Koppeling PC - Smart TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
159
Beste lezer van dit bericht,

Ik wil mijn foto's, video bestanden e.d. laten zien op mijn Philips Smart TV, niet via HD of USB-stick maar via het netwerk.
Ik heb een Thompson router.
Draadloos heb ik een enkele keer contact gehad met de TV (toeval?), maar alleen voor foto's niet voor video's.
Laatste tijd helemaal geen contact meer.
Bedraad lukt ook niet; UTP kabel aangesloten tussen poort 4 van het modem en de TV-aansluiting.
Mijn gevoel zegt dat ik het moet zoeken in de Philips Smart TV, maar misschien ligt het aan iets anders.

Wie denkt de oplossing te weten.

Groeten,
Harry

Blijft een lastig probleem om opgelost te krijgen.
Heb toch maar een ondersteuningscall bij Philips neergelegd; hierop nog geen enkele reactie gekregen, dat begint al goed!

Harry
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een philips smart tv. Heb daar altijd problemen mee gehad. Mij is het nooit gelukt.
 
Ja, dat van Philips Smart TV had ik (na aankoop) al eens van gehoord.
Maar Ik heb de moed nog niet opgegeven.
(Met de contactpersonen ga ik aan de slag, bedankt voor de info)

Harry
 
Link door mij gepost:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/662029-mediastreamen-philips-tv
Heb je alle streamingsopties in het netwerkcentrum (geavanceerde instellingen voor delen wijzigen) aangevinkt?
Schakel je firewall eens uit en probeer het nog eens, ik heb toen de windows firewall moeten inschakelen om het werkend te krijgen dacht ik, de 3e party firewall heb ik toen moeten deïnstalleren die kreeg het niet voor elkaar.
Geef de TV zo mogelijk een vast IP adres of anders een voorkeur IP in je router.
Bij mij is 'ie wel bedraad verbonden! Kijk in je menu v.d. tv onder configuratie>netwerkinstellingen welk IP adres is weergegeven en of het statisch of dynamisch is ingesteld.
Hier werkt alles prima, ik kan foto's, videofilms en al mijn muziek van mijn harde schijf afspelen op tv, het enige vervelende is dat er geen crossfading optie aanwezig is in de mediaserver van Windows 7. :eek:

Mediastreaming.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat zegt de handleiding vd Flip-TV hierover?
Lijkt me toch dat je dat standaard goed wilt doen.... ? Immers waarom heb je een smart TV.....
 
Als je nu eens dat idee van smart tv aan de kant gooit.
Want zo smart zijn smart tv's niet, en het zal nog een hele tijd duren.
Koop gewoon een multimedia player en sluit deze aan op het netwerk.
Je hebt ze al voor enkele tientjes tot heel duur en het werkt altijd.
 
Als je nu eens dat idee van smart tv aan de kant gooit.
Want zo smart zijn smart tv's niet, en het zal nog een hele tijd duren.
Koop gewoon een multimedia player en sluit deze aan op het netwerk.
Je hebt ze al voor enkele tientjes tot heel duur en het werkt altijd.

Wel een nuchtere opmerking!
Het "Smart" deel van de TV zit dan in de multi media player.
Zo zie je maar; je moet soms met een "omweg" je doel bereiken.
Misschien dat ik nog een poging waag bij de ondersteuningscomité van Philips; levert dit niet wat op dan weet ik het gauw. Of USB/HD of MM Player.
Bedankt voor je bijdrage.
Harry
 
Link door mij gepost:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/662029-mediastreamen-philips-tv
Heb je alle streamingsopties in het netwerkcentrum (geavanceerde instellingen voor delen wijzigen) aangevinkt?
Schakel je firewall eens uit en probeer het nog eens, ik heb toen de windows firewall moeten inschakelen om het werkend te krijgen dacht ik, de 3e party firewall heb ik toen moeten deïnstalleren die kreeg het niet voor elkaar.
Geef de TV zo mogelijk een vast IP adres of anders een voorkeur IP in je router.
Bij mij is 'ie wel bedraad verbonden! Kijk in je menu v.d. tv onder configuratie>netwerkinstellingen welk IP adres is weergegeven en of het statisch of dynamisch is ingesteld.
Hier werkt alles prima, ik kan foto's, videofilms en al mijn muziek van mijn harde schijf afspelen op tv, het enige vervelende is dat er geen crossfading optie aanwezig is in de mediaserver van Windows 7. :eek:

Bekijk bijlage 203534

Zal het een en ander nog eens nalopen.
Bedankt voor je info!
Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan