra ze alles ingevoerd hebben moeten doormiddel van de knop Uploaden een afbeelding van de behaalde (werkboekje of certificaat) meesturen (Uploaden) ter controle voor de administratie dat de behaalde resultaten kloppen.
Deze afbeelding zou dan op een apart blad opgeslagen moeten worden en automatisch een nummmer moeten krijgen die gelinkt blijft aan het lidnummer en het ingvoerde evenement waarmee het is ingezonden, zodat men op een later tijdstip via de knop Bekijk uitslagen evenementen deze weer op te roepen is. Onder bekijk evenementen staat aan het einde van elke regel een kolom bijlage hier zou dan een symbool moeten komen te staan zodat men kan zien dat er een bijlage aanwezig is, door op dit symbool te klikken moet de bijlage zichtbaar worden.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en een oplossing voor mij weten?
Heb het bestand aangepast en een knop/button geplaatst in het scherm invoeren uitslagen evenementen.
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd (7).xlsm
    163,8 KB · Weergaven: 18
Het is al een paar keer gevraagd maar je wil niet antwoorden.

als je iets wil meesturen moet je ons eerst vertellen waar hetgeen moet meegestuurd worden ergens staat (pad naar het bestand).
 
Hallo emields,

Bedankt voor je reactie.
Ik dacht dat ik het goed uittgelegd had?
Maar blijkt dus nietzo te zijn, begreep niet helemaal wat je bedoelde.
Ik denk dat je bedoeld waar de fotonaar toe geupload moet worden?
Ik zou het dan graag opgeslagen willen zien in onderstaande map;
http://www.dobermannworld.org/DVIN/
 
Volgens mij is de vraag nogal duidelijk:

Waar staat het bestand (de bestanden) die je wilt uploaden
 
Goedemiddag Haije,

Het bestand dat geupload moet worden staat op de PC van de persoon die de gegevens van het evenement waaraan hij heeft deelgenomen invoert.
Het is de bedoeling dat ik straks als het bestand klaar is dit online op onze ledenpagina wil plaatsen.
Vervolgens kunnen de leden dan zelf de behaalde resultaten invoeren en een bestand (afbeelding) mee uploaden ter controle dat wat ze opgeven ook daadwerkeijk klopt.
Het gaat daarbij meestal om een afbeelding van een certificaat of van het werkboekje, beide zijn door de keurmeester afgetekend.
Dus in welke map de persoon het bestand heeft staan die hij/zij mee moet zenden weet ik niet.
Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
 
Hallo allemaal,

Was even benieuwd of het nu wel duidelijk is wat ik bedoel / graag zou willen?
Heb het zo uitgebreid mogelijk geprobeert uit te leggen.
Hoor het graag.
 
Is dit waar je naar op zoek bent?

Code:
bestand = Application.GetOpenFilename("Uload-bestand (*.jpg), *.jpg", , "Bestandsnaam", , False)
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd (hs).xlsm
    160,6 KB · Weergaven: 12
Goedemiddag Haije,

Bedankt voor de oplossing.
Dit is wat ik bedoel, alleen kan ik de afbeelding die ik selecteer om up te loaden nergens terug vinden in het bestand.
Waar wordt deze opgeslagen als iemand het upload bij het invoeren van een evenement?

Alvast bedankt,
Bandit
 
door eerst en vooral te vertellen waar de afbeeldingen en of bijlagen staan.

Dat is de vraag die reeds herhaaldelijk gesteld is. Als je het zelf niet kan vinden op uw computer hoe kunnen wij het dan van hier uit vinden.

Je weet toch wel waar je de afbeelding hebt opgeslagen?
 
Goedemiddag emields,

Ik dacht dat ik het goed uitgelegd had?
Zal het hieronder nogmaals proberen.
Een lid van de vereniging vult de gegevens van het evenement in waaraan hij heeft deelgenomen.
Vervolgens kiest hij van zijn computer via de knop uploaden een afbeelding vanaf zijn computer om deze mee te zenden met de ingevoerde gegevens.
Nu will ik graag weten waar de afbeelding die ge upload is wordt neer gezet?
Ik hoop dat ik het nu wel goed uitgelegd heb, anders weet ik het niet meer.
Heb volgens mij nu vanaf begin tot eind beschreven wat de bedoeling is.
 
In een database is het handig om ze in een opmerking te plaatsen.
In Excel 365 heten deze opmerkingen notities.

Code:
Private bestand
Private Sub CommandButton1_Click()
For i = 1 To 13
    If Me("w" & i) = "" Then
        MsgBox Me("l" & i) & " is niet ingevuld!"
        Me("w" & i).SetFocus
        Exit Sub
    End If
Next
Set sh = Sheets("wedstrijden").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
    sh.Offset(1).Resize(, 13) = Array(w1, Format(w2, "mm/dd/yyyy"), w3, w4, w5, w6, w7, w8, w9, w10, w11, w12, w13)
    If bestand <> "" Then
       sh.Offset(1, 13).ClearComments
         With sh.Offset(1, 13).AddComment.Shape
            .Height = .Height * 2
            .Width = .Width * 2
            .Fill.UserPicture bestand
         End With
    End If
    For i = 1 To 13
        Me("w" & i) = ""
    Next
 bestand = ""
End Sub
 
Goedemiddag Haije,

Bedankt voor de oplossing.
Dit is wat ik bedoel, alleen kan ik de afbeelding die ik selecteer om up te loaden nergens terug vinden in het bestand.
Waar wordt deze opgeslagen als iemand het upload bij het invoeren van een evenement?

Alvast bedankt,
Bandit

Mijn bijdrage was ook alleen bedoeld om je op een spoor te zetten, zodat je van daaruit verder zou kunnen.
De bijdrage opent alleen het "zoekscherm" op de computer waar het op draait.
 
Goedemiddag Harry,

Bedankt voor je reactie en code.
Kun je me ook nog aangeven waar ik het in debroncode moet plaatsen?

Alvast bedankt,
Bandit
 
Bandit0,

in deze bijlage wordt het aangewezen plaatje op het tabblad 'bijlagen' gezet....
 

Bijlagen

  • hondenwedstrijd (hs2).xlsm
    165,5 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Het is de eerste code in het Userform.
Verwijder die en plaats de code van mij terug.
 
Betekent dit dat ik een extra tabblad met de naam bijlage moet maken?
 
Goedemiddaag Haije,

Heb je bestand gedownload en het werkt, yes.
Harry jij ook bedankt voor de code.
Het enig wat ik nog zou willen is dat als ik de ingevoerde gegevens wil bekijken onder de knop bekijk uitslagen evenementen dat als ik een lid nummer hebt opgeroepen dat je aan het einden van de regel
van het evenement onden de kolom een symbool komt te staan zodat men kan zien dat er een bijlage is geupload van dit evenement.
Als men dan op dit symbool klikt moet de afbeelding die bij deze regel hoort getoond worden in een popup bijvoorbeeld.
Weet niet of dit mogelijk is?

Alvast bedankt,
Bandit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan