Kan iemand kijken of deze PC past en of dat hij een beetje goed is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een ander moederbord gekozen en heb ik 8 gb aan werkgeheugen in je configuratie gestopt,

klik hier

Het andere moederbord koos ik omdat het H77 chipset veel nieuwer is dan het h61 chipset dat je gekozen had.
Het geheugen heb ik verdubbeld omdat het niet mis is om 8 gb te hebben deze tijd.

dit kan handig uitkomen wanneer je veel applicaties en services tegelijkertijd gebruikt, maar ook wanneer je veel geheugen eisende applicaties gebruikt, bijvoorbeeld een video wilt bewerken.

Kun je misschien vertellen waarvoor je van plan bent de pc te gaan gebruiken?
Zo is het in ieder geval een mooi multimedia & budget game pc.

Moet Windows er nog bij? of regel je zelf een besturingssysteem?
Moet er nog verdere randapparatuur bij?
 
Laatst bewerkt:
Het was de bedoeling dat het een budget game pc is. Dit ziet er wel goed uit.

windows en randapparatuur heb ik zelf.
 
Daar ben ik nog een beetje over aan het twijfelen, maar ik denk dat ik het zelf wil gaan doen.
 
Al bestel ik een systeem bij Azerty met assemblage, zetten ze hem dan in elkaar en installeren ze hem, of hoe gaat dit in zijn werking?
 
Assemblage is het in elkaar zetten. Ze kunnen ook meteen windows installeren, maar dit moet je er dan wel bij kopen.
 
Oke, en als ze hem alleen voor mij assembleren. Dan leveren ze hem thuis af, zet ik de pc aan en kan ik er zelf windows opzetten, of gaat dit via een speciale manier?
 
Nee, zo eenvoudig is het.
Hier is de assemblage, http://azerty.nl/8-255-7517/azerty-pc-montage.html

Ik denk dat ze wel een testrun maken, je krijgt een werkende pc thuis zonder besturingssysteem, je sluit je pc aan, schakelt deze aan en stopt de dvd met Windows in de pc. ik vermoed dat je zelfs de opstartvolgorde niet aan hoeft te passen omdat er nog geen os op je hdd staat. de installatie is wel eenvoudig.

wanneer windows geïnstalleerd is moet je wel alle stuurprogramma's installeren voor je verder aan de slag gaat, deze worden meegeleverd op cd's.
 
Oke hier is het eindresultaat, nog 1 vraagje, zou iemand kunnen kijken of dit allemaal gaat passen en of hij daar 100% zeker van is?

Klik hier
 
Dat games 2 cores gebruiken is tegenwoordig een beetje achterhaalt omdat er veel meer games zijn gekomen die van meer rekenkernen gebruik zullen maken. het heeft geen zin om voor ddr1600 te gaan,in beidde de i3 en i5 zullen modules hooguit als ddr1333 worden gebruikt.
 
Neen, je kan beter een i3 met een betere videokaart gebruiken dan een i5 met een mindere. Videokaarten vormen tegenwoordig de bottleneck voor vele gaming computers. En verder gebruiken de i3, i5 en i7 een aparte frequentie, dus ze kunnen hoger dan 1333mhz.
 
Nee dit kan niet zonder overclock, hoger dan ddr3 1333 zit er niet bij.
 
dan heb je nog geen geheugen dat op ddr3 1600 draait, ze worden teruggeclockt naar 667 mhz. het heeft dus gewoon geen nut om ddr3 1600 modules aan te schaffen.
je punt slaat nergens op.
 
Als het niet zou gaan, zou ik toch zelf geen 1600mhz geheugen hebben met een i7-3770k -.-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan