• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur van cellen herkennen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
trucker10,

Je heb helemaal gelijk maar ik vond dit makkelijker, moet dan niet steeds heen en weer schakelen.

Warme bakkertje,

Dit is inderdaad beter.

Nu maar hopen dat Thorvald te vreden is.
 
reactie

he jongens,

tevreden ben ik zeker. vooral met de vele verschillende snelle reacties. toch is niveau waarop jullie excelbedrijven vele malen groter als dat ik dat doe. en zie ik het vaak als een vreemde taal die ik moeilijk begrijp.

ik heb gisteren al wat gepeinsd en ben nu ook hard bezig, (tussen al het werken door) Ik ben bezig om de VBA te snappen en in te voegen. de manier van roncancio, maar ik krijg de code niet echt gevonden die ik moet invoegen. Ik neem aan uit het document van hem, en dan invoegen in mijn document. Maar waar die code zit?? in welke module??

Ik ben het trouwens ook eens met de reactie van Ginger. Waarom een kleur? tja een andere manier zou ook kunnen, maar kleuren maken het vaak overzichtelijk in een opslag.

Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor de vele reacties, en als ik hem heb laat ik het weten.

gr Thorvald
 
Ik ben het trouwens ook eens met de reactie van Ginger. Waarom een kleur? tja een andere manier zou ook kunnen, maar kleuren maken het vaak overzichtelijk in een opslag.

Thorvald, Op mijn methode kan je zeker óók gebruik maken van kleuren, maar dan via voorwaardelijke opmaak. Dat wordt dan verder afgehandeld door Excel en hoef je er geen VBA in te stoppen waar het eigenlijk niet nodig is. Via mijn methode kan je bijvoorbeeld ook rapportages e.d. maken. Draaitabellen en verzin maar verder. Met alleen een gekleurde cel loop je dus 1 2 3 vast...

Groet, Leo
 
Ik ben eruit!!

Jongens Ik ben eruit.

het werkt,

het is een combi geworden van Cobbe en Ginger.

Cobbe geeft de formule, en Ginger maakte duidelijk dat het niet een kleur hoeft te zijn die je gebruikt.

Dus achter de niet betaalde inkoop en / of openstaande verkoop facturen zet ik nu een 1. probleem opgelost. (de kleurtjes gebruik ik nog steeds, maar dat is voor mijn eigen overzicht, alles is groen, is betaald en dat voelt beter ;))

dus ik druk zo op vraag opgelost,

dus allemaal hartekijk bedankt, ik vind nu excel nog leuker!!

gr Thorvald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan