Kan iemand kijken of deze PC past en of dat hij een beetje goed is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit geld voor het P67 chipset. in ieder geval niet voor het h77 chipset.
 
Maar het gaat met de Sandy Brudge processoren, en daar hadden wij het over :p
 
De 2e generatie heeft geen memory controller die standaard hoger dan ddr3 1333 ondersteunt.

met behulp van bepaalde chipsets kan dit wel, maar niet in de configuratie die we nu hebben.
 
in theorie is het waar, alleen niet wanneer je een i3-2120 gebruikt, of een ander 2e generatie cpu op 32nm.
 
De chipset van de moederbord is niet voor de sandy bridge processoren. Kijk naar de H67 chipset.

EDIT: ik lees nu op hardware.info dat het wel gaat.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Helpmij,

Ja hier ben ik weer. Sorry voor het ongemak maar zoals ik zei, ik heb een PC samengesteld..

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...388654]=1&product[340428]=1&product[441092]=1

Het is een i5 2320 sandy bridge processor, en ik heb een MSI H77MA-G43 ivy bridge moederbord.

Een paar mensen vertelde mij dat ik beter een i3 3220 ivy bridge kon halen, omdat ik ook een ivy bridge moederbord heb. Zo kan ik 50 euro extra aan mijn videokaart besteden. Dus die 6870 word dan een 7850 denk ik.

Wat denken jullie wat het beste is om te doen?

Nou ik wil eigenlijk een budget game pc. Ik game af en toe eens,

Games zoals Knight Online, League of Legends, Heroes of Newerth, shooters COD enz..

mijn budget is rond de 600 euro..

Ik wil dat de computer goede prestaties levert en dat ik er een aantal jaren mee vooruit kan.

Ik wil hem zelf gaan assembleren en ik heb randapparatuur en een Windows 7 Ultimate 64 bit cd.
 
Laatst bewerkt:
Nee dit kan niet zonder overclock, hoger dan ddr3 1333 zit er niet bij.

moet je helaas vertellen dat het geheugen prima op 1600mhz kan draaien zonder overklok zolang dit XMP geheugen is...
wat betreft de games tot nu toe is alleen de frostbite 2 engine goed genoeg voor multi cores
het zal wellicht niet lang meer duren voordat er meerdere engines uitkomen die dat ook gaan doen (zoals de nieuwe Unreal engine die pas in 2014 uit komt)
ook Infinity ward komt straks uit met een nieuwe engine voor CoD die pas volgend jaar uit komen (of later)

de i3 is op het moment sterk genoeg voor gaming
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan