Ip camera

Het ligt er aan wat er met 'geen beeld' bedoeld wordt. Altijd zie je wel beeld, ook al is het een melding van je browser, zoals dit:

Hmm. We kunnen die website niet vinden.​

We kunnen geen verbinding maken met de server op [jouw adres van je camera hier].

Of bedoelt @RICKVL dat hij wel de webinterface van de camera ziet, maar niet het camerabeeld?
 
Komt uit een generatie camera's die voornamelijk uit China kwamen en altijd leunden op een ActiveX component om de beelden te kunnen bekijken. Geen RTSP of andere protocollen ondersteund. Dus in de regel kun je het wel vergeten om dit nog aan de gang te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
die tool heb ik al .ik kan alle instellingen veranderen e de camera bedienen met IE heb je activeX nodig.maar hij werkt ook met andere Browsers zonder activeX dan heb je wel iets minder mogelijkheden.maar alles werkt gewoon perfect.alleen geen beeld dus. een screenshot laten zien heeft geen zin.de camera is niet defect dat weet ik zeker.
 
Als je geen screenshot geeft, dan houdt het op met de hulp.
Ik heb geen glazen bol @RICKVL ;-)
 
Niet als kritiek bedoeld, maar hoe weet je zeker dat de camera niet defect is?
 
omdat alles werkt behalve geen videobeeld.het beeld is gewoon zwart.daarom heb je dan toch ook niets aan een screenshot.ik denk dat het gewoon aan die activeX ligt.is dat nog ergens te downloaden?om nieuw te installeren.of is er een alternatief voor activeX?
 
Browsers ondersteunen geen ActiveX meer. Deal ermee dat je een oude camera hebt zonder de moderne protocollen tegenwoordig gebruikt worden.

Misschien werkt het wel redelijk in Firefox of Chrome. Maar ik kan geen garanties geven omdat dat ding al ruim 10 jaar oud lijkt te zijn, en de webtechnieken inmiddels vooruit gegaan zijn in de tijd.
 
activeX werkt toch nog wel op IE ? op Edge werkt het niet meer.maar op Firefox heb ik ook geen beeld.zie screenshot.
 

Bijlagen

  • IMG_20240329_185527~2.jpg
    IMG_20240329_185527~2.jpg
    406,5 KB · Weergaven: 5
Internet Explorer wordt niet eens meer ondersteund en is niet meer officieel te downloaden.
Wel is er een 'IE Collection' die standalone werkt:


Give it a try!
 
Ik blijf het een aparte opmerking vinden. "Alles werkt maar ik heb geen beeld".
 
Terug
Bovenaan Onderaan